bensapumpun liitokset

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

bensapumpun liitokset

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ongelmana ettei pumpun imu ja paluu liitokset mene tarpeeksi syvälle. bensa tuoksahtelee aina välillä.
bumppu on mallia walbro.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

sähän panit siihen muistaakseni motonetin tarvikepumpun vanhaan pönttöön, onko sulla se vanha pumppu tallella, meinaan mittaisit niitä liitäntämittoja miten ne eroavat vai mistä se kakertaa?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

siis kysymys koskee niitä kanteen tulevia osasia eli letkulähtöä ja paluu letkua niiden päissä on "liittimet" joissa o-renkaat ja ne eivät mene tarpeeksi syvälle.eli toisessa niissä on s taka isku...

olisko ne o-renkaat sit niin paljon turvonneet ettei mene pohjaan asti....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

siis mä tarkotin vaan jotta onko se monttu yhtä syvä siinä motonetin pumberossa, jos on ja mittaamalla toteat ettei painu pohjaan asti :), niin sit on joo jossain ns. vikaa, eli useinhan ne O- renkulat tosiaan turpoo, ootko koittanu niitä jotenkin voidella, kuivuus kun on tunnetusti kamala asia:)
musta solis ns. asetettava direktiiveihin, jotta kuivana ei saa panna.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

niin juu kansihan on tietysti entinen, eli sekoilin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tietääkö kukaan noiden o-renkaiden mittoja jotta ei tarvitse kalliilla ostaa merkkiliikkeestä.

numero noille on : 7974546

4 kpl tarve olisi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

mikset

Viesti Kirjoittaja mestari »

kae hi-fleksistä mallin mukaan uusia ja muista mainita että pitää kestää pensaa eli neopreenikumista olevat
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pitäis saada etukäteen tietää en voi autolla ajaa jos otan ne pois sieltä.....
tietoa haetaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Ainakin mun vanhassa satkussa olivat kyseiset liittimet todella tiukat. Kontissa kävi melkoinen nujuaminen, että sai liittimet painettua pohjaan saakka. Muistaakseni kämmenpohjalla painamalla ne sai menemaan suorassa perille. Onhan niitä ilmeisestikin hajonnutkin samassa operaatiossa eli voimaa ja varoivaisuutta (hyvä yhdistelmä?)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu tiukat ovat.... ei tiukan voittanutta mutta väljääkin kaipais.....
juu pitää yrittää hommata ne renkaat ja katsoa uudelleen ens viikolla... kosla liikkuu pienen bemsan tuoksun kera... pysyypä pää selvänä heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no sainpa painettua liittimet tarpeeksi syvälle! ei flaskaa enään siitä!
mut pitää käydä maanataina paikallis puljussa kirimässä tuo ämpärin mutteri huokaa pikkasen reunasta täydellä tankilla!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

siis käytit ilmeisesti vain vanhoja , käytitkö mitään liukastetta. :)
hyvä ku sait kondikseen, onko siinä kierrekannnessa joku tiivari, käytitkö senkin vanhan ja kuiviltaan.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Kannessa on o-rengas, joka alkuperäisosana maksoi ~20€. Bensa tuoksahteli myös entisessä satkussani täydellä tankilla. O-rengas vaihdettiin ja homma saatiin kuriin. Täällä jossain oli ohje tee-se-itse työkalulle kannen aukaisua varten.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu vanha tiiviste on siellä ämpärin ja "mutterin" välissä. pitää käyä huomenna kysymäs vaihtoa siihen... se ei vuoda vaan pikkasen huokaa..... eli reuna kostuu.

pumpun lähdöt meni ihan siististi kämmenellä painaen ja sivuttain nitkuttaen alas asti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

ei oo osunu silmään työkaluohjetta, yleensähän ne vaan hakataan auki, liekö sit menee kiinni asiallisesti hakkaamalla.
tein tossa ti- työkalun kun osui sopiva iso rengas käteen ( vissiin joku SKF:n ison laakerin mutterirengas?), no hitsasin siihen latakan ja siihen mutterin ja sitten piirrotin ne muovisen mutterin rivan paikat ja ajelin niihin laikalla urat. vähän työlästä.
tuli siinä mieleen jotta voisi ehkä tulla riittävän vahva kun panee plastik paddinkia jollekin kiekolle ( metallia, vaneria ??) ja elmukelmua väliin, siihen sitten painaa mutterin.
Tosin siihen on sitten vielä joku vääntiö duunattava.
Luulenpa jotta sille o- renkaalle on hyvä olla jotain liukastetta, koska muuten se saattaa kitkata vastaan ja asettuu epätasaisesti, siitä sitten hikoilua voi johtua. ja voideltuna sen saa helpommin kireälle.
tai sitten ainakin sen o- renkaan toinen vastinpinta on voideltava.
Kumirasva lie parasta mutta kait siinä joku vaseliinikin saman asian ajaa.
Rasvalla o- renkaan saa kivasti pysymään kohdillaankin silloin kun se ei muuten meinaa pysyä.
Jos vanha on kärsineen näköinen niin uusi lie paikallaan.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin