Syksyn vianhakuprojekti etenee?
OG 900S -91, kone asennettu -84 Gli:hin.
Aiemmin jo vaivasin arvon kolleegoita käynnistys/nykimisvian kanssa.
Eipä ole vieläkään kunnossa
Auto ei ylitä rikesakon kynnystä pikatiellä: 84km/h tai 2500 kierrosta!
Mitä erikoista tuossa vaiheessa tapahtuu moottorissa, ahdotko nousevat maksimiin, vai mitä?
Salama iski: muistin perukoilta löytyi tapaus että entisen ruiskukoneen bensapumppu hajosi kesken ralliauton hinausreissun. Oireet olivat samat, ajamaan pystyi, mutta vain n. kahdeksaakymppiä.
Bensanpaineiden mittaus kotikonsteilla tuntuu aika vastenmieliseltä lutraamiselta ja vastaavasti uuden pumpun osto vain kokeilumielessä hirvittää.
Varsinainen kysymys on kannattaako minun jo tässä yhteydessä ostaa oikea S:n tankki ja siihen kuuluva pumppu?
Olen nimittäin ajanut S:ää 11vuotta ruiskukoneen pumpulla, siinähän on kovempi paine? Hyvin on kulkenut! Kulutus 8-10 l/100km.
Asian huomasi koneenvaihdon jälkeen, kun konehuoneesta kuului kova ulina ja pärinä, todennäköisesti bensan paineensäädin mukautui uusiin paineisiin, ääni hiljeni muutaman sadan km jälkeen.
Jos olen vuosia ajanut liian kovilla paineilla lienee säätimen jousi liian pehmeä matalapaineisemmalle pumpulle?
Yst.terv.nimim: Kohta 20vuotta samalla Saabilla!
Saabissa talvinopeusrajoitin
Saabissa talvinopeusrajoitin
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Eli sulla on ilmeisesti 900i 8v tankki ja siihen k-jettiin kuuluva pumppu..
Mielestäni K-Jetissä on melkein parempi bensampumppu kun esim. tuollaisessa ässässä vakiona.
Mielestäni K-Jetissä on melkein parempi bensampumppu kun esim. tuollaisessa ässässä vakiona.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*