kattoluukku jäi auki

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

kattoluukku jäi auki

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Pertskeles. Kattoluukkua kiinni laittaessa jämähti paikalleen. Virtaa ei näytä menevän koska koppivalo ei himmene suljettaessa (ominaisuus omassani :D ).
Missäs oli se käsikampi jolla sen saa manuaalisesti kiinni? Tarvinneeko siihen jonkun special X avaimen jolla pyörittää, menisikö ihan tongeilla?
Sähköjä pitänee tutkia sitten kun kerkiää, mutta sais sen edes kiinni nytten.

Onkos näissä vanhoissa -84 vehkeissä jokin mikrokytkin stoppaamassa?
leppo
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 10:17
Paikkakunta: hki

Re: kattoluukku jäi auki

Viesti Kirjoittaja leppo »

DIggItaLLr kirjoitti:Pertskeles. Kattoluukkua kiinni laittaessa jämähti paikalleen. Virtaa ei näytä menevän koska koppivalo ei himmene suljettaessa (ominaisuus omassani :D ).
Missäs oli se käsikampi jolla sen saa manuaalisesti kiinni? Tarvinneeko siihen jonkun special X avaimen jolla pyörittää, menisikö ihan tongeilla?
Sähköjä pitänee tutkia sitten kun kerkiää, mutta sais sen edes kiinni nytten.

Onkos näissä vanhoissa -84 vehkeissä jokin mikrokytkin stoppaamassa?
Mutuillaan, koska kukaan ei ole edes veikannut mitään. Semmoinen hämärä muistikuva olisi että jossain kontin oikean "yläkulman/kyljen" tienoilla, "muovien" tms. alla? Vaijerit tms. tulisivat kattoa pitkin sinne?
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Se moottori on juurikin siellä takakontissa, kontin vaneripohjan alla ihan kontin "etureunassa" (lähimpänä puskuria siis) oikealla puolella.

Muistaakseni siinä on joku veivi kai valmiina, mutta takuuseen en mene.
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Kattoluukun liikuttelu onnistuu myös irroittamalla moottori vaijereista ja työntämällä/vetämällä vaijereita käsin.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Selvä. Minä kiitän. Pitänee tutkia kun tänään pääsen töistä.
kkarjala
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Elo 03, 2005 17:32
Paikkakunta: Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja kkarjala »

Ronska kirjoitti:Se moottori on juurikin siellä takakontissa, kontin vaneripohjan alla ihan kontin "etureunassa" (lähimpänä puskuria siis) oikealla puolella.

Muistaakseni siinä on joku veivi kai valmiina, mutta takuuseen en mene.
http://kkarjala.zoto.com/img/original/8 ... 407c6-.jpg

siinä ois ohjekirjan sivu kyseisestä asiasta
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Juu, kampi löyty. Sehän oli valmiina siinä moottorin kyljessä. Ihmettelin että kylläpä liikku kevyesti, ennekuin hoksasin että luukku ei liiku.
Eli siis moottori pyörii, sähköllä ja käsin. Kattoluukkukin liikku käsivoimin suht "kevyesti".
Tuossa moottorin päädyssä on varmaankin jokin alennusvaihde/ruuvi joka käyttää isoa pyörää--> luukkua. TOIVOTTAVASTI vika on vaihteessa.
En jaksa edes ajatella mimmoisen shown vaijerien vaihto teettäisi.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Sinulla on varmaan käynyt sama kun minullakin -84 aerossa, eli alennusvaihteen nurkilla akseli on poikki.
Purat sen, niin huomaat varmaan mistä :)

Itse hitsautin akselin kuntoon, ja hyvin on luukku taas liikkunut :)

Harmillisesti tuo luukku muuten aukeaa kiihdytyksissä/sulkeutuu jarrutuksissa kun tuo akseli on poikki...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nappe kirjoitti:
Harmillisesti tuo luukku muuten aukeaa kiihdytyksissä/sulkeutuu jarrutuksissa kun tuo akseli on poikki...
Eikun jeesusteipillä kattoluukku kiinni korjausta odottamaan, tai sitten pitää toivoa kuivia kelejä :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re:

Viesti Kirjoittaja 900S »

Ronska kirjoitti:Se moottori on juurikin siellä takakontissa, kontin vaneripohjan alla ihan kontin "etureunassa" (lähimpänä puskuria siis) oikealla puolella.

Muistaakseni siinä on joku veivi kai valmiina, mutta takuuseen en mene.
Mahtaako -93 og satkussa olla tuo moottori samassa paikassa (takakontissa)? Sisko soitteli hädissään, että kattoluukku ei mene enää kiinni. Piakkoin pääsen kuitenkin itsekin sen toteamaan ja vikaa hakemaan.
9-5 2,3t Wagon `06
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kattoluukku jäi auki

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

siellä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja 900S »

900S kirjoitti: Mahtaako -93 og satkussa olla tuo moottori samassa paikassa (takakontissa)? Sisko soitteli hädissään, että kattoluukku ei mene enää kiinni. Piakkoin pääsen kuitenkin itsekin sen toteamaan ja vikaa hakemaan.
Hyviä arvauksia/ideoita missä tuo kattoluukun moottori voi olla, kun sitä ei tuolta vararenkaan tilasta (eikä muualtakaan taka-osasta) löytynyt?? Luukku on siis kaiketi jälkiasennettu..
9-5 2,3t Wagon `06
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: kattoluukku jäi auki

Viesti Kirjoittaja twirl »

Itellä yksi sähköinen jälkiasennus luukku ja siinä moottori on luukun etupuolella kehysmuovien alla..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Vastaa Viestiin