uusi 99:n täydellinen jenkkimaski

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

uusi 99:n täydellinen jenkkimaski

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Sain metsästettyä 99 turbon entisöintiprojektiin vuodesta -82 tehtaan paketissa hyllyssä olleen täydellisen nelivalo, eli jenkkimaskin.

Nyt pitäisi keksiä tuolle jonkinsortin jälleenmyyntiarvo että saisin pidettyä projektipäiväkirjan totuudenmukaisena. Itse maski oli minulle ilmainen, mutta onhan sillä joku arvo.

Jos voisitte sanoa että mikä tuollaisen järkevä arvo olisi. Tämä nyt ei ole mikään huutokauppa sillä osakokonaisuus ei ole myytävänä, vain pyrkimys pitää tosiaan projektipäiväkirja totuudenmukaisena.

kiitoksia etukäteen,

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Mistä?

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Mistäs ihmeestä tollasen harvinaisuuden löysit?

On vähän sama juttu kun etsis neulaa heinäsuovasta (heinäkasasta) ja löytäis.
SAAB
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kyllä tuo ainakin sen 50-100e on..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Jos noita huntilla sais niin ei kyl kauaa ois myynnis. ;)
99T-museopeli
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

100eurollahan ei tahdo saada ees siedettävän kuntoista jenkkimaskia jos löytyy.
Jos mulle tuollainen tulis niin pyytäisin reilusti enempi ja säilyttäisin jos ei mee kaupaks...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

AINAKIN 50-100e riippuen tietenkin osan ja myyjän kunnosta..
jos priimakuntoinen niin kyllähän siitä voisi toista sataa pyytää.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

siis osakokonaisuushan on UUSI, eli siis se ei ole ollut koskaan autossa kiinni. käyttämätön.

-t-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

no sittenhän se on jo arvotavaraa! 8O
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Baas900
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Eihän tuollaiselle harvinaisuudelle ole hintaa ;)

Mutta jos nyt välttämättä joku arvo pitäisi saada, niin 200-230€ voisi olla lähellä.
Eikä tuokaan hinta tosiaan vielä liikaa ole.
yrjömäki
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja yrjömäki »

Kannattaa muistaa, että maskin vaihdosta menee muutosprosentit katsastuksessa myös SAAB merkkisissä henkilöautoissa. Määräykset ovat määräyksiä :!: :!: :!:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tää on PILKUN NUSSINTAA::::::::::::
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Yrjömäki kirjoitti:Kannattaa muistaa, että maskin vaihdosta menee muutosprosentit katsastuksessa myös SAAB merkkisissä henkilöautoissa. Määräykset ovat määräyksiä :!: :!: :!:
Mitkähän muutosprosentit ne entisöinnissä menee. kun niitä ei edes lasketa? Minä vaihdoin suunnilleen puoli autoa, kun entisöin kajakkiani, eikä kukaan ole kysynyt vaihdettujen osien perään. Jos ollaan tekemisissä korin vaihdon kanssa niin määräykset on määräyksiä :wink:

Hyvähän se on, että joku on paavillisempi kuin paavi itse ja niitähän onneksi EU-Suomessa riittää. :roll:


Mitä tulee jenkkimaskeihin, niin käytetty kokonaisuus sisältäen myös lampun pohjat, on tullut maksamaan kuluinen about 150 - 170 euroa, kun sellaisen on hankkinut USA:sta ja yleensä maskit ovat ns. projekteja, koska ehjiä ei ole.
# 419 Vesa Pohjalainen
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Yrjömäki kirjoitti:Kannattaa muistaa, että maskin vaihdosta menee muutosprosentit katsastuksessa myös SAAB merkkisissä henkilöautoissa. Määräykset ovat määräyksiä :!: :!: :!:
Paljonko kattoverhoilun vaihdosta menee prosentteja?

-soossi-
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Yrjömäki kirjoitti:Kannattaa muistaa, että maskin vaihdosta menee muutosprosentit katsastuksessa myös SAAB merkkisissä henkilöautoissa. Määräykset ovat määräyksiä :!: :!: :!:
juu kannattaahan ne määräykset muistaa.. :lol:
hyvä että joku jaksaa niistäkin muistutella :roll: ..jos jenkkimaskista tulee prosentteja niin miten on kirkkaat vilkut? entäpä sisustan osat? penkit?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vesa Pohjalainen kirjoitti: Mitkähän muutosprosentit ne entisöinnissä menee. kun niitä ei edes lasketa? Minä vaihdoin suunnilleen puoli autoa, kun entisöin kajakkiani, eikä kukaan ole kysynyt vaihdettujen osien perään. Jos ollaan tekemisissä korin vaihdon kanssa niin määräykset on määräyksiä :wink:
Taitaa tänäpäivänä olla korinvaihdossa automaattisesti täysi vero maksussa. Eli käytännössä ei enää voi tehdä. Taisihan näihin entisöintiprojekteihin olla sovellettavissa muitakin pykäliä. Autonhan saa rekisteröityä rakennettuna autona jne. Oli niitä muitakin määrityksiä olemassa. En nyt pysty suoraan osoittamaan niitä tietolähteitä, mutta jokatapauksessa käsitykseni mukaan entisöintitapauksessa pitäisi olla täysin mahdollista rakentaa auto, jonka osat on sieltä täältä haalittu...

Entä ne metsäautoprojektit, joissa autosta ei ole jäljellä, kuin muisto korista, sekä tietysti paperit? Kummasti vaan ne autot on saatu rekisteriin, vaikka lähtökohtana on ollut ruosteinen hädintuskin autoa muistuttava jätekasa kuusen juurella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin