Vielä og900:sen juttua, käynti ja alipainehässäkkä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Vielä og900:sen juttua, käynti ja alipainehässäkkä?

Viesti Kirjoittaja TVS »

Joo, tossahan se tärkein, lisäinfona kerrottakoon että -92, alipainetoiminen(tai toimimaton) lämppäri, kojelaudan suuttimiin kun lyö suuntauksen ni komee sihinä käy vaan, joku vuotaa jossakin koska sihinä ei ota loppuakseen. Mitenkähän niihin pääsis näppärästi käsiks, ei viittis ihan koko autoa purkaa turhaan (kuten patongissa ajovalopolttimon vaihto ->aloita irrottamalla takapuskuri :D ), tohon kun kuitenkin on joku näppärä niksi millä se tulee ulos kun vaan vetäsee?

Sitten toinen, tiedän että on ennenkin kysytty, sorry bout it, mutta mitenkäs se lh 2.4.2:sen vikakoodit luetaan näin rautalangasta vääntäen, nää sähköruiskut kun on mulle hiukan hataralla pohjalla. Takapenkin istuinosan altahan se boksi tais löytyä, tarttee keksiä miten se repästiin irti, mut mitäs sitte?

Kiitokset jo etukäteen 8)
Viimeksi muokannut TVS, To Joulu 29, 2005 14:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Patarauta on påp.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Parhaiten ja helpoiten melkeen noita alipaine vuotoja pääsee tutkimaan kun ottaa sen kojelaudan "naamaosan" irti. On kiinni 4pitkällä Torx ruuvilla. Tai voihon sitä aluksi kokeille ottaa pelkkä soitin irti ja siitä kolosta kattella, mutta se sitten on vähän arpomista siitä sorkkia niitä alipaineletkuja.

Edit. Niissä Torx Ruuveissa on tarkka järjestys sillä jokainen tais olla niistä eripituisia.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

Suabisti kirjoitti:Parhaiten ja helpoiten melkeen noita alipaine vuotoja pääsee tutkimaan kun ottaa sen kojelaudan "naamaosan" irti. On kiinni 4pitkällä Torx ruuvilla. Tai voihon sitä aluksi kokeille ottaa pelkkä soitin irti ja siitä kolosta kattella, mutta se sitten on vähän arpomista siitä sorkkia niitä alipaineletkuja.

Edit. Niissä Torx Ruuveissa on tarkka järjestys sillä jokainen tais olla niistä eripituisia.
Kiitoksia, sain jo ircissä samanlaisen neuvon. Täytyy huomena kattoa, eiköhän se levy noilla irtoa.

Nyt kaipais vielä rautalangasta vääntäen-ohjeet vikakoodien lukuun? :roll:
Patarauta on påp.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Muokkaus epäonnistu, rähmäkäpälä ku mikä :oops: :oops: :oops: :oops: :roll:
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ma Joulu 26, 2005 23:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

TVS kirjoitti:Nyt kaipais vielä rautalangasta vääntäen-ohjeet vikakoodien lukuun? :roll:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Tuossa linkissä on laitteen teko ohjeet ja kuinka sitä käytetään.
En tiedä käykö se sun tapauksessa mutta kuitenkin.
Sitä mitä kukin saatu tulos tarkoittaa en osaa sanoa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

Juu, kiitoksia tästä. Joku uppikin ton aiheen kans, huomasin sen ite samoja aikoja kun vastasit. Hakuaki pitäs opetella käyttämään :roll: .

Outoa on, että 2.1 iivari tykkää kylmänä röpeltää jos kaasua yhtään erehtyy umppaamaan, käy helposti esim. pakittamaan lähettäessä kun polkaset hiukan ja nostat hiukan ->on hetken kun kävis kahella ja aika lailla ravistaa hetken. Palautuu kyllä nopeasti, mutta on aika harmillinen. Ja vikakoodeja ei ole kuin se 12231 eli sytkäsignaali puuttuu, joka ymmärtääkseni kuuluu tulla kun kone ei käy. Ja samalla boksilla ja ilmamäärä(vai massa?)mittarilla toinen 2.1 kone kävi hienosti (kone vaihdettu).

Lämppärin hässäkän sain näkyviin, vika siinä haarautuvassa letkulämhdössä suuntausvalitimen jälkeen, en sitten löytänyt vuotoa ja pistin rojut kasaan. Jos se valitsin nyt viittis kuitenki liikkua pakkasellakin... Että tämmönen yleisraportti, vielä jos jollakulla on hyvä aavistus mikä ton käynnin tai alipainehässäkän vuodon tekee ni otetaan vastaan mieluusti, muuten huolto julistetaan tehdyksi tälle talvelle. Saabin osalta siis :roll:

Muok: kiitokset vielä neuvoista, naamalevynkin purku onnistu melkein hienosti, en siis rikkonut mitään :D . Ja oli se silti helppo purkaa vrt miten hienossa välissä startti on, etenkin kun sitä imusarjan tukirautaa en saanut irti... Starttikin alko pelaan "normaalisti" pelkällä putsauksella ja rasvauksella. Saa nähä kauaksko aikaa :roll:
Patarauta on påp.
Vastaa Viestiin