Motonetin mootorin etumainen kannatinkumi huono.
Motonetin mootorin etumainen kannatinkumi huono.
Tuli sitten kokeiltua ostaa Motonetistä mootorin etumaista kannattinkumia, asensin ja myös poistin. On liian pehmoista kumia. Antaa liikaa periksi ja moottori osat koskettaa konepellin saranan kiinnikeitä ja näin hajottaa "ilmamassamittarin" kumia ym letkuja. Onko muilla ollut samoja kokemuksia näistä kumeista vai sattuiko mulle sitten se Maanantai kappale osumaan tiskiltä? Etsimällä löysin tallista Saabin alkuperäisen kumin, joskus irrotettu varaosaautosta, asensin sen ja siihen loppu koneen heilumiset kuin kanan lento. Saabilta ostaisin uuden mutta kun on niin kallis, ja muualta ei saa niitä... vai saako?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Ei ollut Scantechin kumi. Ostin 3 kumia, etumaisen joka oli muovipussukassa jossa ei ollut minkäänlaista tekstiä, toiset kaksi ne sinne taakse; yhdessä oli
Scantechin nimi pahvi laatikossa mutta se kolmas oli muovi pussukka jossa ei nimeä.
Mitä tulee siihen kumimassaan niin tuleeko siitä todella yhtä jäykkä kuin alkuperäinen? Jos näin on niin sitten en vielä heitä sitä Motonetin kumia roskiin. Siinä Motonetin kumissa tai se rauta joka ympärillä sitä kumia, siinä ei ollut keskellä syvää painaumaa niinkuin alkuperäisessä. Sen tarkoitus varmaan on vaimentaa myös sitä kumin joustoa. Mutta jos kumi muutenkin niin pehmosta niin ei se raudan taivuttelu siinä paljon auta???
Mutta se kumimassa täytteeksi on hyvä vinkki.
Scantechin nimi pahvi laatikossa mutta se kolmas oli muovi pussukka jossa ei nimeä.
Mitä tulee siihen kumimassaan niin tuleeko siitä todella yhtä jäykkä kuin alkuperäinen? Jos näin on niin sitten en vielä heitä sitä Motonetin kumia roskiin. Siinä Motonetin kumissa tai se rauta joka ympärillä sitä kumia, siinä ei ollut keskellä syvää painaumaa niinkuin alkuperäisessä. Sen tarkoitus varmaan on vaimentaa myös sitä kumin joustoa. Mutta jos kumi muutenkin niin pehmosta niin ei se raudan taivuttelu siinä paljon auta???
Mutta se kumimassa täytteeksi on hyvä vinkki.
Miten on jäykkyys? Pysyykö kone kuosissaan? Jos omasi toimii niin vien varmaana ostamani kumin takaisin ja vaadin kyllä vaihtoa kunnolliseen kumiin. Saamani kumilla ei tee sitten yhtään mitään. Jos eivät ota takaisin niin sitten voisi kokeilla sitä kumimassaa.Tri-Lo kirjoitti:Mielenkiintoista..Sain itsekin motonetistä tällä viikolla m.m. tuo jonka eilen vaihdoin paikalle, ja merkki oli Scantech. Ja ihan samanlainen kuin alkup., eli painauma ulkoholkissa ym.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Juu, ei nuo scantech-pusseissa olleet puslat ole kovinkaan kaksisia. Itellä kanssa reaktiotangon puslat kypsyi aika nopsaan rumaan kuntoon. Samoin se etukannatinkumi. No, tein tylyt yhdelle melko hyväkuntoiselle originaalille kumille. Aukkoihin tungettiin vesiletkusta leikatut suikaleet ja epoksiliimaa. Tulipa jämäkkä. Tyhjäkäynnillä hieman meluisa, mutta ajossa ja vaihteiden vaihdossa erittäin jämäkkä. Vaihteiden kytkeytyminen parantui nopeassa kiihdytyksessä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jäykkyys jne. hyvä, ei moittimista.hiphop kirjoitti:Miten on jäykkyys? Pysyykö kone kuosissaan? Jos omasi toimii niin vien varmaana ostamani kumin takaisin ja vaadin kyllä vaihtoa kunnolliseen kumiin. Saamani kumilla ei tee sitten yhtään mitään. Jos eivät ota takaisin niin sitten voisi kokeilla sitä kumimassaa.Tri-Lo kirjoitti:Mielenkiintoista..Sain itsekin motonetistä tällä viikolla m.m. tuo jonka eilen vaihdoin paikalle, ja merkki oli Scantech. Ja ihan samanlainen kuin alkup., eli painauma ulkoholkissa ym.