Inhottava vika OG satkussa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Inhottava vika OG satkussa

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moi,

eli satku vm 1992 lyö itsestään virrat päälle ja kun ne on päällä ja kääntää vaikka valokytkimen parkeille niin silti palaa ajovalot. Mitä veikkauksia; virtalukko, ajovalorele ? Tehnyt tän pari kertaa parin viikon aikana.

9-5 Nordic
kuusysi
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 21:39

Viesti Kirjoittaja kuusysi »

Itse olen ollut tekemisissä samanlaisen vian kanssa og 1991 kanssa.Ajovalot syttyivät itsestään satunnaisesti, vaikka virta oli pois päältä.Ajovalot paloivat,vaikka valokytkimen käänsi parkki asentoon.Kun sulakerasialta otti valoreleen irti,valot sammuivat.valoreleen vaihdolla vika korjaantui.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Samoja oireita oli mun -92 satkussa , syynä oli ajovalorele.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mitä sieltä kjolvataan oikeen että toimii :roll: :wink:

vai vaihetaanko sinne joku ?

mulla oli kanssa -87 og ja korjaantu valoreleen vaiholla.
jarvepa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Tammi 03, 2004 12:02
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja jarvepa »

:P Satkun valorele on kumma peli. Kolmessa autossa on ollut sama vika; rele on kuumentunut ja sulattanut niin muovista kantaa, kuin sisältänsä tinat pois liittimistä, joiden kautta valojen virta kulkee. Avataan rele varovasti puukolla. Piirilevyn tummuneet kuparipinnat pitää siivoilla vaikka puukolla ja juottaa nastat uudelleen kiinni. Vielä kun entisöi relekannan palaneet liittimet niin avot. Yhdessä oli myös tuolla viesteissä vastaantullut ajovalomaan puuttuminen. Silloin virta kulkee (lyhyet päällä) lyhyiden langasta pitkien langan läpi toisen puolen pitkien lankaan ja sieltä toimivaan maadoitukseen. Valot palavat vain omituisen punaisina koko ajan. :idea:
Vastaa Viestiin