3-vaihde hyppää pois moottorijarrutuksessa.
3-vaihde hyppää pois moottorijarrutuksessa.
Nyt olisi kiikarissa toinen 900:nen. Tiedot on toistaiseksi aika vajaavaiset mutta 3-vaihde pyrkii kuulemma hyppäämään pois päältä moottorijarrutuksessa.
Mikähän tuon voisi aiheuttaa?
Mikähän tuon voisi aiheuttaa?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tuolla vaihteisto öljyn vaihtamisella ainakin voisi yrittää kitkeä vikaa pois.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
No, onneksi on tuota 75W hypoidia vielä 15 litraa jäljelläSuabisti kirjoitti:Tuolla vaihteisto öljyn vaihtamisella ainakin voisi yrittää kitkeä vikaa pois.
Täytyisi vaan ensin selvittää uskaltaako tuohon autoon sotkea näppejään ollenkaan
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: eihän
Ei pitäisi olla sama auto.mestari kirjoitti:se kiikarissa oleva kolmosvikainen saabi ole jyväskylässä?
oli useamman kerran myynnissä.
Tietojeni mukaan auto on Varkaudessa yksityishenkilöllä, eikä ole tietääkseni ollut aiemmin myynnissä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Remontti: Pääakselilla, minkä päässä perän pieni vetopyörä niin on pienen vtopyörän laakerinkiristysmutterin ja pääakselilla olevien pyörien ym paketin välissä simmilevyjä. Ne "hakkaantuu" väljäksi ja eräs tärkeä "mitta" muuttuu ja 3 alkaa hyppii pois päältä. Ei merkkaa että pitäisi laakeroida mutta ainakin uusia simmit ja samalla kyllä laakeroisin laatikonki.
Jossain vaiheessa alkaa tulla simminpalasia laatikkoöljyn mukana ja silloin on jo kiire korjata / tullut jo muutakin vauriota mm. siirtäjät kuluneet väärästä kytkentäkappaleen kohdasta jne.
Kannattaa korjata jos laatikko ei ihan loppu muuten.
Ja ne oikeat öljyt....
Pari loovaa on tullut tehtyä...
Jossain vaiheessa alkaa tulla simminpalasia laatikkoöljyn mukana ja silloin on jo kiire korjata / tullut jo muutakin vauriota mm. siirtäjät kuluneet väärästä kytkentäkappaleen kohdasta jne.
Kannattaa korjata jos laatikko ei ihan loppu muuten.
Ja ne oikeat öljyt....
Pari loovaa on tullut tehtyä...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147