Kojelaudan pari valoa möttöksissä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Kojelaudan pari valoa möttöksissä

Viesti Kirjoittaja 900S »

Tästäkin on puhuttu varmaan 73 kertaa täällä, mutta pakkohan sitä taas on kysyä. Pimeänä on penkinlämmittimen säätökytkimen valo, sekä ajovalojen säätökytkin (se mistä saa parkit päälle). Jälkimmäinen lähtee varmaan ihan vetämällä irti, mutta pakko varmistaa, kun joku kuitenkin sen varmasti tietää.!? Mutta miten tuo penkinlämmittimen säädin, vetämällä varmaan sekin, vai?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mimmi kirjoitti:Pienellä ruuvimeisselillä kampeat kytkimen pois (kannattaa laittaa pahvinpalanen kojelautaa vastan suojaksi, ettei tule piip- sanoja suusta kun näkee jäljet kojelaudassa).
Valokytkimessä on normaali lasikantainen 1,2W lamppu (se pieni) ja penkinlämmittimen kytkimen joudut purkamaan ja siellä on lamppuna T1 1/4 arvoltaan 14V/80mA, jolloin joudut "avartamaan" värikupua sisältäpäin tai sitten voit laittaa lampuksi T1, arvoltaan 12V/60mA. Jälkimmäinen sopii mekaanisesti suoraan, mutta on himmeämpi kuin alkuperäinen. Ensimmäinen taas on kooltaan suurempi, mutta on yhtä kirkas kuin alkuperäinen. T1 ja T1 1/4 lamput ovat juotettavia ja kannattaa valita juotoslangoilla olevat, kun joutuu joka tapauksessa leikkaamaan ylimääräiset pois.
Siis ihan oikeesti, mistä sä tiedät noi kaikki mitä sä täällä aina neuvot? Vai jaksatko sä tosiaan etsiä jostakin aina vastaukset, kun tietämättömät kyselee tyhmiä? No, joka tapauksessa, jälleen suuret kiitokset :D
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

900S kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Pienellä ruuvimeisselillä kampeat kytkimen pois (kannattaa laittaa pahvinpalanen kojelautaa vastan suojaksi, ettei tule piip- sanoja suusta kun näkee jäljet kojelaudassa).
Valokytkimessä on normaali lasikantainen 1,2W lamppu (se pieni) ja penkinlämmittimen kytkimen joudut purkamaan ja siellä on lamppuna T1 1/4 arvoltaan 14V/80mA, jolloin joudut "avartamaan" värikupua sisältäpäin tai sitten voit laittaa lampuksi T1, arvoltaan 12V/60mA. Jälkimmäinen sopii mekaanisesti suoraan, mutta on himmeämpi kuin alkuperäinen. Ensimmäinen taas on kooltaan suurempi, mutta on yhtä kirkas kuin alkuperäinen. T1 ja T1 1/4 lamput ovat juotettavia ja kannattaa valita juotoslangoilla olevat, kun joutuu joka tapauksessa leikkaamaan ylimääräiset pois.
Siis ihan oikeesti, mistä sä tiedät noi kaikki mitä sä täällä aina neuvot? Vai jaksatko sä tosiaan etsiä jostakin aina vastaukset, kun tietämättömät kyselee tyhmiä? No, joka tapauksessa, jälleen suuret kiitokset :D
joo, mimmiltä tuntuu löytyvän konsti juttuun kuin juttuun... :wink:
tosiaankin kiitos siitä.
Wellur
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 16:16

Viesti Kirjoittaja Wellur »

Mulla on pimeenä istuinlämmittimen, valokatkaisian valot ja kelloon ja kierrosmittariin kohdistuvat valot pimeenä. :( Sanokaapa rehellisesti kannattaako ammattitaidottoman kollin ruveta niitä sorkkimaan vai kärsiä erittäin pienet vaivat :?:
Saab 900i 1990
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Mimmi on kävelevä/autoileva "saab-tietopankki". :wink: Kyllähän moni nämä jutut tietää, mutta he eivät osaa pukea niitä sanoiksi. Mimmillä on se jalo selvittämisen taito, jolloin tällainen astetta "kädellisempi" (tarkoitan itseäni) pysyy myös mukana :oops: :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Vastaa Viestiin