900 virtapakkilukko hässäkän irroitus ?????

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

900 virtapakkilukko hässäkän irroitus ?????

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Menee hermot, miten tuo virtapakkikakki tsydeemi irroitetaan.
Pitääkö vaihdevivusto jostain vielä katkasta ??? (4v)
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Vaihdekeppi irti, ne hassunmalliset kolme mutteria irti siitä alumiinipalikasta ja sitten käännät sen ympäri ja irroitat muovikuoren pultit.

-tuomas-
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Niihin hassun mallisiin muttereihin sopivaa avainta ei ihan joka hylsysarjasta löydy, taikka löytyy jos vähän muokkaa. Ottaa 13mm tai 12mm pikku hylsyn ja rälläkän ja hio siitä semmosen kolmeväkäsäsen hylsyn.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Niin, ei tarvitse edes tehdä niin vaikeasti. Helpoiten saa väännettyä kapeakärkisillä pihdeillä ne mutterit auki.

-tuomas-
mr3038
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 02:46
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr3038 »

tuomas kirjoitti:Niin, ei tarvitse edes tehdä niin vaikeasti. Helpoiten saa väännettyä kapeakärkisillä pihdeillä ne mutterit auki.
En kyllä suosittele tuota mallia. Tai voi ne avata sillä tavalla, mutta ei niitä kunnolla kiinni saa. Edellinen omistaja oli omassa saabissani avannut nuo ruuvit juuri tuolla tavalla ja sen seurauksena koko keskikonsoli hölskyi kovasti kun ostin auton. Kävi ilmi, että kolmesta mutterista oli tippunut kaksi ja kolmaskin oli puoliksi auki. Kun se vaihdekeppi on enemmän ja vähemmän rungossa ja vaihdelaatikossa kiinni, niin tärinän seurauksena vähänkin löysät ruuvit tippuvat kyydistä.

Ainakin omasta mielestäni se keskikonsolin purkaminen ja kokoaminen oli sen verran ärsyttävää puuhaa, ettei sitä viitsi joka kuussa tehdä. Parempi laittaa ne ruuvit kerralla kunnolla kiinni.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Jaa, kummallista. Olen vaihtanut/irroittanut kolmesta autosta tuon pakkilukkopalikan, ja ei se vielä kertaakaan ole tärissyt/hölskynyt mihinkään. Ja aina olen sen pihdeillä avannut, ja pihdeillä kiristänyt.

No, mutta kai sitä aina poikkeuksia löytyy.

-tuomas-
Vastaa Viestiin