Taidan vaihtaa merkkiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Taidan vaihtaa merkkiä

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Nyt on kohta edessä merkinvaihto kuin näen miten suuri ero eri merkkien hinnoissa on. Eihän Saabin pitänyt olla kallis auto. Olen siis ostamassa noin 400-500 euron autoa ja kaikissa tähän hintaluokan satkuissa on joko vaihdelaatikko rikki, paljon ruostetta, kannentiiviste palanut, ei ohjaustehostinta, kaasari ym. 450 eurolla saisin Citroen BX Vanin jossa on ohjaustehostin, sähköikkunat, keskuslukitus, ruiskumoottori ja juuri katsastettu. Ja monta muuta hyväkuntoista autoja saa noilla summilla.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ja kokemuksesta voin sanoa ettet vuotta aja tuolla bx:llä ilman remonttia ja jokaikinen remontti maksaa omaisuuden.......... ehkä juuri siksi myydään noin halvalla saadaan nurkista pois kuleksimasta.....

sori miun mielipide.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen.

Jos on pakko saada itselleen toimiva auto niin sitten ei ole väliä
mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Rakastan saabeja mutta jos en voi ostaa toimivan sellaisen noilla rahoilla niin sitten vaihdan merkkiä.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

No tuossa hintaluokassa auton ostaminen on aina arpapeliä. Voi saada ihan mitä vain merkistä riippumatta. Joskus tuuri käy mutta harvemmin ei.
Sauli.M #1562
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Ruoste..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jep, mitä pienempiin hintaluokkiin mennään, sitä tiukempaa varustelutasoa voi valitettavasti odottaa. Itselläni oli vaatimuslistalla a) ruiskumoottori b) ohjaustehostin c) kohtuutuore leima d) vetokoukku e) combi coupé -korimalli e) mahd. uusi vuosimalli f) mahd. vähillä kilometreillä.

Keväällä ei sitten niin hirveästi ollutkaan tuon hintatason kanssa pelaamista, kuten kaikki tiedämme. Muistaakseni 4 autoa tuli käytyä kokeilemassa, aina oli jotain ruoste/siisteys/jarru/katsastuslinjalla vikaa. Loppujen lopuksi tuli sitten vastaan täälläkin ilmoitettu 900i 2D Sedan -84, aj. tuolloin ~224tkm, nykyään +10tm. Ei kesärenkaita, radiota tai paljoa muutakaan listalta, mutta manuaali-ikkunoiden vastineeksi autossa ei ole ollut mitään vialla, ja se on paremmalla puoliskolla jokapäiväisenä työmatka-ajokkina. Epäsiisti (ulkoa) mutta luotettava on ollut, katsastus tosin juuri nyt edessä.

Ajatuksena oli myös katsastaa muitakin merkkejä, mutta kun puhuttiin aika tiukan budjetin kakkoskulkineista, katsoin että on vähemmän riskipitoista keskittyä autoon, jonka viat on tullut ainakin jollain tasolla käytännössä opittua. Ruosteet tuli katsottua suht. automaattisesti (niitähän löytyy), ja kaikki omituinen "tuntuma" viesti potentiaalisista vioista. Mitä ihmettä minä olisin tiennyt Escorteista, Sunnyista tai Corollista??

Citroën BX on varmasti kunnossa olevana mukava peli jne ja sen enempää ko. mallia lienee turha kommentoida, kun sitä ei tarkemmin tunne. Mutta jos erinomaista yksilöä tarjotaan kokonaisedulliseen hintaan, niin kyllähän tälläiseen tilaisuuteen kannattaa tarrata kiinni.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

450 eurolla saisin Citroen BX Vanin jossa on ohjaustehostin, sähköikkunat, keskuslukitus, ruiskumoottori ja juuri katsastettu.
Saappi on tehty pellistä, BX muovista. :lol: elämä on-laatu maksaa.

onko sen saabin pakko olla satku? 99:jä saa parilla satasella..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eräs autojobbari totesi mulle joskus, että 2000e autossa saa olla vähemmän vikoja, kuin 20000e autossa.

Ja tämähän on totta. Ihmisillä on jotenkin aivan kieroutunut käsitys, että mitä rahalla saa, kun puhe on käytetystä autosta..

Jotenkin asia menee ilmeisesti niin, että jos on pieni budjetti, niin "ostetaan mahdollisimman hyvä, ettei tarvi korjata", kun pikemminkin kannattaisi etsiä jotain sellaista, jonka ostamiseen SEKÄ korjaamiseen budjetti riittää.

