99 täristää pakilla
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
- Paikkakunta: Konnevesi
99 täristää pakilla
Onko kukaan muu törmännyt semmoiseen ilmiöön että pakilla ajettaessa ikäänkuin kytkin alkaisi täristää ja sen myötä koko moottori/voimansiirto yhdistelmä "rytkymään" kun joutuu vähän kytkintä luistattamaan, eteenpäin liikkeellelähdöt sujuu ilman mitään ongelmia, pelaa kuin unelma.
Kesäauto 99:säni tuntuu tämmöinen vika/ominaisuus olevan, mistähän se mahtaisi johtua ja voineeko tuolle mitään?
Kesäauto 99:säni tuntuu tämmöinen vika/ominaisuus olevan, mistähän se mahtaisi johtua ja voineeko tuolle mitään?
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Minulla tärinä on hyvin vähäistä pakittaessa, mutta ykkösellä liikkeelle lähdettäessä sen jo havaitsee. Epäilen kytkinlevyä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
mulla tuo täristi ensin pakilla ihan pikkuisen, sitten alkoi ykkösellä tärisemään häiritsevästi, näytti että vaihdekeppi repeää irti..jariha kirjoitti:Minulla tärinä on hyvin vähäistä pakittaessa, mutta ykkösellä liikkeelle lähdettäessä sen jo havaitsee. Epäilen kytkinlevyä.

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
pikkukytkin? Eikös noissa sun allekirjoituksen vuosimalleissa ole samankokoiset kytkimet?900T16 kirjoitti:99:n pikkukytkin ravistaa pakilla oikein kunnolla ja joskus myös eteenpäin lähdettäessä. Ei kuitenkaan luista. Satkun isompi kytkin ei ole koskaan ravistanut.
Vai oletko vaihtanut satkuun uudemman vauhtipyörän ja sitä myötä 228mm kytkimen?
Satkun pienempi taipumus ravistukseen johtunee paremmasta koneen etukiinnityksestä joka ei löysty niin herkästi.
Mä edelleen liputan tuota etukiinnitystä syypääksi,
itse korjasin rytkytyksen sen kiristämällä.
99:n kytkin on kaasarikoneesta peräisin ja 900:n on 215 mm turbon kytkin.Ronska kirjoitti:pikkukytkin? Eikös noissa sun allekirjoituksen vuosimalleissa ole samankokoiset kytkimet?
Vai oletko vaihtanut satkuun uudemman vauhtipyörän ja sitä myötä 228mm kytkimen?
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Joo, mutta nehän on samankokoiset, vai onko turbossa sittenkin hiukan isompi levy?900T16 kirjoitti:99:n kytkin on kaasarikoneesta peräisin ja 900:n on 215 mm turbon kytkin.Ronska kirjoitti:pikkukytkin? Eikös noissa sun allekirjoituksen vuosimalleissa ole samankokoiset kytkimet?
Vai oletko vaihtanut satkuun uudemman vauhtipyörän ja sitä myötä 228mm kytkimen?
OT: Mitenkäs on muuten vaparin kytkin pitänyt tuossa 99 turbossa?
Minullakin sellainen nyt kiinni ja yhtään ei vielä luista.
Ei vaikuta pahalta nakilta. Joutuukohan paljonkin purkamaan etupäässä? Kiinnike on kivasti siellä syylärin takana jemmassa. Satkussahan se näkyy ihan helposti...Ronska kirjoitti:Aika usein tuon rytkytyksen aiheuttaa löystynyt moottorin etukiinnike.
Ei siinä, että itse kiinnike olisi rikki vaan, että sen kiinnitys runkoon (kahdella pultilla) on löystynyt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Onko tuo ravistus ominaisuus vai levyn loppumisen merkki tms.?900T16 kirjoitti:99:n pikkukytkin ravistaa pakilla oikein kunnolla ja joskus myös eteenpäin lähdettäessä. Ei kuitenkaan luista. Satkun isompi kytkin ei ole koskaan ravistanut.
Sen verran tutkin, etten ilman syylärin pois nostamista pääse niin hyvin kiinni, että olisi voimaa kiristää.Mertmi kirjoitti:Ei vaikuta pahalta nakilta. Joutuukohan paljonkin purkamaan etupäässä? Kiinnike on kivasti siellä syylärin takana jemmassa. Satkussahan se näkyy ihan helposti...Ronska kirjoitti:Aika usein tuon rytkytyksen aiheuttaa löystynyt moottorin etukiinnike.
Ei siinä, että itse kiinnike olisi rikki vaan, että sen kiinnitys runkoon (kahdella pultilla) on löystynyt.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
joo maskin irroitus riittää, ja alapuolelta kumitulppa pois niin pääsee räikällä ja jatkovarrella.Mertmi kirjoitti: Ei vaikuta pahalta nakilta. Joutuukohan paljonkin purkamaan etupäässä? Kiinnike on kivasti siellä syylärin takana jemmassa. Satkussahan se näkyy ihan helposti...
vai että koneen etukiinnitys, sekö se on. mulla seiskaykkösessä peruutusvaihde rynkyttää niin kovin että hyppää pois päältä ellei pidä kepistä kiinni. mutta ei tullut mieleen tarkistaa tota etukiinnitystä. pitääkin tsekata se ensi tilassa. sen olen huomannut että rynkytystä ei tapahdu jos nostan kytkimen nopeasti, mutta jos yritän hitaasti liu-uttaa peruutusvaihteella, sit alkaa aivan hervoton ravistus.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)