Mulla on og-satku turbo-16 mallia -84
edit: nyt on selvinny (TM koeajo -84) että autossa on LH-Jetronic ruisku, jossa on Ilmamassamittari. Voiko IMMun rikkinäisyys aiheuttaa alla olevat murheet? Jos voi, niin mitä sille tarttis tehdä? En tunne ko. vemputtimen tekniikkaa..
t.Koo
vika 1: kun vedättää hiukan pitempään (ahtopainemittari noin klo 1:ssä) pätkäisee sytytyksen tai bensansyötön.
vika 2: kun tekee vian 1 niin ei enää vastaa kaasuun, pääsee röpötellen kävelyvauhtia. Tyhjäkäynti moitteeton, vaikka on kyllä sammunutkin tämä vian tullessa päälle. Lähtee käyntiin normaalisti, mutta vika edelleen päällä - tai sitten ei! Kun muutaman kerran starttailee / odottelee, tms... niin sitten käy ja kukkuu taas normaalisti. Kunnes taas vika 1 tulee aikanaan päälle.
Olen tehnmyt seuraavaa:
vaihdettu uutta osaa
- tulpat
- tulpanjohdot
- virranajakajan kansi ja pyörijä
- ahtopaineen säätimelle meneviä johtoja uusittu kun oli muovipintaa poissa
- turboletkut tarkistettu, laitettu paremmin kiinni
Alipainesäädintä ei ole vaihdettu, kun sanovat tietäjät että ei aiheuta noin totaalista katkomista. Joku hukkaportin asentoa säätävä nivel tarttis vielä herkistää, mut en ole vielä päässyt auton alle.
Epäilen kyllä että jonnekin bensa/sytty puolelle vika johtaa, kun tuo vika 2 on mikä on.
Mitä mieltä? Missä voi olla vika? Ruiskusysteemi? Mikäköhän siellä?
Voiko vika olla esim. IlmaMassaMittarissa?
Vian 1 sattuessa, kokeilepa aukasta suutintukin jomman kumman pään liitos, onko ilmaa bensan seassa. Mulla itellä sytytyshäiriö aiheutti ihan helvetisti ilmaa suutintukkiin ja oireet oli vastaavat ku sulla.
Jos ilmat päästi pois tukista niin auto toimi jälleen normaalisti.
Mullahan syyllinen oli uudet mutta vialliset Bougicordin tulpanjohdot.
Jos ilmat päästi pois tukista niin auto toimi jälleen normaalisti.
Mullahan syyllinen oli uudet mutta vialliset Bougicordin tulpanjohdot.
Aki Peltola #1132
Re: Voiko vika olla esim. IlmaMassaMittarissa?
Voiskohan tuo olla rikkinäinen ylipainekytkin, itsellä on ainaskin kaksi kilahtanut niin, että katkaisee liian aikaisin, eikä säätö enää auta.a9000 kirjoitti:Mulla on og-satku turbo-16 mallia -84
vika 1: kun vedättää hiukan pitempään (ahtopainemittari noin klo 1:ssä) pätkäisee sytytyksen tai bensansyötön.
Re: miten?
Mutta niiden välillä oleva johto jos puuttuu niin auto lähde käyntiin.kimmoisa kirjoitti:Miten muka sytytyshäiriö voi aiheuttaa ilman menemisen siihen putkeen?
Eihän sytysys osallistu bensan syöttöön.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001