punainen 99 -84 kaipasi vianhakua - korjattu + rönsyilyä
punainen 99 -84 kaipasi vianhakua - korjattu + rönsyilyä
hyvinkäällä majaileva uskollinen punainen sotaratsu
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/ath922_kesa1.jpg
kaipaa apua käyntiongelmassa.
oireet:
* röpöttää käydessä
* savuttaa
* kylmänä vaikea löytää rikastimella asento jossa pysyisi tyhjäkäynnillä
* ei jaksa vetää alle 3000rpm, yskii jos lisää kaasua, rikastimen käyttö auttaa
esimerkkejä oireista:
isolla tiellä pitää ajaa nelosvaihteella, silloinkin kiihdyttäminen on suuren työn takana, matkavauhtina onnistuu kyllä pitää 110-120. kakkosella kun kiihdyttää alle 3000 kierroksista, yskähtää aina ja heittää vaihteen pois päältä.
havaintoja:
* öljyt ja vedet ei sekaisin
* sytytyksen säätö ei auta
* virranjakajan alipaineensäädin ei päästä ilmaa läpi imutestissä
* savuttaa tavallista enemmän
* kaasuttimen kalvo ehjä ja hyvä, luisti liikkuu hyvin, vaimennussylinterissä öljyä
* kolmostulpan johdon poisvetäminen ei vaikuta moottorin käyntiin oikein mitenkään, ykköstulpan vetäminen pois melkein sammuttaa koneen, kakkos ja nelostulpan johdot vaikuttaa vähän.
* rikastimen käyttö tuo alavääntöä, mutta ei tee moottorin käyntiä tasaiseksi
* oire alkoi kesällä mutta ei ollut silloin haittaava. voimistunut syksyä kohden. tällä välin autolla ajettu n. 10tkm.
äskettäin vaihdettuja uusia osia, tai toimivasta autosta :
*sytytysyksikkö
*tulpat (2 ja 3 pytyn tulpat uusittu, 1 ja 4 on vanhempia mut hyviä)
*tulpanjohdot
*virranjakajan kansi
*pyörijä
*puolan johto
*bensansuodatin
nyt epäilys kohdistuu tietysti kansi tai venttiilivikaan. puristuspainemittauksia ei tehty.
tähän asti kiitoksia jus-nimimerkille auton syynäilyyn osallistumisesta.
minua kiinnostaisi ajatus että joku myisi varaosa-autostaan uuden kannen minulle, ja vielä asentaisi sen itse. sopivaa korvausta vastaan tietysti. nykyisessä kannessa kaksi tulppaa on helicoil kierteillä eikä niitä pysty vaihtamaan kun helicoilit tulevat tulppien mukana pois...
ei viitsisi osiksi pistää autoa, kun muuten toimii pirun hyvin, jarrutkin toimii käsijarru mukaan lukien loistavasti ja leimaa olisi vielä helmikuun loppuun asti.
runsaita yhteydenottoja odotellen...
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/ath922_kesa1.jpg
kaipaa apua käyntiongelmassa.
oireet:
* röpöttää käydessä
* savuttaa
* kylmänä vaikea löytää rikastimella asento jossa pysyisi tyhjäkäynnillä
* ei jaksa vetää alle 3000rpm, yskii jos lisää kaasua, rikastimen käyttö auttaa
esimerkkejä oireista:
isolla tiellä pitää ajaa nelosvaihteella, silloinkin kiihdyttäminen on suuren työn takana, matkavauhtina onnistuu kyllä pitää 110-120. kakkosella kun kiihdyttää alle 3000 kierroksista, yskähtää aina ja heittää vaihteen pois päältä.
havaintoja:
* öljyt ja vedet ei sekaisin
* sytytyksen säätö ei auta
* virranjakajan alipaineensäädin ei päästä ilmaa läpi imutestissä
* savuttaa tavallista enemmän
* kaasuttimen kalvo ehjä ja hyvä, luisti liikkuu hyvin, vaimennussylinterissä öljyä
* kolmostulpan johdon poisvetäminen ei vaikuta moottorin käyntiin oikein mitenkään, ykköstulpan vetäminen pois melkein sammuttaa koneen, kakkos ja nelostulpan johdot vaikuttaa vähän.
* rikastimen käyttö tuo alavääntöä, mutta ei tee moottorin käyntiä tasaiseksi
* oire alkoi kesällä mutta ei ollut silloin haittaava. voimistunut syksyä kohden. tällä välin autolla ajettu n. 10tkm.
äskettäin vaihdettuja uusia osia, tai toimivasta autosta :
*sytytysyksikkö
*tulpat (2 ja 3 pytyn tulpat uusittu, 1 ja 4 on vanhempia mut hyviä)
*tulpanjohdot
*virranjakajan kansi
*pyörijä
*puolan johto
*bensansuodatin
nyt epäilys kohdistuu tietysti kansi tai venttiilivikaan. puristuspainemittauksia ei tehty.
tähän asti kiitoksia jus-nimimerkille auton syynäilyyn osallistumisesta.
minua kiinnostaisi ajatus että joku myisi varaosa-autostaan uuden kannen minulle, ja vielä asentaisi sen itse. sopivaa korvausta vastaan tietysti. nykyisessä kannessa kaksi tulppaa on helicoil kierteillä eikä niitä pysty vaihtamaan kun helicoilit tulevat tulppien mukana pois...
ei viitsisi osiksi pistää autoa, kun muuten toimii pirun hyvin, jarrutkin toimii käsijarru mukaan lukien loistavasti ja leimaa olisi vielä helmikuun loppuun asti.
runsaita yhteydenottoja odotellen...