Ja voisin vielä tähän loppuun kysyä, että paljonkos se Manulta haettu auto maksoi?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

gls kirjoitti:Saappi on tehty pellistä, BX muovista.
Tää on aina yhtä hilpeetä kun ihmiset on niiiin tietävinään että bx on tehty muovista :) Onhan siinä juu kone"pelti" ja takaluukku muovia, niinjuu ja puskurit. Tai lasikuituahan tms. ne taisi kuitenkin olla. Ja mistäs ne Sonetit olikaan tehty?

nimim. ex-beeäx'isti :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

No eihän se Manulta saatu satku maksanut kuin 23 euroa (siirtokilvet + vakuutus) mutta kestää ennen kuin se tulee liikenteeseen ja haluan satkun nyt (pakkomiele). Suurin syy miksi haluan juuri satkun on ohjaustehostin ja ruisku ja tietysti se hieno kojelauta. Vaikka Manun satku ei ole kilvissä niin ajelen sillä joka päivä vähän "laittomasti" koska rakastan sitä ohjaustehostimen tuomaa kevyttä tunnetta. Ja lisäksi tarvitsen tilavamman takaluukun jota combista löytyy. 99 on liian veturimainen.

Lisäystä: Jos osaisin korjata autoja (osaan vain hitsata ym. pikkuista) ostaisin heti pois ton nettiautosta löytyvän automaattisatkun josta puuttuu turbiini 180 eurolla.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tää oli niin tärkeä aihe, että piti luoda kaks viestiketjua? :) poistin toisen ja siirrän omat saapistin kommenttini tähä
andrelinoge kirjoitti: kaikissa tähän hintaluokan satkuissa on joko vaihdelaatikko rikki, paljon ruostetta, kannentiiviste palanut, ei ohjaustehostinta
kaikissa? mulla on ristiriitaiset ajatukset tehostinta kohtaan. se on kiva kun se toimii, ja taas rahanmenoa kun se ei toimi. ruosteisia autoja minäkin osaan ostaa. mut silmät pyöreinä katselin kun klubitoveri ajoi pihaan 250 euron hintaista ostostaan jossa ei ollut ruostetta missään. toiset osaa valita :oops:
andrelinoge kirjoitti: 450 eurolla saisin Citroen BX Vanin jossa on ohjaustehostin, sähköikkunat, keskuslukitus, ruiskumoottori ja juuri katsastettu.
go for it :). tule marraskuussa palstalle kertomaan miten on toiminut, jos minäkin vaihtaisin :)
andrelinoge kirjoitti: Ja monta muuta hyväkuntoisia autoja saa noilla summilla.
puhutko kokemuksesta?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ei se BX huono vaihtoehto ole tuossa hintaluokassa. Sitikat kärsii enemmän huonosta maineesta hieman epätavallisten teknisten ratkaisujen vuoksi kuin siitä että ne oikeasti olisi huonoja autoja... ihan samalla tavalla kuin Saabitkin.

Ei nämä vanhat Saabitkaan mikään taivas ole... itseasiassa aika kaukana siitä.

Ristiinnaulitsemisen ja julkisen pilkan uhallakin täytyy sanoa että jos tuossa hintaluokassa olisin autoa hakemassa ja merkillä ei olisi väliä niin ostaisin Pösö 309:n... peruslekatekniikkaa ja 90-luvun taitteen mallit ei enää juuri ruostu, helppo korjata vasaralla ja rautalangalla.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Sori, taisi mennä tuplana. Puhun kyllä kokemuksesta koska yksi mun aiemmista autoista, Peugeot, maksoi 500 euroa ja siitä ei löytynyt ruosteenpilkkua edes ja muutenkin se oli sellaisessa kunnossa että katsastusmies oli melkein pettynyt kuin ei löytänyt mitään huomautettavaa. Ja kyllä se talvellakin pelasi hyvin.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mut toki joka merkissä on "löytöjä". kaverille ostetut kaks vikaa autoa on olleet hinta-laatu suhteeltaan tosi hyviä, eka ostos pökötti 309 hinta 470 euroa, kahdessa vuodessa 40tkm ja ihmeen vähän korjauksia. ei tarvinnut hitsata. toinen ostos fiat uno 150 euroa, pientä säätöä joutunut tekemään mutta uskomattoman hyvin toiminut tammikuusta lähtien.

eri asia sitten miten tollaisilla 13 tuumaisilla renkailla talven sohjoissa, puhumattakaan muista talvi-ominaisuuksista. jos mä harkitsisin vaihtamista toiseen merkkiin, tekisin sen keväällä, en syksyllä. talvisin käyttäisin aina saabia.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

katos, pököttiä on tässä nyt hehkutettu muutaman minsan sisällä, kyllä itekin kolmenollaysejä välillä kuolaan nettiautossa. ja nimenomaan niitä 1.3 koneella, niissä on jakoketju.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tähän nyt voisin sen verran kommentoida, että mä olen päässyt paljon halvemmalla, kun vaatimuksina on a) kaasaritekniikka b) ei ohjaustehostinta c) ei automaattia. Valitettavasti tekniset hienoudet maksavat etenkin, jos ovat kunnossa.

Ja jos pösöjä pitää kehua, niin siistissä kunnossa oleva 305 on kyllä nätti mun silmään. Eikä siinä Fiat Unossakaan muuta vikaa ollut, mutta kun vaimo ei suostunut sillä ajamaan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin