bensapumpun liitokset
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
bensapumpun liitokset
ongelmana ettei pumpun imu ja paluu liitokset mene tarpeeksi syvälle. bensa tuoksahtelee aina välillä.
bumppu on mallia walbro.
bumppu on mallia walbro.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sähän panit siihen muistaakseni motonetin tarvikepumpun vanhaan pönttöön, onko sulla se vanha pumppu tallella, meinaan mittaisit niitä liitäntämittoja miten ne eroavat vai mistä se kakertaa?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
siis kysymys koskee niitä kanteen tulevia osasia eli letkulähtöä ja paluu letkua niiden päissä on "liittimet" joissa o-renkaat ja ne eivät mene tarpeeksi syvälle.eli toisessa niissä on s taka isku...
olisko ne o-renkaat sit niin paljon turvonneet ettei mene pohjaan asti....
olisko ne o-renkaat sit niin paljon turvonneet ettei mene pohjaan asti....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
siis mä tarkotin vaan jotta onko se monttu yhtä syvä siinä motonetin pumberossa, jos on ja mittaamalla toteat ettei painu pohjaan asti
, niin sit on joo jossain ns. vikaa, eli useinhan ne O- renkulat tosiaan turpoo, ootko koittanu niitä jotenkin voidella, kuivuus kun on tunnetusti kamala asia:)
musta solis ns. asetettava direktiiveihin, jotta kuivana ei saa panna.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
musta solis ns. asetettava direktiiveihin, jotta kuivana ei saa panna.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Ainakin mun vanhassa satkussa olivat kyseiset liittimet todella tiukat. Kontissa kävi melkoinen nujuaminen, että sai liittimet painettua pohjaan saakka. Muistaakseni kämmenpohjalla painamalla ne sai menemaan suorassa perille. Onhan niitä ilmeisestikin hajonnutkin samassa operaatiossa eli voimaa ja varoivaisuutta (hyvä yhdistelmä?)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
juu vanha tiiviste on siellä ämpärin ja "mutterin" välissä. pitää käyä huomenna kysymäs vaihtoa siihen... se ei vuoda vaan pikkasen huokaa..... eli reuna kostuu.
pumpun lähdöt meni ihan siististi kämmenellä painaen ja sivuttain nitkuttaen alas asti.
pumpun lähdöt meni ihan siististi kämmenellä painaen ja sivuttain nitkuttaen alas asti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ei oo osunu silmään työkaluohjetta, yleensähän ne vaan hakataan auki, liekö sit menee kiinni asiallisesti hakkaamalla.
tein tossa ti- työkalun kun osui sopiva iso rengas käteen ( vissiin joku SKF:n ison laakerin mutterirengas?), no hitsasin siihen latakan ja siihen mutterin ja sitten piirrotin ne muovisen mutterin rivan paikat ja ajelin niihin laikalla urat. vähän työlästä.
tuli siinä mieleen jotta voisi ehkä tulla riittävän vahva kun panee plastik paddinkia jollekin kiekolle ( metallia, vaneria ??) ja elmukelmua väliin, siihen sitten painaa mutterin.
Tosin siihen on sitten vielä joku vääntiö duunattava.
Luulenpa jotta sille o- renkaalle on hyvä olla jotain liukastetta, koska muuten se saattaa kitkata vastaan ja asettuu epätasaisesti, siitä sitten hikoilua voi johtua. ja voideltuna sen saa helpommin kireälle.
tai sitten ainakin sen o- renkaan toinen vastinpinta on voideltava.
Kumirasva lie parasta mutta kait siinä joku vaseliinikin saman asian ajaa.
Rasvalla o- renkaan saa kivasti pysymään kohdillaankin silloin kun se ei muuten meinaa pysyä.
Jos vanha on kärsineen näköinen niin uusi lie paikallaan.
tein tossa ti- työkalun kun osui sopiva iso rengas käteen ( vissiin joku SKF:n ison laakerin mutterirengas?), no hitsasin siihen latakan ja siihen mutterin ja sitten piirrotin ne muovisen mutterin rivan paikat ja ajelin niihin laikalla urat. vähän työlästä.
tuli siinä mieleen jotta voisi ehkä tulla riittävän vahva kun panee plastik paddinkia jollekin kiekolle ( metallia, vaneria ??) ja elmukelmua väliin, siihen sitten painaa mutterin.
Tosin siihen on sitten vielä joku vääntiö duunattava.
Luulenpa jotta sille o- renkaalle on hyvä olla jotain liukastetta, koska muuten se saattaa kitkata vastaan ja asettuu epätasaisesti, siitä sitten hikoilua voi johtua. ja voideltuna sen saa helpommin kireälle.
tai sitten ainakin sen o- renkaan toinen vastinpinta on voideltava.
Kumirasva lie parasta mutta kait siinä joku vaseliinikin saman asian ajaa.
Rasvalla o- renkaan saa kivasti pysymään kohdillaankin silloin kun se ei muuten meinaa pysyä.
Jos vanha on kärsineen näköinen niin uusi lie paikallaan.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00