900i 2,0 16v omistajilta odotetaan vinkkejä!!!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

900i 2,0 16v omistajilta odotetaan vinkkejä!!!

Viesti Kirjoittaja 900i »

Pitääkö i16v 89vm virtojen päälle laiton yhteydessä kuulua surahdus bensapumpulta ??? 8v mallissa surahtaa ainakin. Rele viallinen??
Kyseisessä autossa ongelmana pitkä startti.... Takaiskuventtiili vaihdettu suodattimet ja pumppu myös.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ei kuulu surahdusta, pumppu rupeaa pumppaan bensaa , vasta startatessa , sikisi pitkä startti.

Just kyselin samaa ja näin mulle vastattiin.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28299
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Reetu kirjoitti:pumppu rupeaa pumppaan bensaa vasta startatessa
Hä? Eikö se nostakaan painetta, kun virrat laittaa päälle?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Lucasilla tietääkseni kyllä, LH:lla ei
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Saabi C900 kirjoitti:Lucasilla tietääkseni kyllä, LH:lla ei
Just näin , olen asian ymmärtäny.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Näin on, Lucas herättää bensapumpun jo sytytysvirroista (kuten 8v k-jet) mutta LH-jet vasta startatessa. Varsinainen starttauksen pituus sitten riippuu monista tekijöistä, kuten esimerkiksi siitä miten hyvin bensanpaineet järjestelmässä pysyy sammutuksen jälkeen tai siitä onko pyörittämässä vanhanmallinen startti vai uusi alennusvaihteellinen jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joskushan noihin LH-jetteihin tulee sellainenkin vika, ettei se kytke bensapumppua alkuunkaan. Tämmöstä huhua olen kuullut (en vain muista sitä missä LH:n versiossa tuo tyyppivika on), että se asettuu yksinkertaisuudessaan asentamalla vanhanmallisen bensapumpun releen, joka surauttaa pumppua virrat kytkiessä ja haistelee sytytyksestä, pyöriikö moottori.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Olisiko käynyt perinteiset ja takaiskuventtiili väärässä letkussa? :) Itsellä alkoi pumpun vaihdon jälkeen starttailut venymään, uutta takaiskuventtiiliä niin jopas. Siis pitkä vieteri (+3 sekuntia) ei todellakaan ole ominaisuus.

Lisätään vielä että pumppu ei tosiaan kuulu surahtaa niinkuin k-jetissä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kummassa se sitten kuuluu olla? Niin tarkistetaan .
Etummaisessa vai ? Joku täplä siellä on ollut joskus uutena kai??
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikä takaisku ole paluuletkussa niin mulla oli takapuskurin puolella.... eli siinä oli keltainen täplä muistaakseni etummainen oli pump.

etummainen on lähtö koska se hyppäs mul aina pois ja meno hyytyi siihen....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ai takaisku venttiili ei ole paluletkussa?
Olisko kuvaa kellään ?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ongelman ratkaisee helpolla kun kiepauttaa hiukan konetta, pumppu nostaa paineet, sitten vasta starttaa. laiska kun on :)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kirjoitus viehe miun viestissä eikö se ole paluuletkussa se takaisku....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin