Kunnon lukkoöljyä kannattaa lukkoon laittaa, lukkosula vain kuivattaa lukkoa. Kunnon öljyllä ei tarvii montaa kertaa talven aikana lukkoa voidella.
Kalle
Lukkosulasta
Vanha kikka, mutta itse laitan lukkoihin aseöljyä, niin pysyy lukot toimintakunnossa pakkaskeleillä. Lukkosulat jää mulla siihen, kuin nimikin sanoo, eli sulattamiseen - voiteluaineeksi niistä ei kyllä ole.akyttala kirjoitti: Edit: Ja lukkosulaa menee lukkoon jokaikisenä pakkaspäivänä. Auton oven lukon jäätyminen on yksi turhimmista ja vittumaisimmista syistä myöhästymiseen..xD
Jep, itsekin käytän talvisin tuota TipTopin Eisfrei-lukkosulaa, mikäli alkaa tuntua tahmealta. Hyvää tavaraa kaikin puolin.akyttala kirjoitti: Onpahan tuo TipTopin lukkosula melkoisen hyvää tavaraa, rasvaa ja sulattaa lukon.
Muun merkkistä en lukkoon laita, koska ei vielä ole löytynyt yhtä rasvaista tavaraa.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Mimmi kirjoitti:Minä taas en missään tapauksessa laita SUOLAA ja ALKOHOLIA lukkoihin. Nämä ainesosat löytyvät jokaisesta lukkosulasta sekoitettuna öljy/vesiseokseen.
Lukko/aseöljy on ainoata oikeata tavaraa lukkoihin.

9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Ja niille, jotka ihmettelivät, mihin se satkunpöllintäthreadi katosi, minä poistin sen.
Sovitaanko, että jatkossa ei kukaan niitä vinkkejä laita, sillä kuitenkin on paljon vielä ihmisiä jotka eivät tiedä satkun varastamisen kommervenkkejä.
Tämä on julkinen foorumi ja vierailijoita on laidasta laitaan.. Viestit jäävät myös elämään pitkäksi aikaa arkistoihin.
Lisäksi joku ovelampi saattaa ottaa ohjeet talteen ja alkaa levittämään niitä jotain toisia foorumeita / medioita pitkin (mistäs sitä tietää, jos suomen vandaaleilla on oma postituslistansa.)
Netistä on hyvin vaikea saada pois mitään siellä pidempään ollutta, joten ei kannata laittaa sinne alkuunkaan tämmöisiä.
Sorry, kun hypin taas varpaillesi, Luca! :-)
Sovitaanko, että jatkossa ei kukaan niitä vinkkejä laita, sillä kuitenkin on paljon vielä ihmisiä jotka eivät tiedä satkun varastamisen kommervenkkejä.
Tämä on julkinen foorumi ja vierailijoita on laidasta laitaan.. Viestit jäävät myös elämään pitkäksi aikaa arkistoihin.
Lisäksi joku ovelampi saattaa ottaa ohjeet talteen ja alkaa levittämään niitä jotain toisia foorumeita / medioita pitkin (mistäs sitä tietää, jos suomen vandaaleilla on oma postituslistansa.)
Netistä on hyvin vaikea saada pois mitään siellä pidempään ollutta, joten ei kannata laittaa sinne alkuunkaan tämmöisiä.
Sorry, kun hypin taas varpaillesi, Luca! :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Varmaan olin yksi niistä, jotka "syyllistyivät" varastamisvinkkien laittamiseen tänne, kun kerroin, miten omaani oli menty. Itse en asiaa minään ihmeellisenä pitäisi, jos joku moisia kertoo, mutta kun kerran tälle linjalle lähdettiin, niin sovitaan sitten myös se, ettei täällä ruveta väittämään vanhoja Saabeja jotenkin vaikeiksi varastaa. Se voi antaa ihmisille aivan väärän turvallisuudentunteen - varsinkaan kun asia ei pidä edes paikkaansa.Jope kirjoitti:Ja niille, jotka ihmettelivät, mihin se satkunpöllintäthreadi katosi, minä poistin sen.
Ja kun viestin otsikko on lukkosulaan liittyvää, niin en useamman erilaisen Saabin omistaneena voi kuin ihmetellä, mistä Saab on noin surkeat lukot oviinsa onnistunut hankkimaan. Niitä ei todellakaan kannata edelleenhuonontaa tunkemalla niitä täyteen kaiken maailman lukkosulia.