Viimeksi muokannut lucaf, Pe Maalis 24, 2006 15:39. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
laitan sulle sähköpostia, sopiiko 82 vuoden kansi 84 vuosimalliin?lefa42 kirjoitti:Multa saat todella edukkaasti tuon luottopelin vanhan kannen, 20tkm sitten koeponnistettu, puhdistettu ja plaanattu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Eikös nuo H-koneiden kannet ole kaikki samoja, venttiilit vaihtui joskus '86 vai miten se meni?lucaf kirjoitti:laitan sulle sähköpostia, sopiiko 82 vuoden kansi 84 vuosimalliin?lefa42 kirjoitti:Multa saat todella edukkaasti tuon luottopelin vanhan kannen, 20tkm sitten koeponnistettu, puhdistettu ja plaanattu.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jos se kuluttaa nestettä sylinterin kautta, niin sytytystulpan pitäisi kyllä kirkastua "ylipuhtaaksi"... Haiseeko savu "makealta"?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kiristäpä imusarjan pultit.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
en ole impannut sitä ajatuksella, mutta nyt kun sanoit, uskaltaisin melkein väittää että haisee makealta, sellainen tuntuma jäänyt. savu on sellaista tosi paksua valkoista, hävettää pirusti tyhjäkäyttää autoa parkkipaikalla kun hetkessä on koko lääni sumun peitossa.Mertmi kirjoitti:Jos se kuluttaa nestettä sylinterin kautta, niin sytytystulpan pitäisi kyllä kirkastua "ylipuhtaaksi"... Haiseeko savu "makealta"?
ai niin, yön aikana oli paisuntasäiliö tyhjentynyt...
edit: kaupat on sovittu sylinterinkannesta, vaihtoapua vielä tarvitaan.
minulla
a) ei kokemusta
b) ei työtiloja/riittävästi työkaluja
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Niin ja tietysti sitten heti seuraavaksi imusarjan tiiviste. Minulla oireet olivat tuollaiset taannoin, kun käytin imusarjan irti, enkä vaihtanut tiivistettä. Ja savu oli tosiaankin valkoista silloin. Eikös se ole merkki, että palotilaan pääsee vettä, ilmeisesti sinulla juuri kolmospyttyyn.lucaf kirjoitti:hyvä huomio, vesipumpun tasossa nimittäin on muistakseni pieni jäähdytysnestelätäkkö.jariha kirjoitti:Kiristäpä imusarjan pultit.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
joutuu vissiin tänäänkin koukkaamaan motonetin kautta hakemaan imusarjan tiivisteen. loistovinkki. olisipa hyvä että sais noi nesteet pysymään järjestelmässä sen aikaa kun löydän työtarjouksen kannenvaihdolle. auto on kuintekin jatkuvassa käytössä ja olis ikävää jos kone leikkaisi kiinni nesteiden katoamisen myötä.jariha kirjoitti:Niin ja tietysti sitten heti seuraavaksi imusarjan tiiviste. Minulla oireet olivat tuollaiset taannoin, kun käytin imusarjan irti, enkä vaihtanut tiivistettä. Ja savu oli tosiaankin valkoista silloin. Eikös se ole merkki, että palotilaan pääsee vettä, ilmeisesti sinulla juuri kolmospyttyyn.lucaf kirjoitti:hyvä huomio, vesipumpun tasossa nimittäin on muistakseni pieni jäähdytysnestelätäkkö.jariha kirjoitti:Kiristäpä imusarjan pultit.
kannenvaihto tulee anyway kysymykseen, noiden tulppien kierteiden kanssa menee totaalisesti hermot.
mutta tähän väliin otetaan vinkkejä vastaan imusarjan tiivisteen vaihtoon. karkaako siinä nesteet helposti palotiloihin tai muuta mitä pitää huomioida?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
harjoittelin sitten varmuuden vuoksi tuota imusarjan tiivisteen vaihtoa. irroitushetkellä tajusin ettei vika voi olla siinä, vesikanavat menee (kaasutinkone) pyttyjen 1 ja 2 vierestä, mutta minulla kolmospytty pimeänä.
operaation hankalin osuus on puukolla poistaa vanhat tiivisteen jämät. ja tietysti rippeet menee palotiloihin ja vesikanaviin, mitenköhän hyvin ne tukkii jäähdytysjärjestelmää?
edelleen siis käy huonosti ja tupruttaa valkoista vesihöyryä
operaation hankalin osuus on puukolla poistaa vanhat tiivisteen jämät. ja tietysti rippeet menee palotiloihin ja vesikanaviin, mitenköhän hyvin ne tukkii jäähdytysjärjestelmää?
edelleen siis käy huonosti ja tupruttaa valkoista vesihöyryä
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
eli mäntien päälle pääsee vettä. kannentiiviste rikki tai kansi vauriottunut..lucaf kirjoitti:harjoittelin sitten varmuuden vuoksi tuota imusarjan tiivisteen vaihtoa. irroitushetkellä tajusin ettei vika voi olla siinä, vesikanavat menee (kaasutinkone) pyttyjen 1 ja 2 vierestä, mutta minulla kolmospytty pimeänä.
operaation hankalin osuus on puukolla poistaa vanhat tiivisteen jämät. ja tietysti rippeet menee palotiloihin ja vesikanaviin, mitenköhän hyvin ne tukkii jäähdytysjärjestelmää?
edelleen siis käy huonosti ja tupruttaa valkoista vesihöyryä
voisin tarjota vaihtotyötä, mutta on turhan kaukana..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80