Tulipa ostettua 900i

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Tulipa ostettua 900i

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Ensimmäinen Saabini ja eka viesti täällä...

Eli 900i automaatti -88

Tuntuu ihan mukavalta peliltä,varsinkin kun halvalla sain.Auto on kaikin puolin hyvässä kunnossa, ajettu 230 000

Saabeista ei oo ennen tätä paljoakaan kokemuksia mutta tää on kyllä osoittautunut kelpo peliksi.Varusteita löytyy ohjaustehostin ja eipä paljon muuta...Hälytin/ajonesto siinä on mikä on hyvä homma.

Alustaa meinasin jossain vaiheessa parannella...sais olla hiukan jäykempi ja matalampi...ehdotuksia jousiksi/iskareiksi?

Tehoja tuo kaipais pikkasen lisää...

Ainiin, mittarivalot on kateissa/tosi himmeät...onkohan tossa säätöä niille?en oo ainakaa löytäny.


tässä vielä parit kuvat:
Kuva
Viimeksi muokannut Keichi, Su Loka 30, 2005 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Onnea hankinnan johdosta!

Mittarivaloille on säätöpotikka siellä mittaritaulussa. Toisella nupilla säädetään kelloa ja toisella valaistusta.
9-5 2,3t -03
#2514
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tervetuloa saabistien pariin! automaatti ja tehostin, huokaus....mitä muuta sitä saabisti kaipaa? :)
siistin näköinen pirssi kuvissa tosiaankin, onnittelut hankinnasta!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Alustasta

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Älä herranjestas ainakaan madalla sitä auto - ei ruiskumaatin vauhti edellytä mitään aeromaista kurviensuorituskykyä :) Jos alusta tuntuu vetelältä, niin parhaiten saa rahalleen vastinetta vaihtamalla puslat, iskunvaimentimet, jouset ja pallonivelet. No, ainakin ne koiranluut (pitkittäiset tuet) /kumit ja iskunvaimentimet voisi vaihtaa. Lisävakavuutta saat asentamalla kallistuksenvaimentajat, ohjeita löytyy netistä.

Päivänvalossa mittarivaloja ei juurikaan huomaa, pimeällä onneksi juuri tarpeeksi. Polttimotkin kuluvat, ne vaihtamalla voi kirkkautta löytyä kovasti lisää. Ennakoivana huoltotoimenpiteenä kannattaa käydä läpi ainakin useimmat maadoituskohdat ja vaihtaa öljyt & nesteet.

Tehoa on sama 118hv / 3700 rpm kuin muissakin ruiskuissa, tomaatti vain antaa oman "mausteensa" tehon välitykseen tielle. Helpointa lienee mukautua vauhtiin, ottaa se 80-100 km/h mittariin ja antaa muiden ohittaa jos haluavat. Pidä auto luotettavana kulkineena, ala säästämään turboon ja keväällä sitten ostat sellaisen. Tuo tuskin on kuitenkaan saanut sellaista "kenkää", kuin joku hiukan nopeampi versio -> kohtuupienillä kilometreillä voi ajomatkaa olla vielä kummasti edessä.

Onnea vain ostoksen kanssa, voi kun minullakin olisi ollut heti alussa tehostettu automaatti-900i :)

Edit: Onhan siinä lisävarusteitakin, takaniskatuet, rosteriset pölykapselit ja autosta löytyy varmasti keskikonsolikin. Nuo ovat kaikki olleet lisävarusteluettelossa :wink:
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Kiitoksia vain kommenteista :)

Tosiaan on siinä keskikonsoli ja noi pölkkärit ja niskatuet juu :D

Saa nyt sitten nähdä mitä tuolle alustalle tekee,tykkäisin jos se olis hieman jämäkämpi ainakin...

Valkoset vilkut ois komeet mun mielestä,mahtaisko noista lähtee värit hinkkaamalla ja pesemällä niinkuin ilmeisesti 99 malleissa...
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tervetuloa joukkoon!

on kyllä nätin näköinen satku :D

ainakin 99:stä vilkut lähtee kirkkaiksi jarrunesteellä ja hammasharjalla..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kyllä automaatin mun mielestä voi hyvin madaltaa/jäykistää.
Mulla oli -86 madallettu ja jäykistetty automaatti.Kivahan silläkin oli mutkaan laskea.Nyt mulla tosin tulee talviautoksi -85 automaatti ja siihen en aio alustaan koskea.Uudet kaasuiskarit siinä on ja ne saa riittää.Madallettu/jäykistetty auto kun ei ole talven pöperöissä mikään etu.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Nuissa viistokeulaisissa Satkuissa ei taida oikein hammasharjaa ja jarrunesteitä käyttämään, kun linssiosa ja kupuosa ovat kiinni toisissaan. Helpoiten ehkä pääsee kun menee http://www.motonet.fi ja laittaa sieltä kirkkaat vilkut tilaukseen.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Juu ja ei se väri lähde muista kuin 99 vilkuista.
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Kuinkahan paljon tossa mahtaa olla vielä tankissa bensaa kun se varoitusvalo syttyy? Ei osunu silmään ohjekirjaa selatessa... Edellinen omistaja sano vaan että sitten on jo kiire tankille kun se palaa...

On muuten pelannu iha loistavasti tää peli :D
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Omalla olen ajanut 60km , siitä kun valo syttyi ja kaupunkiajoa.
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Thanks. Hyvä tietää ettei se ainakaan ihan heti lopu jos ei asemaa satu kohalle.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Virallinen lukema bensavalon syttyessä on n. 7l tankissa. Kannattaa kuitenkin tankkailla silloin kun alkaa palamaan tasaisesti, koska vanhat Boschin pumput vetää helposti ilmaa väliin kun lähes tyhjällä tankilla ajelee, eikä se tunnu mukavalta eikä myöskään tee hyvää pumpulle. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Jep, täytyy pitää mielessä :)

Oisko mitään vinkkiä mitä tehdä semmoseen kun kojelaudan ne ilmanpuhallus-suulakkeet on aivan löysät eli ei pysy siinä asennossa ku haluis??
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Semmoisiahan ne tahtoo olla, jotain mustaa esim. kumia , korikittiä , silikoonia ,sikaflexiä ,pieni nokare ,vois laittaa sinne väliin , rupee rauhoittuun paikoilleen.
Vastaa Viestiin