T8 nykii
T8 nykii
0,5 barin kohdalla kiihdyttäessä alkaa voimakkaasti nykimään, mikä mahtaa olla vialla? kone on kunnossa, koska teki samaa entiselläkin. Vaihdettuja osia nyt tai entisellä koneella bensapumppu, bensasuodatin, tulpat, pyörijä, jakajan kansi, puola, syttykasetti, ilmamäärämittari ja bensanpaineensäädin. Tulpanjohdot ovat jo bougicordit ja vastukset kunnossa. Sytytystä en ole säätänyt, koska käy muuten hyvin. Miten magneettiventtiilin letkut pitäisi laittaa, että auto toimisi peruspaineilla, ahtaa nyt n.0,8b? Kai autolla uskaltaa varovasti ajella?
EDIT: Vaihdoin toisen jakajan kannen ja pyörijän sekä säädin sytytyksen 20 astetta @ 2000 kiekkaa. Nyt toimii hieman paremmin, nykiminen alkaa n. 0,8b kohdalla, kiekkoja on siinä vaiheessa hieman yli 3000.
EDIT: Vaihdoin toisen jakajan kannen ja pyörijän sekä säädin sytytyksen 20 astetta @ 2000 kiekkaa. Nyt toimii hieman paremmin, nykiminen alkaa n. 0,8b kohdalla, kiekkoja on siinä vaiheessa hieman yli 3000.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Moottori käy liian laihalla tai ei rikasta täyskaasukiihdytyksessä. Syitä voi olla useita:
-Vuoto imupuolella (kannattaa varmistaa, että putket ahtimelta coolerille ja eteenpäin imusarjaan on hyvin kiinni. Monissa autoissa näkee semmoista, että klemmarit on kiristetty putken taitteen kohdalle tai yleensäkin väärin.)
-Vuoto ilmamassamittarin lautasen jälkeen. (seos liian laiha, kun lautanen ei nouse riittävästi)
-Joku muu vika, joka aiheuttaa laihan seoksen kiihdyttäessä.
Nykiminen ahdoilla kertoisi juuri tästä ongelmasta. Kannattaa välttää vedättämistä, kunnes vika on selvinnyt.
-Vuoto imupuolella (kannattaa varmistaa, että putket ahtimelta coolerille ja eteenpäin imusarjaan on hyvin kiinni. Monissa autoissa näkee semmoista, että klemmarit on kiristetty putken taitteen kohdalle tai yleensäkin väärin.)
-Vuoto ilmamassamittarin lautasen jälkeen. (seos liian laiha, kun lautanen ei nouse riittävästi)
-Joku muu vika, joka aiheuttaa laihan seoksen kiihdyttäessä.
Nykiminen ahdoilla kertoisi juuri tästä ongelmasta. Kannattaa välttää vedättämistä, kunnes vika on selvinnyt.
Vaihdoin tulpat NGK:n BCP7ES:iin, samalla vaihdoin koneen mukana tulleen ilmamäärämittarin. nyt nykiminen on huomattavasti lievempää, mutta tuntuu nykivän melkein tasakaasullakin. Ahdot nousi nyt kiloon. Bensa on tankissa aika vähissä, valo palaa jo, saattaa sekin hieman vaikuttaa.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Kävin tekemässä pienen testilenkin, eikä auto enää nykinyt. N.8km ajoin ja turbo ja pakosarja oli kauniin punaiset kun pääsin pihaan. Savua se pukkaa aika paljon turbon ja pakosarjan suunnalta. öljyn menon liitos vuoti hieman viikonloppuna, mutta ei kai sen kauaa pitäisi kärytä. Voi olla että vetareista lentää pakosarjalle vaseliinia ja se käryää. Sytyn olisin säätänyt vielä paremmin kohdalleen, mutta oli niin kuumat paikat, ettei sormia viittinyt polttaa.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98