Onko kukaan kokeillut vaihtaa öljymerkkiä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Onko kukaan kokeillut vaihtaa öljymerkkiä...
Ja millaisin tuloksin ?? Itellä Mobilin RF 5\40 W ja moottori on alkanut kuluttamaan öljyä mielestäni liikaa ???
Ajattelin vaihtaa vaikkapa Castrollin öljyt joten onko kellään kokemuksia niistä ????
Malli 900, 900i, -16V
Moottori B
Vuosi 1979-93
Moottoriöljy Best SLX LongTec
Better TXT Softec Plus 5W-30
Good Performance 10W-30
Ajattelin vaihtaa vaikkapa Castrollin öljyt joten onko kellään kokemuksia niistä ????
Malli 900, 900i, -16V
Moottori B
Vuosi 1979-93
Moottoriöljy Best SLX LongTec
Better TXT Softec Plus 5W-30
Good Performance 10W-30
Aikoinaan vaihdoin Shellin öljyistä Nesteen öljyihin. Shellin X100:lla moottorin ääni oli hiljainen ensimmäiset 30 sekuntia ja Shellin Superilla alle 1000km. Nesteen Superilla melkein 5000km. Syö öljyä litran luokkaa per 10000km.
Turbossa on Mobilit. Entinen omistaja oli käyttänyt Mobilin 5W-50 synteettisiä joten laitoin itsekin samaa. Ei syö öljyä.
Turbossa on Mobilit. Entinen omistaja oli käyttänyt Mobilin 5W-50 synteettisiä joten laitoin itsekin samaa. Ei syö öljyä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Täyssynt mobilin 0-40 -> öljyä hukku jonkun matkaa toista litraa tuhannella kilsalla, no eipä olis paljo tarvinu vaihella niillä ajaessa.
Mineraali mobil 5w-30 -> 1/4 - 1/3 L/tkm menee, nurkissa pyöriessä vähän enempi. Mitä tästä voimme päätellä, sen lisäks että sen koneen loppu on lähellä?
Mineraali mobil 5w-30 -> 1/4 - 1/3 L/tkm menee, nurkissa pyöriessä vähän enempi. Mitä tästä voimme päätellä, sen lisäks että sen koneen loppu on lähellä?
Patarauta on påp.
Omassa 8v ruiskussani vei rf 5w-50 mobilia 10tkm välillä yli litran .
Vaihdoin 0w-40 mobiliin ja kulutus laski ja vuodot väheni ? Mistä johtuu.
Kilometrei takana yli 400tkm
Vaihdoin 0w-40 mobiliin ja kulutus laski ja vuodot väheni ? Mistä johtuu.
Kilometrei takana yli 400tkm
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Aivan . Mutta viisaat kertoo jotta jos kone on tiivis niin periaattees kulutus vähenee.
0w öljyn syttymis lämpötila on korkeampi??. Näin vain kävi että öljyn kulutus loppui tai väheni selvästi.
Näin on menty jo monta vuotta.
0w öljyn syttymis lämpötila on korkeampi??. Näin vain kävi että öljyn kulutus loppui tai väheni selvästi.
Näin on menty jo monta vuotta.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vaihdoin Mobilit Shellin öljyihin kun huomasin, että Shellin vastaavaa kuluu vähemmän samalla vaihtovälillä.
Liekkö samaa vikaa F1 autoissa kun Kimillä kone tuppaa poksahtamaan Mobililla.... Ja Miten on Ferrarin laita...
Liekkö samaa vikaa F1 autoissa kun Kimillä kone tuppaa poksahtamaan Mobililla.... Ja Miten on Ferrarin laita...
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
niin mutta ferrarit ei sitten kulje mihinkäänEero kirjoitti:Vaihdoin Mobilit Shellin öljyihin kun huomasin, että Shellin vastaavaa kuluu vähemmän samalla vaihtovälillä.
Liekkö samaa vikaa F1 autoissa kun Kimillä kone tuppaa poksahtamaan Mobililla.... Ja Miten on Ferrarin laita...


ja mulla on mobilit ollu aina eikä oo kone poksahtanna


Käytin ensin Mobilin 5W40, nostajat naputtelivat varsinkin viileällä kelillä aika pitkään ja kovaa. Sitten kokeilin Castrolia (5W40), nostajat hiljenee huomattavasti nopeammin startin jälkeen. Kohta on Castrolilla ajettu 10000, mutta silti naputus on mielestäni vaimeampi kuin uusilla Mobileilla.
Öljypumpun ylipaineventtiili tuossa meni jumiin, ei nostanut paineita ennenkuin putsasi sen. Tuskin sillä on yhteyttä öljymerkin kanssa, mutta eihän noista koskaan tiedä..
Öljypumpun ylipaineventtiili tuossa meni jumiin, ei nostanut paineita ennenkuin putsasi sen. Tuskin sillä on yhteyttä öljymerkin kanssa, mutta eihän noista koskaan tiedä..
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
itellä oli monta vuotta teboilin 5W40 GOLD:it koneessa, pysyivät hyvin sisällä, 10tkm vaihtovälillä vajausta oli 1/4:s mittatikussa...tuostakin varmasti puolet tulee huonojen stefojen välistä ulos..
Nyt heitin Mobilin 0W50:set sisään, ja huomasin ainakin sen, että moottorijarrutuksella rullaa paremmin kuin ennen.
-Masa
Nyt heitin Mobilin 0W50:set sisään, ja huomasin ainakin sen, että moottorijarrutuksella rullaa paremmin kuin ennen.
-Masa
saab 99 -83 GL"S"
Öljyjä
On tullut kokeiltua lähinnä Nesteen (suosi kotimaista) sekä Mobilin RF:ää, ei eroja. Ajomatkat eivät hirveän pitkiä ole, joten mitään dramaattista ei ollut odotettavissakaan. Viskositeetilla on enemmän merkitystä, pari aiempaa öljynvaihtoa oli 5W-50, nyt on muistaakseni 0W-40 sisällä, vai oliko se nyt 10W-40. Joka tapauksessa, öljynpaine on kierroksilla loogiksesti hiukan pienempi kuin 5W-50:llä, kun juoksevuus (viskositeetti) kuumana on suurempi.
Ehkä jotain muutakin voisi kokeilla, Bemun koneisiin suositellaan jotain ihme-Castrolia, Shellin Helix voisi olla kokeilemisen arvoista?
Ehkä jotain muutakin voisi kokeilla, Bemun koneisiin suositellaan jotain ihme-Castrolia, Shellin Helix voisi olla kokeilemisen arvoista?
Re: Onko kukaan kokeillut vaihtaa öljymerkkiä...
Mulla on ässässä ollu ensiks shellin synteettiset, sit castrolin magnatecit mutta ei kulutus mihinkään muuttunu. Nyt olis tulossa toinen kansi uusilla venakumeilla, että josko kulutus nyt rauhoittuis.900 I 16 Kat kirjoitti:Ja millaisin tuloksin ?? Itellä Mobilin RF 5\40 W ja moottori on alkanut kuluttamaan öljyä mielestäni liikaa ???
Eli tahtoo sanoo jos öljynkulutus on lisääntyny nopeasti niin 16-venasissa todellinen vikapaikka on noi venakumit.
Venojen naputtelu mielestäni noilla castroleilla hieman rauhoittui mutta ei kokonaan rauhoittunu, kannen vaihdolla toivottavasti toikin rauhoittuu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992