Strömbergin kaasuttimeen laitettavasta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabisti69
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 11:38
Paikkakunta: Oulu

Strömbergin kaasuttimeen laitettavasta

Viesti Kirjoittaja saabisti69 »

Öljystä laatu ja määrä eli mitä öljyä kannattaa laittaa sekä määrä paljonko laitetaan.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

jotain notkeaa öljyä, esim. automaattivaihteisto öljyä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ja öljyä laitetaan sen verran että männän ympärillä olevan sylinteriputken yläreunan on 10 mm öljypinnan yläpuolella männän ollessa paikallaan. Eli aika vähän, lähinnä niin että mäntä peittyy.

Parin viikon päästä voi sitten taas laittaa lisää :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onko tolla öljyn laadulla oikeasti väliä, vai onko sama efekti kun lapsena olin sitä mieltä että sininen ja punainen maito on saman makuisia mut aikuisena huomaa makueron. itse käyttänyt aina moottoriöljyä noissa (sitä mitä purkista on sattunut löytymään) ja on toiminut riittävän hyvin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kyllä synteettinen moottoriöljy toimii ihan hyvin..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Moottoriöljy voi olla pakkasella hyvin kankeata hyvin pitkään. Notkeampi parempi. Osta litra ATF:ää, niin ei lopu ikinä. Samaa tavaraa myydään pikkuruisessa pullossa kaasutinöljynä samalla hinnalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jus kirjoitti:Osta litra ATF:ää, niin ei lopu ikinä. Samaa tavaraa myydään pikkuruisessa pullossa kaasutinöljynä samalla hinnalla.
pahus, mullahan on automaatticombin paksissa pullo ATF:ää! tarttisko käydä tekeen strömberg-sulkeiset pihalla, 4 autoa, yht 5 kaasutinta :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

sori että nostan vielä tämän aiheen ylös, mutta mihin sitä öljyä sitten oikeen lorautetaan ? :oops:

Mikä tarkoitus tolla öljyllä on?
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kaasarin päällä korkki se auki ja sinne reikään. yleensä sininen se korkki mut jos uudempi strömppä niin sit saa muut neuvoa.

se toimii neulan vaimentimena siellä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

mull on semmonen "ei minkään värinen" korkki
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli kirkas? kait siinäkin o ruuvarin ura?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

kirkas, muttei ruuvarin uraa.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en oo noita uudempia ropannu mut vanhemmasta se korkki lähtee kiertämällä irti eli korkis on kierteet

siin keskel on vissiin röpöreunainen jutska....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

jus kirjoitti:Moottoriöljy voi olla pakkasella hyvin kankeata hyvin pitkään. Notkeampi parempi. Osta litra ATF:ää, niin ei lopu ikinä. Samaa tavaraa myydään pikkuruisessa pullossa kaasutinöljynä samalla hinnalla.
Tartteekohan edes litraa, koska ostin 5 vuotta sitten sellaisen pikkuruisen pullon josta olen lisäilly säännöllisesti muutaman kerran vuodessa, mutta vielä on yli puolet pullosta jäljellä. :D

Moottoriöljystä vielä, että riippuu varmaan paljon siitä miten kulunut tuo kaasarin vaimenninmäntä on. Tarpeeksi jos on väljää, niin saattaapi paksumpi öljy toimia paremmin. Omassani tavallinen synteettinen tuntui vaimentavan liikettä jo liikaakin, jolloin kaasua painettaessa tuli ylimääräinen mietintäaika, ennen kuin kulku alkoi.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

lucaf kirjoitti:onko tolla öljyn laadulla oikeasti väliä, vai onko sama efekti kun lapsena olin sitä mieltä että sininen ja punainen maito on saman makuisia mut aikuisena huomaa makueron. itse käyttänyt aina moottoriöljyä noissa (sitä mitä purkista on sattunut löytymään) ja on toiminut riittävän hyvin.
kaikilla kaasarisaabeilla olen toiminut juuri näin ja hyvin on toiminut.
On sitten tehty kaasarirempaa tai ei aina toimii ... :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin