
Tonnarin kone satkuun
Tarkenna.
Meinaatko tonnarin konetta poikittain tonnarin laatikon kera, vai meinaatko tonnarin konetta pitkittäin asennettuna? Minkä vuosimallin kone ja 2.0 vai 2.3?
Jos (oletettavasti) meinaat pitkittäin asennettuna satkun laatikon kanssa, niin "pitkälohko" 2.0 sopii heittämällä, 2.3 vaatii modausta ja lyhytlohko ei taida onnistua.
2.0 pitkälohko on tismalleen sama kapistus kuin 85-93 satkun lohko (startti imusarjan alla), jakopään koppa on vain erilainen ja hiukan uudemmissa venttiilikoppa eri (ei vino). Kansi on 2.0 sama ja 2.3 kansi sopii suoraan myös (sama kuin 2.1 og900 kansi). Pako- ja imusarjat ei sovi järkevästi eli satkun omat mielummin.
Eli 80-luvun 2-litrainen tonnarin kone menee satkuun hyvin helposti, on itse peruskone siis tismalleen sama kuin 2-litraisen satkun 16v kone poislukien aiemmin mainitut seikat.
Ja on tehty nuo alussa mainitsemanikin muutokset.
Toisinsanoen tonnarin kone laatikoineen poikittain satkun konehuoneessa on ihan livenäkin tullut todistettua ja 2.3 lohkoa on tiemmä ainakin naapurimaassa onnistuttu sovittamaan og:n laatikon päälle.

Jos (oletettavasti) meinaat pitkittäin asennettuna satkun laatikon kanssa, niin "pitkälohko" 2.0 sopii heittämällä, 2.3 vaatii modausta ja lyhytlohko ei taida onnistua.
2.0 pitkälohko on tismalleen sama kapistus kuin 85-93 satkun lohko (startti imusarjan alla), jakopään koppa on vain erilainen ja hiukan uudemmissa venttiilikoppa eri (ei vino). Kansi on 2.0 sama ja 2.3 kansi sopii suoraan myös (sama kuin 2.1 og900 kansi). Pako- ja imusarjat ei sovi järkevästi eli satkun omat mielummin.
Eli 80-luvun 2-litrainen tonnarin kone menee satkuun hyvin helposti, on itse peruskone siis tismalleen sama kuin 2-litraisen satkun 16v kone poislukien aiemmin mainitut seikat.
Ja on tehty nuo alussa mainitsemanikin muutokset.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Mites ruon 2.3:n asennus lain puitteissa onnistuu og900:n?jcarlson kirjoitti:Tarkenna.Meinaatko tonnarin konetta poikittain tonnarin laatikon kera, vai meinaatko tonnarin konetta pitkittäin asennettuna? Minkä vuosimallin kone ja 2.0 vai 2.3?
Jos (oletettavasti) meinaat pitkittäin asennettuna satkun laatikon kanssa, niin "pitkälohko" 2.0 sopii heittämällä, 2.3 vaatii modausta ja lyhytlohko ei taida onnistua.
2.0 pitkälohko on tismalleen sama kapistus kuin 85-93 satkun lohko (startti imusarjan alla), jakopään koppa on vain erilainen ja hiukan uudemmissa venttiilikoppa eri (ei vino). Kansi on 2.0 sama ja 2.3 kansi sopii suoraan myös (sama kuin 2.1 og900 kansi). Pako- ja imusarjat ei sovi järkevästi eli satkun omat mielummin.
Eli 80-luvun 2-litrainen tonnarin kone menee satkuun hyvin helposti, on itse peruskone siis tismalleen sama kuin 2-litraisen satkun 16v kone poislukien aiemmin mainitut seikat.
Ja on tehty nuo alussa mainitsemanikin muutokset.Toisinsanoen tonnarin kone laatikoineen poikittain satkun konehuoneessa on ihan livenäkin tullut todistettua ja 2.3 lohkoa on tiemmä ainakin naapurimaassa onnistuttu sovittamaan og:n laatikon päälle.
AKE:lta kyselin mutta selvää vastausta en saanut.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
No siis moottorin koon ja tehon puitteissa ok. Mutta jos meinaat asentaa poikittain konehuoneessa sijaitsevan lohko niinvuorpe kirjoitti:Mites ruon 2.3:n asennus lain puitteissa onnistuu og900:n?
AKE:lta kyselin mutta selvää vastausta en saanut.

Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Nii'in. Pitäisi saada tontun lootakin asennettua. joten räpeltämistä on, kun ei taida olla sama raideleveys notta vetarit kävis. ja millä saap kiinni. Etevä kyllä tekee, en sit tiedä tarvitaanko konttuurilla jonkin sortin lujuuslaskelmia vielä kun homma on valmis että on vähintään yhtä kestävä kuin alkuperäinen.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
AKE:n kanta on, että tarvittaessa on todistettava esim. moottorin kiinnikkeiden muutostyön asianmukaisuus. Eli jos olis luokka niin ei varmaankaan ongelma, mutta ehkä asiallinen jälki ja "vastaava" toteutus voipi riiittää. Kyllä sen muuttaa voi se on varma. Se mitä halutaan nähdä ja tietää konttorilla onkin tulkinnallisempi seikka.900turbo3d kirjoitti:Nii'in. Pitäisi saada tontun lootakin asennettua. joten räpeltämistä on, kun ei taida olla sama raideleveys notta vetarit kävis. ja millä saap kiinni. Etevä kyllä tekee, en sit tiedä tarvitaanko konttuurilla jonkin sortin lujuuslaskelmia vielä kun homma on valmis että on vähintään yhtä kestävä kuin alkuperäinen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84