usein kun on se kumi ns. jäänyt käteen ja jos ei oo kotona tietenkään heti uutta niin oon pannu vanhan prikan putsattuna takasin ja sinne kumin sisään paksun tiukan prikan ja tarvittaessa pidemmän pultin. hyvin on sinne istunut ja ei oo enää irronnu.
Jonkunsortin kontruktiomoka tuokin.
pohjaanlyöntikumien vulkanoinnin irtoaminen/ korjauskikka
pohjaanlyöntikumien vulkanoinnin irtoaminen/ korjauskikka
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Hyvä idea..
Mä olen kanssa usein ihmetellyt, että minkä ihmeen takia se on pitänyt vulkanoida siihen prikkaan..
Lisäksi korin päästä on usein korrosiitti tehnyt pultista ja prikoista yhtä puuta. :-)
Mä olen kanssa usein ihmetellyt, että minkä ihmeen takia se on pitänyt vulkanoida siihen prikkaan..
Lisäksi korin päästä on usein korrosiitti tehnyt pultista ja prikoista yhtä puuta. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Juu samaa mieltä.
Olen irrottanut neljä pulttia kun kumi on niistä kadonnut. Kaksi vain aukesi helpolla. Toiset kaksi pani hanttiin kunnolla varsinkin se oikeanpuoleinen, siinä meni viikko kun aina välillä kävin ruiskimassa WD-40 ja pieni edestakainen nutkaus avaimella.
Loppuviikosta rupes liike lisääntymään ja lopulta helppas.
Olen asentanut ne uudet siihen vanhaan malliin. Pitää tuo konsti muistaa jos on vielä kumi tallella eikä pudonnut maantielle.
Reijo
Olen irrottanut neljä pulttia kun kumi on niistä kadonnut. Kaksi vain aukesi helpolla. Toiset kaksi pani hanttiin kunnolla varsinkin se oikeanpuoleinen, siinä meni viikko kun aina välillä kävin ruiskimassa WD-40 ja pieni edestakainen nutkaus avaimella.
Loppuviikosta rupes liike lisääntymään ja lopulta helppas.
Olen asentanut ne uudet siihen vanhaan malliin. Pitää tuo konsti muistaa jos on vielä kumi tallella eikä pudonnut maantielle.
Reijo
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Isän Saabiin laittoivat noin ja vielä merkkiliikkeessä monta vuotta sitten. Taitaa olla vieläkin kiinni.hatami kirjoitti:sikamassalla kiinni niin taas pysyy.
Omaan Turboon laitatin torstaina uudet pohjaanlyöntikumet. Molemmat oli menny poikki juuri siitä prikan kohdalta. Molemmat pultit lähti räikällä auki, pultit putsattiin teräsharjalla puhtaiksi ja pantiin kiinni vaseliinin kera.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kyl sikalla pysyy juu taas aikansa, kunhan saa sen vaan pysymään jotenkin paikoillaan sen aikaa kunnes se massa jysähtää.
ongelma onkin siinä kun haluaa panna sen pötkön heti takaisin eikä vasta sikan jysähdettyä.
Mä oon itse asiassa kyllä pannu yleensä sikalla entisöidyn vanhan ja lisäksi ton prikkakikan sisälle. mitä niitä ny joka vuosikymmen räpläileen.
ongelma onkin siinä kun haluaa panna sen pötkön heti takaisin eikä vasta sikan jysähdettyä.
Mä oon itse asiassa kyllä pannu yleensä sikalla entisöidyn vanhan ja lisäksi ton prikkakikan sisälle. mitä niitä ny joka vuosikymmen räpläileen.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00