Satkun varustelua (lisävalot)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Satkun varustelua (lisävalot)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Taidankin pimeiden aikojen kunniaksi paukauttaa nuo 99:ssä olleet hellat kiinni satkuun, kun näkyy kiinnikeraudat olevan sopivan malliset, lamputkin sopivan pienet, etteivät ole konepellin tiellä. Kuten aina, pitää esittää kysymyksiä :

-Kai 900:ssa ('86 eli pystäri) on myöskin ne kierteet puskurissa noita rautoja varten kuten 99:ssä?
-Mistä virrat, mihin väliin rele jne. kun ei ole nuo sähköhommat oikein hanskassa. :oops:
-Onko satkuun saatavilla jotain lisävalojen kojelautakytkintä, joku orkkishenkinen olisi kiva, vai onko tuo extra-nappi ainoa vaihtoehto (siinähän on noita napojakin vaikka kuinka monta liikaa :))
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Satkun varustelua (lisävalot)

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

lefa42 kirjoitti:
-Kai 900:ssa ('86 eli pystäri) on myöskin ne kierteet puskurissa noita rautoja varten kuten 99:ssä?
-Mistä virrat, mihin väliin rele jne. kun ei ole nuo sähköhommat oikein hanskassa. :oops:
-Onko satkuun saatavilla jotain lisävalojen kojelautakytkintä, joku orkkishenkinen olisi kiva, vai onko tuo extra-nappi ainoa vaihtoehto (siinähän on noita napojakin vaikka kuinka monta liikaa :))
Ensinnäkin: Tosimies ei pimeetä pelkää :)

mutta sitten vastaukset:
- on kierteet
- virran saa hyvin oikean etuloksun päällä olevasta liitoskohdasta. Sellainen musta häkystin, jossa on kansi. Siellä on ruuvinkantoja valmiina.
- rele tulee siten, että se ohjaa herätettä, jonka otat tarpeen mukaan parkeilta tai pitkiltä. Kummat sitten on pelissä, sumut vai pitkät.
- lisävalonappeja on satkuun saatavissa. Etten vaan olisi juuri sinulta ostanut sen EXTRA -kytkimen :) Siihen tulee valo. Valon kytkentää varten on sitten omat juttunsa. Niin ja etusumille on oma katkaisijansa,s ellaisnen, jossa valonsäteet suuntautuu alas.
EXTRA napissa ei ole ylimääräisiä, jos haluat saada sen tekstin näkymään himmeänä muulloin ja kirkkaana, kun valot on päällä.

Mulla on kotona jiipekkinä releen kytkentä kaavio, sen tekstin valaistuksen olen ottanut ryöstäjällä toiselta katkaisijalta.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Täällä on pohdiskeltu extra-napin kaikkien "ylimääräisten" nastojen merkitystä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 424#101424

Toimivat kuvalinkit topicin kaavioihin:
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... 14-117.jpg
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... 32-137.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitos teille, ehkä ei pitäisi kaikkia nappeja myydä pois, koskaan tiedä kun tulee tarvis. :lol: Tosin mikä tahansa piilokytkin ajaa asiansa, käyttöä varten noita kun olen ripustamassa. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

lisäpikillä ei ole pakko olla katkaisijaa ollenkaa ne saavat palaa aina samaan aikaan kun auton omat pitkät eli turhaa sitä nappia on sinne väliin laitaa, paitsi jos ei sitten halu aina pitää niitä kun pitkiä tarvitsee.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

antti.hakamaa kirjoitti:lisäpikillä ei ole pakko olla katkaisijaa ollenkaa ne saavat palaa aina samaan aikaan kun auton omat pitkät eli turhaa sitä nappia on sinne väliin laitaa, paitsi jos ei sitten halu aina pitää niitä kun pitkiä tarvitsee.
Asia pihvi, eipä noita ole tähänkään mennessä autoissa erikseen tarvinnut pois kytkeä, säästyypähän kalliin kytkimen uhraamiselta :)

Edit: No perhana, ainahan sitä varastosta yksi extra-nappi löytyy :)
Pakko tuo on asentaa, kun niin orvon oloinen oli.

Nyt yksinkertaiselle ihmiselle yksinkertainen kytkentäkaavio extra-napin kera, kai joku on niin toteuttanut, minkäslainen rele tuohon pitää laittaa, kun noitakin on tuolla laatikot väärällään, en vaan ole tajunnut merkitä mikä mikäkin on :oops:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Voi vitunperseenhelvetinpaska. :evil:

Pitikin jättää lukematta foorumia, ja tein kytkennät jonkun tee-se-itse-kirjan mukaan, tuloksena tunti turhaa työtä, turhaan katkottuja johtoja sekä palanut sulake. Nyt ottaa päähän.

Kiitoksia ohjeista, yritän noilla uudestaan, huomenna paremmalla ajalla ja ilman humpuukiopusta. :oops:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Savun hälvettyä tarkista kytkennät ja kerää ehjäksi jääneet osat :lol:

Joka miehelle noita on sattunut.
# 419 Vesa Pohjalainen
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitoksia tuestanne. Tunne on häpeän- ja vihansekainen, häpeä siksi etten käyttänyt foorumia (lue=pyhää kirjaani) ja viha siksi, että luotin sokeasti "näin korjaan autoani" nimiseen kirjasarjaan jonka sain muuttoapuna ollessani muiden autokirjojen ohella.

Alkaa tosin jo helpottaa, kun kumosi muutaman kaljan ja kuunteli tampereenkiäliset uutiset. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin