kirkkaat vilkut 90n?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mazeos
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 13:44
Paikkakunta: Turku

kirkkaat vilkut 90n?

Viesti Kirjoittaja mazeos »

elikkä semmoista vaan, että mahtaakohan ysikymppiin (vm. -86) löytyä kirkkkaita etu- ja sivuvilkkuja?

-matias n.-
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Etuvilkkuja ei tosiaan saa enää mistään. Ainoa vaihtoehto taitaa olla yrittää etsiä käytettynä. Vanhat 99:n peilit (ennen vm. 78-79? kuitenkin ne, joissa valkoinen raita keskellä) eivät ole läpivärjättyjä, eli vilkun väri lähtee jarrunesteellä tai muulla myrkyllä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jokke A kirjoitti:...tai muulla myrkyllä.
8O 8O 8O ...kääk ja apua... :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Myrkky kirjoitti: 8O 8O 8O ...kääk ja apua... :lol:
Mitäköhän tähänkin nyt sanoisi. :lol:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tarvike vilkunlasit lähtee kirkkaiksi jarrunesteessä liottamalla ja hammasharjalla (hammasharjaa ei välttämättä kannata tämän jälkeen suuhun laittaa)

uusia kirkkaita vilkkuja ei mahda saada enään mistään..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

gls kirjoitti:tarvike vilkunlasit lähtee kirkkaiksi jarrunesteessä liottamalla ja hammasharjalla (hammasharjaa ei välttämättä kannata tämän jälkeen suuhun laittaa)

uusia kirkkaita vilkkuja ei mahda saada enään mistään..
Saattaisi lähteä hammaskivikin, jos samaa harjaa käytää edelleen :lol:
# 419 Vesa Pohjalainen
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Hampaista puhumattakaan, mutta jo riittää off topic. gls, mistä ostit tarvikevilkkusi?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

olivat varaosa-autossa ja valmiiksi jo hieman auringon polttamat, väri lähti todella helposti.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Varmaan mainittu jo täälläkin, mutta laitetaan kuitenkin:

http://www.radicast.se/saab_s.html
http://www.radicast.se/index1_sv.html
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

rr kirjoitti:Varmaan mainittu jo täälläkin, mutta laitetaan kuitenkin:

http://www.radicast.se/saab_s.html
http://www.radicast.se/index1_sv.html
Ei pahan hintaiset :D Tuohon hintaan etsii jo sellaisia rekkaautokuormallisen,jotka eivät ole läpivärjättyjä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Vinkkinä sitten jarrunesteellä värin poistajille, peskää pirun hyvin se jarruneste pois siitä muovista... myös yön ajaksi jos homma jatkuu seuraavana päivänä. Muuten se muovi on täynnä sen miljoonan pientä halkeamaa/halkeaman näköistä jälkeä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Myrkky kirjoitti:Vinkkinä sitten jarrunesteellä värin poistajille, peskää pirun hyvin se jarruneste pois siitä muovista... myös yön ajaksi jos homma jatkuu seuraavana päivänä. Muuten se muovi on täynnä sen miljoonan pientä halkeamaa/halkeaman näköistä jälkeä.
Tämä on tosiaan ihan mahdollista, tosin en ole itse vilkulaseja liottanut jarrunesteessä, muita muoveja kylläkin. Noista eri muovilaaduista kun ei koskaan voi olla ihan varma miten ne käyttätyy, kuinka kauan ja minkä vahvuisessa liuoksessa kestävät vaurioitumatta. Paras olis kun voisi kokeilla jollain jämäkappaleella ensin. Btw, ei kukaan ole kokeillut viemärinaukaisuainetta tähän tarkoitukseen? Ainakin sillä maali lähtee joistakin muoveista siinä missä jarrunesteelläkin.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Suppari kirjoitti:
rr kirjoitti:Varmaan mainittu jo täälläkin, mutta laitetaan kuitenkin:

http://www.radicast.se/saab_s.html
http://www.radicast.se/index1_sv.html
Ei pahan hintaiset :D Tuohon hintaan etsii jo sellaisia rekkaautokuormallisen,jotka eivät ole läpivärjättyjä.
Niin varmaan etsii :lol:

Motonet:
99 8.76--84 Etuvilkunlasi vasen. . . . . . . . . . . 48-5741 19.90
99 8.76--84 Etuvilkunlasi oikea. . . . . . . . . . . .48-5742 19.90

Radicast:
Vita blinkerglas till SAAB 99.
Pris inkl. moms: 775 kr / par = 84,82e

EKP:n julkaisemat euron kurssit 6.2.2007 klo 15.15
Ruotsi kruunu SEK 9.1365 = 1 euro
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

okaalto kirjoitti:
Myrkky kirjoitti:Vinkkinä sitten jarrunesteellä värin poistajille, peskää pirun hyvin se jarruneste pois siitä muovista... myös yön ajaksi jos homma jatkuu seuraavana päivänä. Muuten se muovi on täynnä sen miljoonan pientä halkeamaa/halkeaman näköistä jälkeä.
Tämä on tosiaan ihan mahdollista, tosin en ole itse vilkulaseja liottanut jarrunesteessä, muita muoveja kylläkin. Noista eri muovilaaduista kun ei koskaan voi olla ihan varma miten ne käyttätyy, kuinka kauan ja minkä vahvuisessa liuoksessa kestävät vaurioitumatta. Paras olis kun voisi kokeilla jollain jämäkappaleella ensin. Btw, ei kukaan ole kokeillut viemärinaukaisuainetta tähän tarkoitukseen? Ainakin sillä maali lähtee joistakin muoveista siinä missä jarrunesteelläkin.
Ainakin joskus kuupan lasit säröilivät muutaman tunnin nestekäsittelyn jälkeen.
Nitromorssi teki myös aika höpöjä,vartissa suli takavilkut sellaiseksi kaurapuuroksi. :D
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin