Pakoputki
Pakoputki
Voi olla että aiheesta on jauhettu aikaisemmin, vaan kun en löytänyt: Käykö OG900 sedanin takaputki combiin?
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Käy?
Hyvä kysymys ja ainakaan omalle kohdalle ei ole tullut tilannetta, että olisi joutunut sedania & combia erikseen miettimään. Moottorin versiolla on eniten merkitystä.
Piti laittaa jopa EPC päälle, ja ainakaan sieltä ei löytynyt korimallin mukaan mitään "pakokamaa".
Piti laittaa jopa EPC päälle, ja ainakaan sieltä ei löytynyt korimallin mukaan mitään "pakokamaa".
tässä bosalin luettelosta kuvat ja osanumerot 900 -1990, näkyykö tämä muillekin
eli osanumero on 279-765 kaikille paitsi turbolle 484-757
http://tinyurl.com/d2zrd
eli osanumero on 279-765 kaikille paitsi turbolle 484-757
http://tinyurl.com/d2zrd
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Eli kysessä on 2.0 8v -moottorilla varustetut autot, toinen on 4D ja toinen 5D.
Näyttäisi kyllä bosalin mukaan olevan sama osa, eikö vain?
Näyttäisi kyllä bosalin mukaan olevan sama osa, eikö vain?
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Mä olen ottanu 5D satkusta putken 2D 99:iin ja ainoot erot oli tietty etuputken kiinnitys ja takapuskurilla oleva kiinnitys.
Tai niin, hiljenihän noi pakoäänet mukavasti. Ja kyseessä toi katoton jolloin tuo on aika suotavaa.
ps.olisi ainakin yksi poikittaispöntöllä oleva hyvä pakoputki myynnis.
Edukas ja asennuspaikkakin löytyy.
Tai niin, hiljenihän noi pakoäänet mukavasti. Ja kyseessä toi katoton jolloin tuo on aika suotavaa.
ps.olisi ainakin yksi poikittaispöntöllä oleva hyvä pakoputki myynnis.
Edukas ja asennuspaikkakin löytyy.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
8 venasen putki

Turbossa on paksumpi pakoputki. Ei siis tule tiivistä ilman kemppiliimaa.Breadfan86 kirjoitti:Vanha aihe, mutta kysäsenpä tässä.
Onko 8v ruiskun ja turbon putkissa eri halkaisijat? Olin miettiny laittaa ruiskuun viimesen putkenpätkän tilalle turbon vastaavan, jossa ei ole pönttöä ollenkaan. Sopivatko ristiin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pakoputki
Pakoputkiaiheesta taas pitkästä aikaa. Jossain keskustelussa foorumilla bongasin tällaisen kommentin turbosatkun pakoputkesta. Se jotenkin kuvastaa niin hyvin minun T8 satkun tilannetta tällä hetkellä:

Tuo T8:n pakoputken alkuosa lähtee siis pakosarjalta ja ulottuu tuonne takajalkatilaan asti. N. kuukausi sitten uusimme tuon ja motonetin myymässä putkessa on pitkittäispönttö aivan järkyttävän iso - ja pitkä. 4/5-ovisessa satkussa etuoven pituinen (samalla kohdallakin vieläpä). Lisäksi putki roikkuu merkillisen alhaalla, alkupään mutkataivutukset ei vastanneet täysin edellisen putken muotoja. Katselin juuri että kuukauden vanha pönttö on jo saanut ensimmäisen osuman
. No, tulipahan sanottua. Aika pommikoneelta tuo auto näyttää sivuprofiilissa kun se megapönttö paistaa siellä pohjan ja katutason välissä. 
Uudet takajouset tekisi terää
Aeroahan minulla ei ole mutta takajouset on sen verran kuolleentuneet että maavaraa on tavallista vähemmänpetteri75 kirjoitti: Pakoputki on kyllä yksi ongelmakohta. Aerojen maavara on sen verran matala, että hidastustöyssyihin niihin osuus varsinkin jos on matkustajia mukana. Kun vähän aikaa esim. keskimmäinen vaimennin on ottanut osumaa, niin se alkaa resonoimaan. Ei tässä mitään, mutta kun pakoputki on kiinnitetty runkoon vaihdelaatikon kohdalta, ja sitä ei vaimenna mikään.. Tätä "jäykkää" tukea ei viitsi poiskaan ottaa, kun se suojaa sitten pakosarjaa pakoputken suunnalta tulevilta iskuilta.

Tuo T8:n pakoputken alkuosa lähtee siis pakosarjalta ja ulottuu tuonne takajalkatilaan asti. N. kuukausi sitten uusimme tuon ja motonetin myymässä putkessa on pitkittäispönttö aivan järkyttävän iso - ja pitkä. 4/5-ovisessa satkussa etuoven pituinen (samalla kohdallakin vieläpä). Lisäksi putki roikkuu merkillisen alhaalla, alkupään mutkataivutukset ei vastanneet täysin edellisen putken muotoja. Katselin juuri että kuukauden vanha pönttö on jo saanut ensimmäisen osuman


Uudet takajouset tekisi terää

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Pakoputki
Voisiko tuon jäykän tuen takaa korvata pätkän putkesta sellaisella haitariputkella (sellainen, joka joustaa jonkin verran ja käy pakoputkisoon)? Ja samalla vaihtaisi jäykän palan josutavaan?lucaf kirjoitti:Pakoputkiaiheesta taas pitkästä aikaa. Jossain keskustelussa foorumilla bongasin tällaisen kommentin turbosatkun pakoputkesta. Se jotenkin kuvastaa niin hyvin minun T8 satkun tilannetta tällä hetkellä:Aeroahan minulla ei ole mutta takajouset on sen verran kuolleentuneet että maavaraa on tavallista vähemmänpetteri75 kirjoitti: Tätä "jäykkää" tukea ei viitsi poiskaan ottaa, kun se suojaa sitten pakosarjaa pakoputken suunnalta tulevilta iskuilta.
Uudet takajouset tekisi terää
Omaan ongelmaan:
Käykö vm. 89 kaasari 900:n pakoputki vm. 90 900i:hin suoraan paikalleen? Tarkoitus olisi vaihtaa katalysaattorilta taaksepäin lähtevä osa.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: Pakoputki
Siitä keskipöntöstä (eli taka-akselin etupuolella olevasta vaimementimesta) lähtien ainakin käy.Sapetti kirjoitti:
Omaan ongelmaan:
Käykö vm. 89 kaasari 900:n pakoputki vm. 90 900i:hin suoraan paikalleen? Tarkoitus olisi vaihtaa katalysaattorilta taaksepäin lähtevä osa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Pakoputki
Täytyypä vielä näin jälkikäteen infota tännekkin, että katalysaattorista taaksepäin laitettiin motonetistä uusi väliputki ja nuo -89 kaasarin osat siitä taaksepäin. Hyvin menivät paikalleen, kun vaihtoi niihin kuuluvat kannatinkunmit paikoilleen.Mertmi kirjoitti:Siitä keskipöntöstä (eli taka-akselin etupuolella olevasta vaimementimesta) lähtien ainakin käy.Sapetti kirjoitti:
Omaan ongelmaan:
Käykö vm. 89 kaasari 900:n pakoputki vm. 90 900i:hin suoraan paikalleen? Tarkoitus olisi vaihtaa katalysaattorilta taaksepäin lähtevä osa.
Uudemman mallisilla kumeilla otti kiinni pohjaan.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89