kaasarikoneella pois jaloista?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

kaasarikoneella pois jaloista?

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Niin.. Saako tuosta vapaastihengittävästä kaasarikoneesta mitenkään suht helposti pikkuruisen lisää tehoa irti, kun tuo tahtoo kiihdytyksissä olla vähän tahmea?
Emmä tuollakaan koskaan mistään ole myöhästynyt, erittäin miellyttävä ajettava tuollaisenakin, mutta kunhan nyt ajankuluksi kyselen..
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Vaihtaa imusarjan kahdelle kaasarille tarkoitettuun ja 150 strömpät kaveriksi, eivät tosin pysy säädöissä kauaa, mutta kun pysyvät, niin vääntää.

Tietty siihen voi ruiskun laittaa, kantta työstämällä kuitenkin taitaa saada eniten aikaan?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Onko siihen muuten joku erityinen syy, että tuplakaasarissa on nuo 150 eikä 175 kaasarit?
Entäpä millainen tuo bensankulutus on tuplakaasarilla? Lisääntyykö matka-ajossa yhtään?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Oikein säädetyillä tuplilla kulutus putoaa, itse pääsin 99:llä 7,5 litran tuntumaan, ennen meni liikenteen seassa pysymiseen aina yli 8 litraa. Ilmeisesti 175:t olisivat jo liian isot?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

lefa42 kirjoitti:Oikein säädetyillä tuplilla kulutus putoaa, itse pääsin 99:llä 7,5 litran tuntumaan, ennen meni liikenteen seassa pysymiseen aina yli 8 litraa. Ilmeisesti 175:t olisivat jo liian isot?
Siinä 8 litran paikkeilla taitaa tuossakin olla kulutus. Tästäpä nyt siis tuplakaasareita imusarjoineen metsästämään. Mitä näistä mahtaa olla kohtuuhinta?
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Helpointa varmaan on lähteä siitä, että kaasari olis ylipäätään kunnossa ja ehjä, samoin kun muut kulkuun vaikuttavat rojut. Seuraava askel on sitten opetella ajamaan niin, että saa kaiken suorituskyvyttömyyden hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti. 8)

Onkohan missään tietoa, että joku olisi sovittanut kaksikurkkuista Weber 32/36 DGV:tä Saabin H-kaasarikoneeseen? Tuollaista tarjottiin yhden ruotsalaisen kaasariputkan webbisivulla V**voon alkuperäisen Pierburg 175:sen tilalle. Joten miksei siis Saabiinkin vastaavan burgerin tilalle, pitäisi varmaan vain se kuminen palikka imusarjan ja kaasarin välillä rakennella jostain.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

akyttala kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Oikein säädetyillä tuplilla kulutus putoaa, itse pääsin 99:llä 7,5 litran tuntumaan, ennen meni liikenteen seassa pysymiseen aina yli 8 litraa. Ilmeisesti 175:t olisivat jo liian isot?
Siinä 8 litran paikkeilla taitaa tuossakin olla kulutus. Tästäpä nyt siis tuplakaasareita imusarjoineen metsästämään. Mitä näistä mahtaa olla kohtuuhinta?
Multa saat kohtuuhintaan imusarjoineen noita, löytyy kaksi tai kolme sarjaa hyllystä. :wink:

Tosin perushuolto noillekin on tehtävä (kalvot, neulat jne..) jos hyvät aikoo tehdä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm joillakin kotisivuilla näin kuupan koneen jossa oli vaakaimukaasari kiinni....eli imusarjassa oli laippa johon hitsattu putkenpätkä ja siinä 90 asteen kumikäyrä ja taas laippa jos kaasari kiinni.
saahan siihen tuplakaasari imusarjaan rakennettua laipan mut tila loppuu vissiin kesken....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

nalleolut kirjoitti:hmm joillakin kotisivuilla näin kuupan koneen jossa oli vaakaimukaasari kiinni....eli imusarjassa oli laippa johon hitsattu putkenpätkä ja siinä 90 asteen kumikäyrä ja taas laippa jos kaasari kiinni.
saahan siihen tuplakaasari imusarjaan rakennettua laipan mut tila loppuu vissiin kesken....
Tilanpuute tosiaan vaivaa, kun vakiokaasareillakin toinen kaasari on lähellä pääjarrusylinteriä.

Edit: siis 99:ssä, satkua tuplilla en ole nähnyt, tilaa ilmeisesti enemmän..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

tossa mun avatarissa on mallattuna 2*weberin 40 dcoe:t niihin tarkoitetulla imusarjalla. kaasuvivuston (ja ryyppy) joutuu hieman virittämään tuohon, ja joko "sukat" suotimiksi tai sitten kokoojapöntön tekoon niinkuin mulla, jolloin voi käyttää omaa suodatinta ja imuilman esilämmitystä...on rojut tosin kohta vuoden ollu hyllyssä odottamassa jatkoinnostusta (1: tallimuutto ja kamojen pakkaus ympäri e-suomea, 2: kämpän remontti 3kk ja 3: omaan kämppään muutto, eli aika ei riittänyt kaikkeen mitä ajattelin ennen tätä talvea tehdä). Multa saat kuvia miten itse ajattelin toteuttaa oman muutokseni.
(tuuppaa vaikka etunimi.sukunimi@kesko.fi -osoitteeseen halukkuuttasi, niin voin mailata).

Niin ja hintataso tolle kombolle n. 1000eur, jos uusia haluaa, itse sain huomattavasti halvemmalla käytetyt freetechnicsiltä (kiitokset vuodentakaisesta vihjeestä tänne foorumilaisille, ovat tosi hienot pahvilaatikossa :roll: )

P.S. multa saat niitä imusarjoja tuplarömppäsille, ja kaasareitakin joutaa vaikka uloskantohinnalla, mä en niillä mitään tee.
saab 99 -83 GL"S"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

löytyykö isompana tuota kuvaa.....? eroaako paljon esim volvon b20 tuplakaasari imusarjasta joka on myynnissä free technicsillä?
p.s. löytyykö tuplakaasari 99:sin vesiletkuja?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
matti sallinen
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

nalleolut kirjoitti:löytyykö isompana tuota kuvaa.....? eroaako paljon esim volvon b20 tuplakaasari imusarjasta joka on myynnissä free technicsillä?
p.s. löytyykö tuplakaasari 99:sin vesiletkuja?
en ny ulkoa muista minkälainen se vulvassa on (lienee sama kuin ammussa?), mutta muistaakseni toi mun systeemi on misabin? tekele. ei ole esim vesikiertoa siinä imarissa, niinkuin oli jossain muussa mopo-sportissa näkemässäni.
kuvia löytyy, täytyy ottaa vaan oikea kuva-cd esille himassa.
multa ei ainakaan löydy ylimääräsenä noita vesiletkuja (oletan että kyseessä on se vesipumppu-imari-lämppäri- letku?)muita saattais löytyäkin.

-Masa
saab 99 -83 GL"S"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24614
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juurikin ne.... jos ei rupa löytymään pitää ruveta kupari putkesta itse tekemään!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Laita heti kerralla 45 DCOE Weberit ja parikytä heppaa lisää ja maantiekulutus on ollut itelläki n.8 litran luokkaa. Itellä on yli 160 hp. webereillä ... 8) Ja pole Ströppä suohon...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

toms kirjoitti:Laita heti kerralla 45 DCOE Weberit ja parikytä heppaa lisää ja maantiekulutus on ollut itelläki n.8 litran luokkaa. Itellä on yli 160 hp. webereillä ... 8) Ja pole Ströppä suohon...
Millaisella budjetilla tuon 160hp saisi aikaiseksi esim. B-koneiseen 99:n?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin