Hyvä katsastus mies ?.
Hyvä katsastus mies ?.
Käytin satkun leimalla no punoin edellisenä iltana vähän laihemmalle kaiken varalta samalla kun panin talvirenkaat.
Meni aikas pienelle oli co 0,1,mutta toimi hyvin,no tää inssi sano että ruuvaa kohilleen nyt kun on mittari kii,niipä ruuvari taskusta ja punoin co:n 1%.
Ei olis muutama vuosi sit onnistunnu oli niin tiukkaa noitten päästöjen kanssa,toisaalta onhan se hintakin kolminkertaistunnu niistä ajoista kun valtiolla oli monopoli?.
No leima tuli ilman huomautuksia ja säädötkin on nyt oikein,ei tarvinnu tehä mitään vuoteen/ 20tkm,kyllä nää vanhat saabit on halpoja ylläpitää.
Meni aikas pienelle oli co 0,1,mutta toimi hyvin,no tää inssi sano että ruuvaa kohilleen nyt kun on mittari kii,niipä ruuvari taskusta ja punoin co:n 1%.
Ei olis muutama vuosi sit onnistunnu oli niin tiukkaa noitten päästöjen kanssa,toisaalta onhan se hintakin kolminkertaistunnu niistä ajoista kun valtiolla oli monopoli?.
No leima tuli ilman huomautuksia ja säädötkin on nyt oikein,ei tarvinnu tehä mitään vuoteen/ 20tkm,kyllä nää vanhat saabit on halpoja ylläpitää.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
-
- "Hölösuu"
olen täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että ylläpito ei tämänikäisissä autoissa monessa ole halvempaa. lisäksi saab on nautinto ajaa vanhanakin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
kYLLÄHÄN SITÄ
Mikäs siinä olis ajella vanhemmallakin saabilla perhaps 96 mutta kun noi
pyyntihinnat ovat jostain vuodelta 2030 ja kuusta, ettei viitti edes harkita.
Järki käteen tuon hinta pyynnön kanssa niin kauppa alkaa käymään ja tiet täyttymään vanhemmistakin saabeista.
pyyntihinnat ovat jostain vuodelta 2030 ja kuusta, ettei viitti edes harkita.
Järki käteen tuon hinta pyynnön kanssa niin kauppa alkaa käymään ja tiet täyttymään vanhemmistakin saabeista.
-
- "Turbo"
vanhat saabit
No ainahan sitä nuorta saa mutta harvoin kunnon vanhaa..
Eli hyvästä yksilöstä hyvä hinta. On se kallista korjata hunokuntoista "raatoakin" ja äkkiä tulee kunnostukselle hintaa..

Eli hyvästä yksilöstä hyvä hinta. On se kallista korjata hunokuntoista "raatoakin" ja äkkiä tulee kunnostukselle hintaa..

-SAAB 900 Convertible T16 vm.86, Saab 900 Aero T16 -90
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Mitä tällaiseen menettelyyn sanoo katsastusmies Yrjömäki?
Kyllä säännöt ovat sääntöjä ja määräykset määräyksiä ja ne koskevat niin Saab -merkkisten autojen omistajia kuin katsastusmiehiä
Kyllä katsastus on minusta mennyt oikeaan suuntaa myös omien koemusteni perusteella. Asiallista toimintaa. Vialliset tulee hylätä, mutta pilkunviilaus saa olla menneisyyttä.
Kyllä säännöt ovat sääntöjä ja määräykset määräyksiä ja ne koskevat niin Saab -merkkisten autojen omistajia kuin katsastusmiehiä

Kyllä katsastus on minusta mennyt oikeaan suuntaa myös omien koemusteni perusteella. Asiallista toimintaa. Vialliset tulee hylätä, mutta pilkunviilaus saa olla menneisyyttä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Kävin tänään kysymässä joko voin tuon og:n näytille kun olen korjannut osan vikalistastasta ja kerroin mitä olen tehnyt. Katsastusmies sanoi, että
laita vielä tuo ja tuo niin saat leiman ja korjauskehotuksen. Saapi olla 3-vikaa ja niitä oli viisi(pientä) vikaa. Esim oven (kämmenen kokoinen reikä) ruostevaurion + muutaman pimeän valon takia ei tule hylkyä. Upeeta, reilua peliä puolin ja toisin.
laita vielä tuo ja tuo niin saat leiman ja korjauskehotuksen. Saapi olla 3-vikaa ja niitä oli viisi(pientä) vikaa. Esim oven (kämmenen kokoinen reikä) ruostevaurion + muutaman pimeän valon takia ei tule hylkyä. Upeeta, reilua peliä puolin ja toisin.
Saab Suomesta - hyviä autoja 
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329

99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
kATSASTUS
Vanhempi=halvempi autoni saab 900i meni katsastuksesta läpi heittämällä,parin lampun huopmautuksella sitten taasen
uudempi=kalliimpi saab 9000 eipä mennytkään.Täytyy vaihtaa raidetangon päät, ajovalojen suuntaus(vuodessa itsestään muuttunut) ja pari lamppua taasen pimeenä. Että sillain.
Muutoin katsastus on mennyt parempaan suuntaa.Se on nopeampaa,neuvomampaa, asiallisempaa jne kuin ennen.Tokihan hintakin on jo eri kuin mummon aikaan.
uudempi=kalliimpi saab 9000 eipä mennytkään.Täytyy vaihtaa raidetangon päät, ajovalojen suuntaus(vuodessa itsestään muuttunut) ja pari lamppua taasen pimeenä. Että sillain.
Muutoin katsastus on mennyt parempaan suuntaa.Se on nopeampaa,neuvomampaa, asiallisempaa jne kuin ennen.Tokihan hintakin on jo eri kuin mummon aikaan.
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Samaa mielipuolta Laakon kanssa. Parempaan ja asiallisempaan suuntaan on mennyt katsastustoiminta. Kun on ollut huomautettavaa, ei siihen ole ollut minulla nokan koputtamista, homma on ollut kiistaton. Kallistahan se on nykyään, varsinkin dieselin osalta, kun päästömittaus on sairaan kallista.
# 419 Vesa Pohjalainen
On kyllä katsastus muuttunut vuosien saatossa. Ekan kerran ku käytin 99:iä konttorilla niin syynättiin läpi eikä mitään puhuttu. Viimeisin oli kaikista positiivisin. Mainitsi jopa, että vuoden aikana ku vaihdat tuon kuskin puolen raidetangon pään niin hyvä. Ja yhdessä katsastuksessa mainittiin liian lähellä toisiaan olevista sumuvaloista. Minä sitten kyselemään mitä tehdään niin inssi tokaisi, että katsotaan ensi vuonna ku menin sulle vahingossa väärin sen asennuksen sanomaan. Olin hieman
inssin kommentista ja inssi muisti sen et oli mua neuvonut mutta minä en enää muistanut tämä inssi oli neuvonut.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001