Jussi kirjoitti:Bensapumpun jälkeen on vastaventtiili, jos se vuotaa/on jumiutunut auki niin käy jokseenkin kuvaamallasi tavalla. Elikkäs rail ja putkisto ei saa sammutuksen jälkeen valua kuivaksi tankkiin, muuten saa sahata jonkun aikaa ennen kuin paineet nousee... elikkäs tilanne on sama kuin olisi ajanut tankin tyhjäksi ja starttaisi ensi kertaa.
Sitä en sitten kuolemaksenikaan muista kymmenen vuoden takaa missä ja millainen se T8:ssa on.
-J-
Jatketaanpa tähän ketjuun kun vaikuttaa vika autossa ( '86 900T8) samanlaiselta.
Kun surauttaa bensapumppua, kuuluu paineenvaraajasta kurahtelua, kunnes parin surautuksen jälkeen on paineet kerätty ja kuuluu vain pumpun surahdus. Välittömästi kuitenkin kun lopettaa pumpun käytön, alkaa kuulua paineenvaraajasta jousen narinaa ja bensaa luullakseni valuu suoraan tankkiin (ei haise bensa auton alla eikä moottorissa).
Kylmänä auto lähtee hyvin käyntiin kylmäkäynnistyssuuttimen avulla, tosin joskus meinaa tupehtua ja ei käy kaikilla sylintereillä, mutta heti kun painetta on tarpeeksi käy hyvin.
Ongelmia syntyy sitten kun auto on seisonut n. 15min - 3h (riippuen lämpötilasta), jolloin joutuu sahaamaan startilla pitkään. Kylmällä ilmallahan tuo syö akun tyhjäksi melko nopeaan, jos joutuu usein starttaileen puolilämpimällä moottorilla.
Bensapumpussahan on takaiskuventtiili, jonka pitäisi estää tuo suoraan tankkiin valuminen. Otin tuon venttiilin irti pumpusta, mutta ei siinä päällepäin mitään vikaa näkynyt, sisällä oleva jousikin näytti ehjältä.
Kysymys kuuluukin, onko tuolla jossain muuallakin vastaava venttiili, vai mistäkähän tuo bensan tankkiin valuminen voisi johtua ?