3-vaihde hyppää pois moottorijarrutuksessa.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

3-vaihde hyppää pois moottorijarrutuksessa.

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Nyt olisi kiikarissa toinen 900:nen. Tiedot on toistaiseksi aika vajaavaiset mutta 3-vaihde pyrkii kuulemma hyppäämään pois päältä moottorijarrutuksessa.
Mikähän tuon voisi aiheuttaa?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuolla vaihteisto öljyn vaihtamisella ainakin voisi yrittää kitkeä vikaa pois.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Suabisti kirjoitti:Tuolla vaihteisto öljyn vaihtamisella ainakin voisi yrittää kitkeä vikaa pois.
No, onneksi on tuota 75W hypoidia vielä 15 litraa jäljellä :lol:
Täytyisi vaan ensin selvittää uskaltaako tuohon autoon sotkea näppejään ollenkaan :(
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

auttaa hetkellisesti mutta mekaanista kulumaa ei valitettavasti pysty öljynvaihdolla korjaamaan. remontti on edessä :(
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Tarkista moottorin tukikumit! Vaikka kuulostaa typerältä niin mun 99:ssä katosi pikkuhiljaa kaikki kaavion yläpuolella olevat vaihteet (1,3,5) sen takia koska kumit olivat antaneet periksi ja kone oli 1-2 senttiä liian takana :wink:
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Niin, remontti on varmaan edessä. Mutta missä?
Voisiko vika olla vain esim. moottorin tukikumeissa, vai onko se väistämättä itse laatikossa?

EDIT:
Heh, vastaus aprikointiini tuli samanaikaisesti 8)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos se jonkin aikaa jo on pois päältä hypellyt niin lähes varmaksi voisin sanoa että on kulumaa tullut, öljyn vaihdossa se sitten ainakin selviää jos on lastua seassa....

sentään laatikoita saa halvalla!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

eihän

Viesti Kirjoittaja mestari »

se kiikarissa oleva kolmosvikainen saabi ole jyväskylässä?
oli useamman kerran myynnissä.
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

joo minäkin taisin kokeilla tuota vehjettä, vaihteen siirtäjissä on muös vikaa ja todennäköisesti kakkosen synkroissa...jos on tuo 2.1 niin hinta ainaskin taivaissa. ai niin ja laturi joku tarvike peli, niin ettei hihnat edes kulje linjassa
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: eihän

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

mestari kirjoitti:se kiikarissa oleva kolmosvikainen saabi ole jyväskylässä?
oli useamman kerran myynnissä.
Ei pitäisi olla sama auto.
Tietojeni mukaan auto on Varkaudessa yksityishenkilöllä, eikä ole tietääkseni ollut aiemmin myynnissä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Remontti: Pääakselilla, minkä päässä perän pieni vetopyörä niin on pienen vtopyörän laakerinkiristysmutterin ja pääakselilla olevien pyörien ym paketin välissä simmilevyjä. Ne "hakkaantuu" väljäksi ja eräs tärkeä "mitta" muuttuu ja 3 alkaa hyppii pois päältä. Ei merkkaa että pitäisi laakeroida mutta ainakin uusia simmit ja samalla kyllä laakeroisin laatikonki.
Jossain vaiheessa alkaa tulla simminpalasia laatikkoöljyn mukana ja silloin on jo kiire korjata / tullut jo muutakin vauriota mm. siirtäjät kuluneet väärästä kytkentäkappaleen kohdasta jne.
Kannattaa korjata jos laatikko ei ihan loppu muuten.
Ja ne oikeat öljyt....

Pari loovaa on tullut tehtyä... 8)
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin