Heräs kysymys...
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Heräs kysymys...
Mitä jos laittaas,oikeen nakkaas meinaan,tollase fordin 6-koneen tonne og keulapelli alle?onnistuusko??
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Mites olisi Thriumph Stag tmv. malleisssa käytetty Thriumphin V8, ulkoisesti muistuttaa ainakin kahta yhdistettyä 1,7L Thriumpin moottoria. Tiedä vaikka menis helpolla laatikkoonkin kiinni. Tosin moottori ei kai laadultaan ollut kaksinen ja varmaan nykyään aika vaikeasti saatavissa. Ja kuutiorajathan tuossa menis yli muutoskatsastusta ajatellen. Juolahtipahan vaan tuollainenkin moottori mieleen.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
No siinä on se kahden sylinterin ero.mikkoimp kirjoitti:en nyt mitenkään ajatustasi tyrmää, mutta ainakin minun ja varmasti monen muunkin mielestä on saabin oma T16 paljon järkevämpi vaihtoehto
Omasta mielestä ei kyllä mitään järkee, ostakoon voortin jos kerran koneen haluaa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Eikös saabin kone, tai ainakin B kone ole juri tuosta trumpan 1.7 lohkosta.
Ja eise kone ole vain huvinvuoksi ole 45o vinkkelissä.
Hkone on sitten saabin ihan oma versio kyseisestä värkistä.
Sisudieselin museossa on siitä todiste...
PRKL:ee n GMC, tuhos hyvän idean heti ensalkuun. Ei ois tarvinnu oottaa tähän päivään Turbo-V konetta. Ja sekin jokin kengurunuloste, YHDELLÄ föönillä.
Ja eise kone ole vain huvinvuoksi ole 45o vinkkelissä.
Hkone on sitten saabin ihan oma versio kyseisestä värkistä.
Sisudieselin museossa on siitä todiste...
PRKL:ee n GMC, tuhos hyvän idean heti ensalkuun. Ei ois tarvinnu oottaa tähän päivään Turbo-V konetta. Ja sekin jokin kengurunuloste, YHDELLÄ föönillä.
Roverin V8 Range Roverista passaa.... hiukka ahasta pakosarjoilla. Lohkon alapinnasta kampiakselin keskelle mitta pitäis olla sama.... Nam,... V8 Saabbi Ou jee...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
v6 saabiin
yllätyin topicin saamasta mielenkiinnosta,vaikka se vahingossa tavallaan osui tuonne mihin meni.Enhän minä mitään foordia halua,vaan v6-koneen tai isomman og900:een..eli älkää nyt suuttuko.Nyky-Saabitkaa ole enää yhtää Saabia, vaan Opelia ja Subarua ja muita ***..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
1,75 ja 1,85 ovat Triumphin moottoreita. Stag:in V8 on samaa sukua.
B-moottori on näiden kaksilitrainen jatkokehitelmä, mutta Saabin suunnittelua, eikä ole käytetty muussa kuin Saabeissa.
H-moottoriiin korjattiin muutama B:n perusvika, kuten esim. vesipumppu ja myöhemmin myös startin sijoitus.
B-moottori on näiden kaksilitrainen jatkokehitelmä, mutta Saabin suunnittelua, eikä ole käytetty muussa kuin Saabeissa.
H-moottoriiin korjattiin muutama B:n perusvika, kuten esim. vesipumppu ja myöhemmin myös startin sijoitus.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Eihän tästä ole kuin muutama aika, kun jostain tuon tapaisesta oli puhetta. Ja löysin netistä tiedon, että reilu 40 kpl 99:jä on tehty tuolla Triumph Stag8:ssa olleella V8-koneella.
Ja olen nähnyt yhdessä Saab-kirjassa kuvankin tämmöisen Saabin konehuoneesta. Ja kuin joku edellä mainitsi, aivan kuin kaksi Triumphin konetta olis yhdessä. No, nehän on itseasiassa tehty samalla tuotantotavalla/linjalla ne 4- ja 8-sylinteriset koneet.
Ja olen nähnyt yhdessä Saab-kirjassa kuvankin tämmöisen Saabin konehuoneesta. Ja kuin joku edellä mainitsi, aivan kuin kaksi Triumphin konetta olis yhdessä. No, nehän on itseasiassa tehty samalla tuotantotavalla/linjalla ne 4- ja 8-sylinteriset koneet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001