Sivuluisun oikaisu
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 10:45
- Paikkakunta: Siuntio
Sivuluisun oikaisu
heip,
Kun ysisatasen parkkeeraa lumikinokseen noin kuuttakymppiä repsikan takarengas edellä niin niinhän siinä käy että koko taka-akseli siirtyy tuuman verran kuskin puolelle. Ajamalla pääsi vielä kotiin!
Poikittais tuki oli vääntynyt komealle ässälle ja niitannut jarruputket sököksi. Vanteessa pieni lommo. Koska ainoa mainittava peltivaurio tuli takakontissa olleeseen litran maalipurkkiin, niin auto kannattanee vielä seppiä kuntoon.
Olisinkin kysellyt asiantuntioilta onko tuo panhard-tanko kaikissa og900:ssa sama riippumatta keulan vinousasteesta tai korimallista?
Foorumin ostomyyntipalstalta ei vielä tullut tarjouksia joten aloittelen soittelurumban eteläsuomen autopurkaamoihin, onko ehdotuksia mistä kannattaa aloittaa?
Samalla kun auto on perä pystyssä tallissa ajattelin uusia puslat ja päivittää takajouset jäykemmiksi. onko kellään kokemusta tuon mainion Motonetin hieman vahvistetuista takajousista. Onko mainittaavaa vaikutusta "roiskeläppien kulumiseen"?. Toimiiko hyvin jos eteen jää löysät orkkisjouset?
Onko kallistuksen vaikaimen lisääminen kovin monimutkainen muutostyö, vai enemmänkin plug&play operaatio? Tarvitaanko muuta kuin vakaaja tanko?
Kiitokset etukäteen ja mikäli romukopistanne löytyy ko. osia niin kauppankäynti kiinnostaa.
-Antti
Kun ysisatasen parkkeeraa lumikinokseen noin kuuttakymppiä repsikan takarengas edellä niin niinhän siinä käy että koko taka-akseli siirtyy tuuman verran kuskin puolelle. Ajamalla pääsi vielä kotiin!
Poikittais tuki oli vääntynyt komealle ässälle ja niitannut jarruputket sököksi. Vanteessa pieni lommo. Koska ainoa mainittava peltivaurio tuli takakontissa olleeseen litran maalipurkkiin, niin auto kannattanee vielä seppiä kuntoon.
Olisinkin kysellyt asiantuntioilta onko tuo panhard-tanko kaikissa og900:ssa sama riippumatta keulan vinousasteesta tai korimallista?
Foorumin ostomyyntipalstalta ei vielä tullut tarjouksia joten aloittelen soittelurumban eteläsuomen autopurkaamoihin, onko ehdotuksia mistä kannattaa aloittaa?
Samalla kun auto on perä pystyssä tallissa ajattelin uusia puslat ja päivittää takajouset jäykemmiksi. onko kellään kokemusta tuon mainion Motonetin hieman vahvistetuista takajousista. Onko mainittaavaa vaikutusta "roiskeläppien kulumiseen"?. Toimiiko hyvin jos eteen jää löysät orkkisjouset?
Onko kallistuksen vaikaimen lisääminen kovin monimutkainen muutostyö, vai enemmänkin plug&play operaatio? Tarvitaanko muuta kuin vakaaja tanko?
Kiitokset etukäteen ja mikäli romukopistanne löytyy ko. osia niin kauppankäynti kiinnostaa.
-Antti
Ihan varma en ole tuosta sopivuudesta, kun epc ei tunnista 80-luvun alkupuolen tankoi, mutta ainakin 86:ssa ja 93:ssa se on sama.
Appiporukoiden 5D satkus on kuormajouset takana ja toimivat ihan hyvin, tietty jos etujouset on ihan kuoleentuneet, niin tulee hieman erikoinen ajaa. Puslat tosiaan kannattaa vaihtaa kaikki.
Takavakaaja on ihan plug&play jos vaan löydät sen jostain.
Etuvakaajille joutuu poraileen reiät jos vanhempi kuin 84, muistaakseni.
Multakin varmaan löytyy tuollainen tanko, jos et likempää löydä.
Luulis melkein joka purkaamosta, missä saabei purettu niin löytyvän.
T:Teemu paimiosta
Appiporukoiden 5D satkus on kuormajouset takana ja toimivat ihan hyvin, tietty jos etujouset on ihan kuoleentuneet, niin tulee hieman erikoinen ajaa. Puslat tosiaan kannattaa vaihtaa kaikki.
Takavakaaja on ihan plug&play jos vaan löydät sen jostain.
Etuvakaajille joutuu poraileen reiät jos vanhempi kuin 84, muistaakseni.
Multakin varmaan löytyy tuollainen tanko, jos et likempää löydä.
Luulis melkein joka purkaamosta, missä saabei purettu niin löytyvän.
T:Teemu paimiosta
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tarvitset mukaan takatukivarren taaimmaiset pultit jotka ovat hivenen pidemmät.tetammi kirjoitti:Takavakaaja on ihan plug&play jos vaan löydät sen jostain.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Vahvistetut jouset
Itse ostin paikallisen varaosaliikkeen kautta nimikkeellä: "hieman vahvistetut takajouset". Lesjöforssin kamaa. En ole vielä laittanut kiinni mutta voin laittaa juttua kunhan on alla. Itsellä etupäässä tosin SPG:n -jouset, ja -iskarit nurkkiinsa joten eroaa kyllä reilusti og:sta
Re: Vakaajat
Jos tuo myyntiin tulee niin laitappas lisäinfoa vaikka yv:llä.tema kirjoitti:Ai niin kaveri mälläs keulan 900 vm.90 16i Taitaa olla vakaajilla. Saattais lähtee varaosiksi. Tiedän lisää viikonloppuna.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Mulla on motonetistä cc:n kuormajouset omassa satkussa. Muuten oli hyvät, mutta perä ei noussu yhtään ylemmäs, kun vaihdoin vanhat katkenneet takajouset. Piti lisätä 10mm paksut kumikiekot korotukseksi, että sain auton asennon normaalimman näköiseksi. Edessä vakiojouset.
