Ja mikähän taas pärisee 99:ssä
Ja mikähän taas pärisee 99:ssä
En haulla löytänyt tällaista ongelmaa / ratkaisua. Ongelma on seuraavanlainen:
Konetilassa rupeaa jokin pärisemään, kun kylmällä koneella kiihdyttää reilummin. Ääni on melkein samanlainen pärinä kuin releestä, muttei se ole rele. Sama pärinä tulee myös puolilämpällä koneella, ihan tyhjäkäynnilläkin.
Outoa tässä kuitenkin on se, että pärinä lakkaa jokusen tovin kuluttua tai kun pumppailee sopivasti kaasua. Kun pärinä loppuu niin kuuluu konetilasta voaäääännnng ääni , kuin joku kiihdyttäisi mutta mikä?.
Alkaa hermo mennä ropleeman kanssa. Vaihdettu on mm.jakoketju, laturi, vesipumppu. Olen yrittänyt paikallistaa, ääntä mutta suoranaista äänilähdettä en löydä, olen kuunnellu stetoskoopillakin konehuoneesta kaikki mahdollisia osia mutta eih löydy ei.
Konetilassa rupeaa jokin pärisemään, kun kylmällä koneella kiihdyttää reilummin. Ääni on melkein samanlainen pärinä kuin releestä, muttei se ole rele. Sama pärinä tulee myös puolilämpällä koneella, ihan tyhjäkäynnilläkin.
Outoa tässä kuitenkin on se, että pärinä lakkaa jokusen tovin kuluttua tai kun pumppailee sopivasti kaasua. Kun pärinä loppuu niin kuuluu konetilasta voaäääännnng ääni , kuin joku kiihdyttäisi mutta mikä?.
Alkaa hermo mennä ropleeman kanssa. Vaihdettu on mm.jakoketju, laturi, vesipumppu. Olen yrittänyt paikallistaa, ääntä mutta suoranaista äänilähdettä en löydä, olen kuunnellu stetoskoopillakin konehuoneesta kaikki mahdollisia osia mutta eih löydy ei.
SAAB 99 -83 GL
pärinää ja pauketta
tuli pärinästä mieleen . kaverin auto piti kummaa vinkumista noin 70km nopeudessa ja vikaa etsittiin vaikka mistä ... ja löytyi .. oli katolla oleva lista irti toisesta päästä .. niin tietyssä nopeudessa rupes vinkuu .. ei sen kummempi vika ollutkaan

Pakosarjan ja putkiston välinen liitos saa omassa 99:ssä aikaan välillä ääniä, joka kuulostaa vähän kuin pärpättävältä releeltä. Kannattaa varovasti kokeilla kämmenselällä, puhaltaako jostain. Ja tuokaan ei ole jatkuvaa, ilmaantuu vähän milloin sattuu, mutta vuotaa kuitenkin liitoksesta. Muttereiden kiristäminen on auttanut, mutta kai tuosta pääsisi eroon, kun vaihtaisi alkuperäiset tiivisteet laippoihin. Tarviketiivisteet ovat aika paljon heppoisempaa tekoa ja ilman kunnon tiivistysrengasta.