i16 kone 99:iin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

i16 kone 99:iin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ettei vaan mikään projekti tulisi valmiiksi niin tuli vihdoin eilen irrotettua 16-tappinen ruiskukone naapurin kolariautosta ja ajatuksenahan olisi siirtää tuo minun avo projektiin vaikka piti siivota talli että pääsisin aloittaan ässän remontin.

Koneen irroituksessa ylivoimaisesti suurin aika meni johtojen purkamiseen kun riisusin niistä kaikki valojen sähköt sun muut.

Osaluovuttaja on siis vuodelta -90 oleva kattipeli ja avo on -80 vuosmallin petrosta tehty laikka-avo joka on tällä hetkellä tuplakaasareilla.

Muutama asia tuossa projektissa nyt arvuuttaa, aloitetaan helpommasta.

-Eihän alipainesäiliötä tarvita mihinkään 99:ssä eli tuon voisi jättää pois?
Jarrutehostimessahan on takaisku joten sielläkin on alipainetta aina tarvittaessa(suhahti muuten vieläkin vaikka auto ei ole reiluun vuoteen käyny).

-Hiilisäiliön voinee jättää pois, eikös tuo vaan ohjaa bensatankin hyöryt imusarjaan?

Sit noita vähän vaikeempia.

-Toi boschin ruisku lambda-ohjauksineen sisältää tuhottaman määrän johtoja ja osia. Tulee 99:n jalkatila aika täyteen, puhumattakaan läpivientien määrästä.
Olisiko vanhempi ruisku tuon suhteen helpompi, kun tuossa varaosatonnarissa sellainen olisi?

-Onko toi ezk-sytkä ja toi ruisku jollain tavalla yhteydessä toisiinsa vai voiko niistä riisua jomman kumman pois ja korvata toisella?

Ja sitten noista korvaavista vaihtoehdoista.

-Onko i16:sta saanu joskus perinteisellä jakaja systeemillä?

-Mitä noista osista voisi käyttää hyväksi jos korvais ruiskun esim. Mega Squirtilla?
-Mites tyhjäkäynnin säädön saa hoidettua tuon kanssa?

Muuta huomioitavaa vaihtotyössä?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin