peltisarja ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pj52
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 20:49
Paikkakunta: pori

peltisarja ?

Viesti Kirjoittaja pj52 »

:roll: kysyisin että sopiiko peltisarja suoraan 8 venasen etuputkeen kiinni sarja on 4/2 ja etuputken lähtö kahdella siis vaihto valusarjan tilalle ja onko hyötyä vaihtaa tehot ym. vm 86 sedan peltisarja on vm88 sedanin.?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Etupätkä pakoputkea taitaapi olla erilainen. Näkeehän sen jo, kun katsot pakosarjojen laippojen eroa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pj52
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 20:49
Paikkakunta: pori

peltisarja

Viesti Kirjoittaja pj52 »

:roll: tuumasta toimeen kun nuo vastaukset olivat tiukassa kyllä se vain sopii ei ole eroa kuin öljytikun kinnitys eli 4/2 peltisarja valusarjan tilalle :lol:
Ceeässä
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 22:10
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Ceeässä »

Muista vaan että peltisarja tuo enemmän moottoriääntä matkustamoon (Huomattavasti enemmän tietyillä kierrosluvuilla!). :)
#2597

Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Koitin katsella EPC:stä kuvia ja näyttäisi ainakin minun silmään siltä, että pakoputki liittyy valurautapakosarjaan kahdella erillisellä kiinnityslaipalla ja neljällä pultilla. Peltisarjaan taasen liitetään pakoputki yhdistetyllä laipalla ja kolmella pultilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Itse kun asensin peltisarjaa niin joutu kyllä uusimaan toisioputketkin. Kiinnitys eroaa juuri sillä tavalla kuin Mertmi kertoi.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Mahtaisiko tuo 900c olla yhtään hiljaisempi kiihdyttäessä, jos tuossa jo alkuperäisenä olevan peltisarjan vaihtaisi valurautaiseen? Onko tuosta peltisarjasta yhtään mitään hyötyä, vai onko vain taas lisää kerrottavaa kavereille?
Ja missä autoissa tuo on mahtanut olla vakiona ja mistä syystä?
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiska »

No on tuo vakiopeltisarja ainakin parempi kuin valurautasarja vaikka siinä 1 ja 4 ensiöputket ovat eri mittaiset kuin 2 ja 3 enskat. Kisakäytössäkin kokeiltu ja ihan hyvin liikkuu silläkin.

Valurautasarjassahan "ensiöputkien" pituus on ihan mitä sattuu.
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

No entäs onko mitään eroo tehoissa onko yks vai kaks kaasutinta?!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

8 hv parempi tuplakaasari
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin