Valoreleen lämpeneminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Valoreleen lämpeneminen

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Taas olisi varmaan löytynyt haulla, kun olisi jaksanut selata tarpeeksi :oops:

Mutta asiaan, eli kuinkas paljon se rele saa lämmetä normaali oloissa. Kahta relettä jo kokeiltu ja vihonviimeinen temppu tänään, kun pimeällä tiellä hävis lähivalot kokonaan valoja vaihdettaessa :evil: :evil: :evil:

Kokeillaan nyt vielä tuolla kolmannella, joka sattui löytymään, mutta jos ei pelitä varsinkaan huomenna katsastuksessa, taitaa mennä paaliin tuo vastalaitettu auto :twisted:
Entinen jäsen#2331
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Rele vaihtoon, säästyy ikävät yllätykset pimeillä keleillä. Itselläni renkkasi vanhassa 900c:ssä myös.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Johan siinä on kolmas rele menossa vuorokauden sisällä :evil:
Entinen jäsen#2331
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hups, luin hätäisesti tuon, ja oletin että oli muuten vaan renkannut, sitten kyllä on jo vikaa pelissä :( :oops:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Ettei olis sulattanut muovia lämmetessään sinne releen kannan kontakteihin sulakeboksissa? Aiheuttaa meinaan nopeasti samanlaisia ongelmia ehjälläkin releellä. Jouduin itse ronkkimaan nuo puhtaaksi, ennen kuin sain toimimaan uudella vanhan releen ensin temppuiltua jonkin aikaa mm. juuri valonvaihdoissa.
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Ei lämmennyt enää tuolla kolmannella releellä. Toivotaan, että alkais viimeinkin toimimaan :cry:
Entinen jäsen#2331
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

joissaikin on auttanut myös kun on ottanut releen kannasta johdoilla virrat releelle ja sijottanut releen esim. lokasuojan päälle, kosketushäurö oli tuossa toisessa meilläkin, oli sulattanut releen kannan siihen kuntoon ettei tullut enää kosketusta, tuo johtopatentti auttoi ainakin yhdessä 900:ssa kun releen kanta oli todella sulannut ja ei tullut enää kosketusta suoraan releeseen millään ilveellä, tuo oma onnistui korjata vielä liimalla :D
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

usein myös liittimet menevät pakoon kun releen työntää takaisin.
suosittelisin että irrotat sulaketaulun ja painat liittimet kunnolla releeseen alhaalta käsin!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin