900 ei tykkää kosteudesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

900 ei tykkää kosteudesta

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Taudinkuva: Satku ei lähde käyntiin, kun on oikein reilusti kosteutta(lunta, räntää, vettä) ilmassa. Pyörittää vimmatusti, mutta ei edes lupaa. Bensiini tuoksahtaa hieman starttaamissession jälkeen. Vaikuttaisi siltä, että kipinä on kateissa.(?) Virranjakaja? Onko näissä vehkeissä jotain spesiaaliominaisuuksia tämmösissä tapauksissa.

Potilas: 900i -87
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Kyllä on spesiaalioiminaisuuksia. Vaatii nimittäin sytytysosiin aitoa boschin tavaraa, pilteemaliset ym. halpisosat toimii välttävästi kuivassa, mutta kosteaasa toiminta loppuu. Nimimerkillä kokemusta vastaavasta potilaasta viiden vuoden ajalta.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ajn kirjoitti:Vaatii nimittäin sytytysosiin aitoa boschin tavaraa.
Oikein. Itse luotan Boschiin kans, ja "Anni" toimii...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
petrite
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2004 20:42
Paikkakunta: Helsinki

käynnistämis vaikeudet.......

Viesti Kirjoittaja petrite »

Itselläni on -88 900i sedani ja käynnistysongelmia on ollut. Välillä kun on ajettu auto lämpimäksi ja sen jälkeen seisotettu noin tunti niin eipä sekään lupaa mitään. Väittivät, että vika olisi polttoaineenpaineen säätimessä??? onko perää??? niin ja kun odottaa, että kone vähän vielä viilenee niin johan starttaa heti. Märällä ilmalla starttaaminen voi olla vaikeampaa. Sytytyspuolikin on uusittu alkuperäisillä Boschin osilla. Että silleen!!
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Kertokaa

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kuinka kauan tuo 8venttiilisen sytkän musta rasia yleensä kestää omalla satkulla ajettu 400tkm ja ite ajanu 100tkm sillä ,onko mahdollista että olis vielä orggis??? kokemuksia?? :roll:
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kertokaa

Viesti Kirjoittaja lucaf »

900i kirjoitti:Kuinka kauan tuo 8venttiilisen sytkän musta rasia yleensä kestää omalla satkulla ajettu 400tkm ja ite ajanu 100tkm sillä ,onko mahdollista että olis vielä orggis??? kokemuksia?? :roll:
Ohjausyksikkö? Kaverilla meni 295tkm kohdalla uusittavaksi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

"musta rasia" voi kestää ihan mitä tahansa 0:n ja oo:n väliltä...

Lämpimänä ja hieman jäähtyneenä käynnistysongelma on K-jetronicin ominaisuus. Joku sen joskus selitti mistä johtuu, mutta en jaksa muistaa.
petrite
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2004 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja petrite »

Ettei kyseessä olisi polttoaineenpaineensäädin?
petrite
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2004 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja petrite »

ärsyttää kun toinen korjaaja väittää toista ja toinen toista! nyt mulle taas valehdeltiin, että vika on lämmönsäätöanturissa ettei kone tiedä milloin ryyppy tulisi olla päällä ja milloin pois päältä :S
baas
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Marras 13, 2003 12:55

Viesti Kirjoittaja baas »

Joo o varmaan on vikaa ohjauspaineensäätimessä tai kylmäkäynnistyksen ohjauksessa.
Liikateho TAPPAA !!! (tylsyyden)
petrite
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2004 20:42
Paikkakunta: Helsinki

käynnistys

Viesti Kirjoittaja petrite »

Nyt se teki sen taas lämpimänä. Ei millään käyntiin. Sitten otin tuon lukollisen bilteman tankinkorkin pois ja alkoi sentää jo yrittämään. Johan saab hyrähti käyntiinkiin. Eikai tuo tankinkorkki voi olla syynä????
petrite
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2004 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja petrite »

Tämä on silti minusta mystinen vika koska autossa ei kertaakaan ole ollut käynnistysongelmaa lämpimänä!! auto on siis 8V 900i -88.
petrite
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2004 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja petrite »

Anteeksi sekoiluni. Tarkoitin siis että vikaa ei ole koskaan olluttu KYLMÄNÄ! aargh...alkaa pää jo pimetä tuon vian etsimisen takia...
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Veikataan että tankin korkista puuttuu tai on tukossa se pikkuinen reikä mistä tulee pitäisi tulla korvausilmaa.

Kun bensaa palaa niin tilalle pitäis saada korvausilmaa, muuten rupeaa tankki menemään lyttyyn.
(Kun kone on kylmänä niin paine on ehkä ehtinyt tasaantua) :?:
petrite
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2004 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja petrite »

Kiitos neuvosta, se oli todella tarpeen. Laitoin saabin alkuperäisen lukottoman korkin takaisin. Katsotaan, jos siitä on apua lämpösenä käynnistykseen.
Vastaa Viestiin