Onko..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Lukittu
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Onko..

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

..-78 käyttöönotettu "SAAB 5D MULTI COUPE 900 GLS-TM/2520" alkuperäinen turbo..? :?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei, vaan tuplakaasari GLs. Teit ilmeisesti kyselyn tuosta nettiauton -79 turbosta kuten minäkin pari viikkoa sitten. ;) Siitä oli täällä ihan topiccikin joskus.

Eli ei ole kyseinen auto alkup. turbo, mutta spekulaatiota oli että se olisi kohtuu varhain tehty korinvaihto (esim. kolariautosta) koska näyttää olevan turbon pisteosiltaan aikalailla täydellinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Selvä, ja siitähän oli kyse. :) Mistä muuten tuo "T" mallimerkinnässä..?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saabin sen aikaisesta VIN-koodista peräisin nuo merkinnät. Veikkaisin että tulevat sanoista C = carburettor, T = twin carburettor.

Noita on joskus hauska arvuutella mistä tulevat. Myöhempien vuosimallien ruiskujen I on tietysti injection, mutta vanhemmissa se oli J, oiskohan Jetronic.. Turbo taas tuolloin alkuun S (mistähän lie; snurra, sport? ;)).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jcarlson kirjoitti:Saabin sen aikaisesta VIN-koodista peräisin nuo merkinnät. Veikkaisin että tulevat sanoista C = carburettor, T = twin carburettor.

Noita on joskus hauska arvuutella mistä tulevat. Myöhempien vuosimallien ruiskujen I on tietysti injection, mutta vanhemmissa se oli J, oiskohan Jetronic.. Turbo taas tuolloin alkuun S (mistähän lie; snurra, sport? ;)).
Stressfläkt..?? :lol:
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

jcarlson kirjoitti: Noita on joskus hauska arvuutella mistä tulevat. Myöhempien vuosimallien ruiskujen I on tietysti injection, mutta vanhemmissa se oli J, oiskohan Jetronic.. Turbo taas tuolloin alkuun S (mistähän lie; snurra, sport? ;)).
Supercharger?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kummako jus tai luca , ei ole puuttunut sun otsikkoosi , mun "mitenkä on" oli huono ilmeiseti "onko" on parempi . Ihmellistä!!
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Hartikainen kirjoitti:Kummako jus tai luca , ei ole puuttunut sun otsikkoosi , mun "mitenkä on" oli huono ilmeiseti "onko" on parempi . Ihmellistä!!
herneet pois nenästä, ei me robotteja olla (= ei nähdä kaikkia asioita) ja asioita ei kannata ottaa niin henkilökohtaisesti.

mutta olet kyllä asian ytimessä, tämän viestin otsikko ei ole yhtään parempi kuin "mitenkä on". kuinka viihtyisä paikka foorumi olisi jos kaikki otsikot olisi vastaanvanlaisia?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hartikainen kirjoitti:Kummako jus tai luca , ei ole puuttunut sun otsikkoosi , mun "mitenkä on" oli huono ilmeiseti "onko" on parempi . Ihmellistä!!
Elä nyt ole katkera, sinulle ilmaistiin vain "otsikkosi on huono.", ja muistaakseni sen lisäksi kerrottiin myös vastaus kysymykseesi. Älä vedä herneitä moisesta, se oli vain huomautus, ja eiköhän netti ole niin pullollaan huonoja otsikoita, ettei kukaan ehdi kaikkiin puuttua. :wink:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Asia noteerattu...Kuva
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Lukittu