katsastuksen toimintaa.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7508
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

vie konttorille se pallo

Viesti Kirjoittaja mestari »

onhan siellä vissiin joku oven saran puoi johon saat pallon pään kiinni jos ei ole vie viilapenkki mukana ja käske inssiin osoittaa missä se välys on kun se on penkissä kiinni. kysy vielä mihin katosi välys kun otin sen irti.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no itelläni on kyllä hyviä kokemuksia katsastuksista saabilla... hah kerranki koittivat tuplaysin käsijarrun takapyöriltä, ja hyvä oli :roll:
vähän ot, mutta no...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

muita en vaihda kuin ne jotka vaaditaan tai itse totean välystä. ja muita en käytä ku merkkiliikkeen palloja. tarvikepallot on ihan sekundaa yleensä.
Kyllähän se rahastukselta tuntuu silloin kun ei edes vaivauduta tarkistamaan korjattua kohdetta, nyökytellään vaan, näitäkin on kohdalle osunut.
On se muuten kumma kun originaalit kestää esim 250t ja tarvike yhden talven.
kovin on laatu muuttunut 15 vuoden aikana direktiivien vallitessa.
Mutta jos tosimies on kiireinen ja luottaa omiin töihinsä, niin turhahan siellä katsarilla on joka vuosi käydä, menee vasta sitten kun konstat repii kilvet pois. saattaa tulla jopa halvemmaksi ja eipähän tarvii jonotella eikä kuunnella narinoita , lentokonelaadussa ny mitään niveliä tai jarruja heh.. kunhan spoikat pelittää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

turkkaki kirjoitti:no itelläni on kyllä hyviä kokemuksia katsastuksista saabilla... hah kerranki koittivat tuplaysin käsijarrun takapyöriltä, ja hyvä oli :roll:
vähän ot, mutta no...
No,meikäläisen turbossa -90 yritti koittaa käsijarrua etupyöristä.Totesin vaan että tässä mallissa ottaa käsijarru taakse..
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23998
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mulla kerran katsastus setä hylkäsi saaabin koska takalevyt olivat ulkopuolelta ruosteessa eli ei ottanu ku sisäpuolelta....kuitenki oli jarrudynossa hyväksynyt! syy hylkyyn oli et yli 50%jarrupinta alasta ruosteessa.... mie vaihdoin levyt taakse ja otin vanhat mukaan ku menin uusinta näyttöön pääsin jonon ohitse ku ilmoittautuessa läväytin jarrulevyn pöydälle ja kysyin niitten matematiikka osaamista!
sisäpuoli levystä oli kirkas jolloin ei voi olla yli 50% ruosteessa!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Näinpä sellaisenkin tapauksen , et virtalukosta lähti avain irti , joka asenossa katsastaja tuumasi vain ei haittaa, sit oli vetaritunnelissa pikku reikä, tuumasi paas joskus paikka tohon, ja leima tuli.

Tarttee käyttää samalla asemalla toistenkin.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

nalleolut kirjoitti:mulla kerran katsastus setä hylkäsi saaabin koska takalevyt olivat ulkopuolelta ruosteessa eli ei ottanu ku sisäpuolelta....kuitenki oli jarrudynossa hyväksynyt! syy hylkyyn oli et yli 50%jarrupinta alasta ruosteessa.... mie vaihdoin levyt taakse ja otin vanhat mukaan ku menin uusinta näyttöön pääsin jonon ohitse ku ilmoittautuessa läväytin jarrulevyn pöydälle ja kysyin niitten matematiikka osaamista!
sisäpuoli levystä oli kirkas jolloin ei voi olla yli 50% ruosteessa!
pst...se tarkoittaa per puoli. ( ei riitä jos toinen puoli on kunnossa )
Se sisäpuoli oli todennäköisesti 100%:sti kunnossa, mutta se etupuoli ei
sitten enää ollutkaan... 8O

Joskus aikoinaan itselle kävi sama juttu...kulkineena oli tällöin 100A.. :?
inssi tuumasi että rälläkkää ei sitten käytetä, tähän minä "no ei tietenkään
eihän niin saa tehdä"... :lol:
Arvaatte kyllä mitä sitten tapahtui.... 8O
Samantapaisia aatoksia oli vanhan satkun kanssa, ( käsijarru etupyörissä ) ja se satula paukutti väljyyden takia.
No ei sitä hitsattu ja täytetty...( ei niin saa tehdä ).. :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Joo hylky tuli kanssa just pari viikkoa sitten mun 900-87 käsijarrun takia en kylläkään koskaan tarvii käyttää käsijarrua kun saabissa sen kanssa ei pysty edes leikkimään.
onneksi ei muita vikoja,mutta on tuokin tarpeeksi paskamainen jos joutuu purkaan.. :evil:
ei kokeillut avinta lähtee meinaan pois ilman pakkiakin :oops:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23998
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

palonivelistä vielä sen verran et keväällä ku käytin kesäautoa leimalla nii ettimällä etti sen väljän yläpallosta eli koitti 3 kertaa molemmat puolet ennen ku löys sen välyksen ,kysy vielä etteikö löytyis väljää prkl omistanu auton vasta 2kk ja ajanut alle 100km......... pieni vitutus päällä jo siinä vaiheessa ja sit koeajolla hylkäs jarrut vaik dynös näytti ok....puolsi kuulemma oikealle... mie kiristin yhden napsun verran toista puolta luekemat ei muuttunu mihinkään mut sit kelpasi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin