Kerkesipä sitä säikähtää ihan toden teolla.
Suappi ollut sunnuntaista asti parkissa, tänään olisin lähteny vähän kruisailemaan. Eipä sitten käynnistynytkään. Startti pyöri kyllä, mutta ei luvannut kuin ihan pikkusen. Ehkä viisi pitkää starttia annoin, eikä käynnistynyt. Pellin alle kurkkasin sen verran, että kuulin että vaikka virrat oli päällä, niin kuului sellaista "sähkölaitteen surinaa" siitä moottorin päältä, jostakin siitä ruiskun tienoilta, joka sitten hetken kuluttua loppui kun kuului pieni naksaus sieltä lokarin tienoilla olevasta boksista.
Ei auttanut kuin jalkaisin käydä asioilla, reilun tunnin kuluttua tulin takaisin ja aattelin kokeilla vielä. Ja sehän sitten käynnistyi, pikkuisen rykien, mutta käynti tasoittui heti.
En käynyt ajamassa sen pidemmästi vielä että en tiedä onko vika poistunut kokonaan.
Mikähän moisen aiheutti - käytön puute ja kosteat ilmatko vain?
Ja pirssihän on siis tuo 2.1 automaatilootalla (sitä kun ei voi edes hinata )
Kommentoikaahan, mitä tuosta kannattaisi tarkistaa, ettei samoja temppuja tekisi jossain täpärässä paikassa. Meinasi jalkapatikassa usko saappiin horjua. Vissiin säikähti ja lähti sitten käyntiin.
900 2.1 käynnistysongelma
900 2.1 käynnistysongelma
Viimeksi muokannut jlumme, Pe Marras 11, 2005 09:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900i16 2.1 -92
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Oma 900:ni (-89 900i) teki välillä saman. Lupaili aina alussa mutta ei sitten kuitenkaan käynnistynyt. Pitkän jauhattamisen (ehkä 10 yritystä) alko rykiä ja lopulta läksi kun autoin startilla koko ajan. Lämmettyään lähti kuin palmun alta. Samaa ongelmaa toistui muutaman kerran, lisäsin jäänestoa ja vaihdoin tulpat. Nyt lähtee taas ekalla. Luulen kyllä, että vika on jossakin muualla, voisikohan olla se kuuluisa sytytyksenohjainyksikkö?
Saab Suomesta - hyviä autoja
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Tulpat vois pistää vaihtoon. Mikähän noissa ton 2.1:n tulpissa maksaa..?
EDIT: näyttää olevan platinatulpat. Mikä lienee syy että juuri tuossa 2.1.ssa pitää moiset olla...? No, niinkuin sanottiin aiemminkin, vaihtovälikin on pidempi.
EDIT: näyttää olevan platinatulpat. Mikä lienee syy että juuri tuossa 2.1.ssa pitää moiset olla...? No, niinkuin sanottiin aiemminkin, vaihtovälikin on pidempi.
Viimeksi muokannut jlumme, To Marras 10, 2005 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900i16 2.1 -92
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
Saab 900i -86 - 369tkm romikselle
Saab 900 -88 - 411tkm kohdalla 70 km/h kallioon->romikselle (säästi kuskin kolhuilta)
lisäilmaventtiili
Lisäilmaventtiilikin voi joskus jumitella.
Kone ei lähe käymään kun ei saa ilmaa tarpeeksi. Pieni kaasun painaminen avaa kaasuläppää, niin sitten lähtee käymään.
Kone ei lähe käymään kun ei saa ilmaa tarpeeksi. Pieni kaasun painaminen avaa kaasuläppää, niin sitten lähtee käymään.
SAAB