Etuvakaajan asennuksessa joutuu irroittamaan hammastangon kaksi kiinnityspulttia ja siirtämään sen aukoissaan mahdollisimman eteen, jotta vakaajatangon sopii pujottamaan paikalleen. Enempää ei tarvitse onneksi purkaa.
Etuvakaajan asennuksessa joutuu irroittamaan hammastangon kaksi kiinnityspulttia ja siirtämään sen aukoissaan mahdollisimman eteen, jotta vakaajatangon sopii pujottamaan paikalleen. Enempää ei tarvitse onneksi purkaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 10:45
- Paikkakunta: Siuntio
Hei,
Kiitokset kaikille vinkeistä, Panhardtanko ja takakallistuksenvaimennin löytyi Lohjalaisesta autopukaamosta, Jouset oli Motonetista loppu joten Ad-autopaikan jouset saa kelvata, Bilteman halvenpia kuormajousia en nyt ennakkoluulo syistä huolinut.
Etukallistuksenvakaajan soveltuvuutta lukkoperättömään etuvetoautoon epäilen hieman, vakaajahan keventää sisäkurvan pyörää joka lähetti-tyyppisessä kaasunkäytössä lyö sutia ihan tarpeeksi muutenkin.
Viikonlopun vapaa-ajanongelmatkin ratkeavat sopivasti. Selviää myös saako sivuluisun korjattua lopullisesti vai soveltuuko puoltava Saabini enemmälti ovaalirata romuralliin .
-Antti
Kiitokset kaikille vinkeistä, Panhardtanko ja takakallistuksenvaimennin löytyi Lohjalaisesta autopukaamosta, Jouset oli Motonetista loppu joten Ad-autopaikan jouset saa kelvata, Bilteman halvenpia kuormajousia en nyt ennakkoluulo syistä huolinut.
Etukallistuksenvakaajan soveltuvuutta lukkoperättömään etuvetoautoon epäilen hieman, vakaajahan keventää sisäkurvan pyörää joka lähetti-tyyppisessä kaasunkäytössä lyö sutia ihan tarpeeksi muutenkin.
Viikonlopun vapaa-ajanongelmatkin ratkeavat sopivasti. Selviää myös saako sivuluisun korjattua lopullisesti vai soveltuuko puoltava Saabini enemmälti ovaalirata romuralliin .
-Antti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 10:45
- Paikkakunta: Siuntio
Juu, kaikki puslat tuli uusittua. Aika hommahan se oli, mielikuvitusta ja kaikenkokoisia putkenpätkiä ja kierretankoja sekä ruuvipenkkiä tuli käytettyä. Niin ja rutosti suopaa liukasteeksi.
Perjantaina Lohjan Osina Oy:stä vielä soitettiin että kohdallani heidän tarjoma palvelu on kusetus/vedätys/vesiperä (eivät itse käyttäneet juuri näitä sanoja). Ensikerralla kun tarvitsen em. palveluita palaan asiaan!
Koska autosta loppui ajoaika lauantaina halusin viikonlopuksi sen halvatun tangon! Soittokierros Tattarisuolle tuotti tulosta, Osa Tattis nimisestä purkamosta löytyy niinsanoakseni vino pino ysisatasia. Paikan pitäjä ei tosin sillä toimitusajalla suostunut lumihangessa/ pakkasessa purkamaan tankoa irti! Autot on kätevästi pinottu kahden pinoihin, joten makailin jonkun Jettan konepellillä ja irroitin itse osan. Keväällä täytyy palata asiaan kallistuksenvaimentimen tiimoilta.
Sain auton nippuun viikonloppuna, mutta ajokelit eivät olleet ihan parhaat alustan uusien ominaisuuksien testaamiseen!
Tänä aamuna kävin naurattamassa katsastusmiestä, sanomista löytyi etujarrujen kumiletkuista. Joten uusiks meni.
-Antti
Perjantaina Lohjan Osina Oy:stä vielä soitettiin että kohdallani heidän tarjoma palvelu on kusetus/vedätys/vesiperä (eivät itse käyttäneet juuri näitä sanoja). Ensikerralla kun tarvitsen em. palveluita palaan asiaan!
Koska autosta loppui ajoaika lauantaina halusin viikonlopuksi sen halvatun tangon! Soittokierros Tattarisuolle tuotti tulosta, Osa Tattis nimisestä purkamosta löytyy niinsanoakseni vino pino ysisatasia. Paikan pitäjä ei tosin sillä toimitusajalla suostunut lumihangessa/ pakkasessa purkamaan tankoa irti! Autot on kätevästi pinottu kahden pinoihin, joten makailin jonkun Jettan konepellillä ja irroitin itse osan. Keväällä täytyy palata asiaan kallistuksenvaimentimen tiimoilta.
Sain auton nippuun viikonloppuna, mutta ajokelit eivät olleet ihan parhaat alustan uusien ominaisuuksien testaamiseen!
Tänä aamuna kävin naurattamassa katsastusmiestä, sanomista löytyi etujarrujen kumiletkuista. Joten uusiks meni.
-Antti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 10:45
- Paikkakunta: Siuntio