OG:n mittarivalojen vaihto?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

OG:n mittarivalojen vaihto?

Viesti Kirjoittaja tany »

Ei löytynyt ohjekirjasta ohjetta kuinka mittarivalot vaihdetaan. Osaako joku neuvoa? Ja sit toinen jutt samaan liittyen. Voiko mittarivalojen väriä vaihtaa esim. punaiseksi?
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kuskinpuolen kaiutinritilä auki joka on kahdella torxilla kiinni, koko taisi olla T10. Ritilää kammetaan hieman ylös ja vedetään rattia kohti. Se tuulilasin ilmasuuttimen putki jää yleensä sinne alas paikoileen, harvemmin jää siihen ritilään.

Mittarivalot on ne kaksi isointa ja ylintä muovikantaa. 3W lasikanta hehkut löytyy niistä muovikannoista. 5W hehkuja ei taida kukaan suositella, kun valojen pesät alkaa sulamaan.

Lampun värien vaihtoa varten pitää mittaristo ottaa kokonaan irti, että saa ne vihreät valopesät pois. Mittaristo irtoaa kutakuinkin näin: ratti irti, kojetaulun naamaosa irti, mittariston 4 ruuvia irti, mittariston johdot ja mittarivaijeri irti ja mittari irti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

Kiitos, saa pysyä mittarivalot vihreinä.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei se mittarin irroitus mikään kova homma ole. Itse käytin Turbosta mittariston irti, kun nopeusmittarissa oli n. 10km/h heitto ja ahtopainemittari näytti nollapainetta väärin.

Pitää vaan muistaa, että ne kojelaudan alareunasta aukaistavat 4 kpl pitkiä torx-ruuveja on kaikki erimittaisia, ilmapuhaltimen sähköjohdot tulee oikeassa järjestyksessä ja oikeisiin lattoihin kiinni ja se, että lämppärin hanan käyttöakseli tulee paikoilleen. Itsellä se akseli jäi irti ja sain nysvättyä sen paikoilleen kojelaudan naamaosa paikoilaan, kun mulla ei ole onneksi radiota Turbossa.

Sen kummemmin en osaa sanoa kuinka ne vihreät pesät saa pois vaikka käytin mittariston palasina. Ne kuitenkin oli siinä mittariston rungossa kiinni. Kaipa ne pitää jotenkin "hajoittaa" :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin