Vaihdoin nyt sitten tuon tehostajan remmin, oikea pituus tähän -90 900c:hen oli 1175. Vanhassa luki 1195(1175Li), mutta kaikesta päätellen oli siis 1195, kun ison prikan avulla remmi oli kiristetty jo reilun sentin yli normaalin kiristysvaran. Käsin ei noussut paikoilleen uusi hihna, niin kireä oli, mutta kun laittoi huulille ja pyöräytti startilla, niin hihna nousi nätisti paikoilleen.
Nyt on sitten ongelmana omituinen mäyssääminen, mitä tuo hihna pitää. Sellaista kumin kitinää, tasainen rousk..rousk..rousk. En kumminkaan usko tuon luistavan, kun kiristin sen aika hyvin. Painuu hihnan keskeltä jotakin sentin luokkaa, kun rauhallisesti ilman kovaa voimaa painaa.
Mistähän tuo ääni mahtaa tulla? Täytyykö rasvata uusi hihna heti, että pääsee äänestä eroon?
Entäpä kun kaikki hihnat aina neuvotaan kiristämään tietyyn kireyteen, jossa tietystä kohtaa painaessa painuu esim. 5mm-1cm. Minkälaisella voimaa hihnaa painetaan? Jos hihna kevyesti painamalla painuu sentin, se painuu runttaamalla 3 senttiä. Mikä on oikein?
Ohjaustehostajan remmin ääni
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Oikeana tiukkuutena laturin hihnalle olen pitänyt sitä, kun se ei enää luista. Kai tuo luulisi pätevän myös servoremmiin.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7775
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Onko laturin alakiinnitys korvakkeiden kummi puslat ehjät ja laturi
varmasti linjassaan.
*vanhassa satkussa oli tuo laturi aika vinossa juuri näiden kummi puslien
takia, ja kitinä oli sen mukaista*
Voihan se tehostajan pumppukin harata vastaan.
Tämä ohje pätee jos toimilaitteet ovat samalla hihnalla.
varmasti linjassaan.
*vanhassa satkussa oli tuo laturi aika vinossa juuri näiden kummi puslien
takia, ja kitinä oli sen mukaista*
Voihan se tehostajan pumppukin harata vastaan.
Tämä ohje pätee jos toimilaitteet ovat samalla hihnalla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mulla ainaskin oli vähän aikaa "turbo" konehuoneessa, kun vaihdoin 900i:n hihnat. Ne vihelti kierrosluvun noustessa ihan kuin turbo. Ääni hävisi ajanmyötä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
En tiedä, ovatko hihnapyörät kunnolla linjassa, mutta vanha luistava hihna ei kumminkaan samanlaista ääntä pitänyt.
Ja eri hihnalla on tässä laturi ja vesipumppu kuin tehostaja.
Katsotaan nyt sitten, jos tuo mökä katoaa ajanmyötä.
Minkäsmerkkiset hihnat muuten ovat kunnollisia? Nuo olivat Rofam tms. jos yhtään sinnepäinkään muistan. Se pahviside hihnan ympärillä oli sininen ja punaisella taisi olla tuo teksti siinä..
Ja eri hihnalla on tässä laturi ja vesipumppu kuin tehostaja.
Katsotaan nyt sitten, jos tuo mökä katoaa ajanmyötä.
Minkäsmerkkiset hihnat muuten ovat kunnollisia? Nuo olivat Rofam tms. jos yhtään sinnepäinkään muistan. Se pahviside hihnan ympärillä oli sininen ja punaisella taisi olla tuo teksti siinä..
Jos on siivapyörät linjassa niin aja jonkin aikaa ja tee jälkiristys. Mulla auttoi Turbossa tuommoinen. Ohjekirjan mukaan taisi olla 0,5 senttiä se oikea kireys painettuna keskeltä remmiä (siivapyörien välistä), itselle taitaa olla noin sentti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001