Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tuo bensapumppu viitaisi sivuakseliin.
paisarin paine taas kannentiivisteeseen, joka saattoi hajota kun ajoit autolla 15km lämmöt tapissa sillon joku viikko sitten..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

joku jäähdytysjärjestelmän paikka vuotaa (vesipumppu, syyläri, ym.) :arrow: vesi katoaa :arrow: lämmöt nousee punaiselle :arrow: konetta kuormitetaan liian kuumana, kannentiiviste ei kestä ja hajoaa. :cry:

voi tuossa tietenkin olla jotain muutakin, mutta tämä on mun veikkaus.. :roll:

edit: millaista tuo "kumma käynti" oli?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Re: Se siitä tupliksesta sitten

Viesti Kirjoittaja koshh »

Breadfan86 kirjoitti:Soitto hinauspalveluun ja nyt ollaan 120€ köyhempiä.
Kato joku muukin on samanverran köyhtyny. Meni eilen kardaanin ristinivel paskaks ja tuota möhköä ei paljon henkilöautoilla hinata :twisted:
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis moottori totaalisen jumissa nyt vai? Lucan 99 combicoupehan ryytyi kanssa tässä vasta. Sillä oli katkojan kärkiväli liian pieni. Itelläni 99cc kanssa meni lähes tehottomaksi. Syy oli viallinen konkka. Auto oli seisonnassa tuossa heinä-elokuussa. Auto pelasi nätisti ennen sesontaa. Sen reilu kuukauden seisokin jälkeen konkka oli mystisesti kuollut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Tuollahan todettiin että vauhtipyörä pyörii?
Apu/sivuakseli paskana.
Eikös b- motissa apuakseli pyöritä vesipumppua ja jakajaa yms???? Ja jos ei bensaakaan tule niin??
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Vai onkos niin että jos alakerta pyörii mutta yläkerta ei niin kampiakselin alaketju pyörä sileä?? Jos jakoketju on paikallaan kuitenkin..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

pyörikö nokka-akseli ym.?

jos "yläpää" eli nokka-akseli, ketjupyörä ym. pyörii, mutta virranjakaja ja bensapumppu ei, niin laiteakseli, eli apu/sivuakseli on paskana, kuten 900i jo totesi.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

jakopäästä jokin rikki.. kone irti ja tsekkaamaan. :wink:

varmista kuitenkin ensin että alakerta pyörii.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Hetkinen miettikääs .
Jos vauhtipyörä pyörii mutta toisessa päässä eli jakopäässä ei edes alaketjupyörä.
Jälelle jää vain että alapyörän kiila paska ? Onko yleensä b-motissa sellaista?Luulis olevan. Tuskin kampiakseli poikki on jos kolissu eikä mitää. "pyörivä liike " alakerrassa loppuu jakopäähän.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin