kaasarikoneella pois jaloista?
kaasarikoneella pois jaloista?
Niin.. Saako tuosta vapaastihengittävästä kaasarikoneesta mitenkään suht helposti pikkuruisen lisää tehoa irti, kun tuo tahtoo kiihdytyksissä olla vähän tahmea?
Emmä tuollakaan koskaan mistään ole myöhästynyt, erittäin miellyttävä ajettava tuollaisenakin, mutta kunhan nyt ajankuluksi kyselen..
Emmä tuollakaan koskaan mistään ole myöhästynyt, erittäin miellyttävä ajettava tuollaisenakin, mutta kunhan nyt ajankuluksi kyselen..
Vaihtaa imusarjan kahdelle kaasarille tarkoitettuun ja 150 strömpät kaveriksi, eivät tosin pysy säädöissä kauaa, mutta kun pysyvät, niin vääntää.
Tietty siihen voi ruiskun laittaa, kantta työstämällä kuitenkin taitaa saada eniten aikaan?
Tietty siihen voi ruiskun laittaa, kantta työstämällä kuitenkin taitaa saada eniten aikaan?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
Siinä 8 litran paikkeilla taitaa tuossakin olla kulutus. Tästäpä nyt siis tuplakaasareita imusarjoineen metsästämään. Mitä näistä mahtaa olla kohtuuhinta?lefa42 kirjoitti:Oikein säädetyillä tuplilla kulutus putoaa, itse pääsin 99:llä 7,5 litran tuntumaan, ennen meni liikenteen seassa pysymiseen aina yli 8 litraa. Ilmeisesti 175:t olisivat jo liian isot?
Helpointa varmaan on lähteä siitä, että kaasari olis ylipäätään kunnossa ja ehjä, samoin kun muut kulkuun vaikuttavat rojut. Seuraava askel on sitten opetella ajamaan niin, että saa kaiken suorituskyvyttömyyden hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti. 
Onkohan missään tietoa, että joku olisi sovittanut kaksikurkkuista Weber 32/36 DGV:tä Saabin H-kaasarikoneeseen? Tuollaista tarjottiin yhden ruotsalaisen kaasariputkan webbisivulla V**voon alkuperäisen Pierburg 175:sen tilalle. Joten miksei siis Saabiinkin vastaavan burgerin tilalle, pitäisi varmaan vain se kuminen palikka imusarjan ja kaasarin välillä rakennella jostain.

Onkohan missään tietoa, että joku olisi sovittanut kaksikurkkuista Weber 32/36 DGV:tä Saabin H-kaasarikoneeseen? Tuollaista tarjottiin yhden ruotsalaisen kaasariputkan webbisivulla V**voon alkuperäisen Pierburg 175:sen tilalle. Joten miksei siis Saabiinkin vastaavan burgerin tilalle, pitäisi varmaan vain se kuminen palikka imusarjan ja kaasarin välillä rakennella jostain.
Multa saat kohtuuhintaan imusarjoineen noita, löytyy kaksi tai kolme sarjaa hyllystä.akyttala kirjoitti:Siinä 8 litran paikkeilla taitaa tuossakin olla kulutus. Tästäpä nyt siis tuplakaasareita imusarjoineen metsästämään. Mitä näistä mahtaa olla kohtuuhinta?lefa42 kirjoitti:Oikein säädetyillä tuplilla kulutus putoaa, itse pääsin 99:llä 7,5 litran tuntumaan, ennen meni liikenteen seassa pysymiseen aina yli 8 litraa. Ilmeisesti 175:t olisivat jo liian isot?

Tosin perushuolto noillekin on tehtävä (kalvot, neulat jne..) jos hyvät aikoo tehdä.
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
hmm joillakin kotisivuilla näin kuupan koneen jossa oli vaakaimukaasari kiinni....eli imusarjassa oli laippa johon hitsattu putkenpätkä ja siinä 90 asteen kumikäyrä ja taas laippa jos kaasari kiinni.
saahan siihen tuplakaasari imusarjaan rakennettua laipan mut tila loppuu vissiin kesken....
saahan siihen tuplakaasari imusarjaan rakennettua laipan mut tila loppuu vissiin kesken....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tilanpuute tosiaan vaivaa, kun vakiokaasareillakin toinen kaasari on lähellä pääjarrusylinteriä.nalleolut kirjoitti:hmm joillakin kotisivuilla näin kuupan koneen jossa oli vaakaimukaasari kiinni....eli imusarjassa oli laippa johon hitsattu putkenpätkä ja siinä 90 asteen kumikäyrä ja taas laippa jos kaasari kiinni.
Edit: siis 99:ssä, satkua tuplilla en ole nähnyt, tilaa ilmeisesti enemmän..
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Turbo"
tossa mun avatarissa on mallattuna 2*weberin 40 dcoe:t niihin tarkoitetulla imusarjalla. kaasuvivuston (ja ryyppy) joutuu hieman virittämään tuohon, ja joko "sukat" suotimiksi tai sitten kokoojapöntön tekoon niinkuin mulla, jolloin voi käyttää omaa suodatinta ja imuilman esilämmitystä...on rojut tosin kohta vuoden ollu hyllyssä odottamassa jatkoinnostusta (1: tallimuutto ja kamojen pakkaus ympäri e-suomea, 2: kämpän remontti 3kk ja 3: omaan kämppään muutto, eli aika ei riittänyt kaikkeen mitä ajattelin ennen tätä talvea tehdä). Multa saat kuvia miten itse ajattelin toteuttaa oman muutokseni.
(tuuppaa vaikka etunimi.sukunimi@kesko.fi -osoitteeseen halukkuuttasi, niin voin mailata).
Niin ja hintataso tolle kombolle n. 1000eur, jos uusia haluaa, itse sain huomattavasti halvemmalla käytetyt freetechnicsiltä (kiitokset vuodentakaisesta vihjeestä tänne foorumilaisille, ovat tosi hienot pahvilaatikossa
)
P.S. multa saat niitä imusarjoja tuplarömppäsille, ja kaasareitakin joutaa vaikka uloskantohinnalla, mä en niillä mitään tee.
(tuuppaa vaikka etunimi.sukunimi@kesko.fi -osoitteeseen halukkuuttasi, niin voin mailata).
Niin ja hintataso tolle kombolle n. 1000eur, jos uusia haluaa, itse sain huomattavasti halvemmalla käytetyt freetechnicsiltä (kiitokset vuodentakaisesta vihjeestä tänne foorumilaisille, ovat tosi hienot pahvilaatikossa

P.S. multa saat niitä imusarjoja tuplarömppäsille, ja kaasareitakin joutaa vaikka uloskantohinnalla, mä en niillä mitään tee.
saab 99 -83 GL"S"
-
- "Turbo"
en ny ulkoa muista minkälainen se vulvassa on (lienee sama kuin ammussa?), mutta muistaakseni toi mun systeemi on misabin? tekele. ei ole esim vesikiertoa siinä imarissa, niinkuin oli jossain muussa mopo-sportissa näkemässäni.nalleolut kirjoitti:löytyykö isompana tuota kuvaa.....? eroaako paljon esim volvon b20 tuplakaasari imusarjasta joka on myynnissä free technicsillä?
p.s. löytyykö tuplakaasari 99:sin vesiletkuja?
kuvia löytyy, täytyy ottaa vaan oikea kuva-cd esille himassa.
multa ei ainakaan löydy ylimääräsenä noita vesiletkuja (oletan että kyseessä on se vesipumppu-imari-lämppäri- letku?)muita saattais löytyäkin.
-Masa
saab 99 -83 GL"S"
Laita heti kerralla 45 DCOE Weberit ja parikytä heppaa lisää ja maantiekulutus on ollut itelläki n.8 litran luokkaa. Itellä on yli 160 hp. webereillä ...
Ja pole Ströppä suohon...

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Millaisella budjetilla tuon 160hp saisi aikaiseksi esim. B-koneiseen 99:n?toms kirjoitti:Laita heti kerralla 45 DCOE Weberit ja parikytä heppaa lisää ja maantiekulutus on ollut itelläki n.8 litran luokkaa. Itellä on yli 160 hp. webereillä ...Ja pole Ströppä suohon...
MB W203 '04 200 CDI
MB W203 '04 200 CDI