900 -87 ja -89 erot
900 -87 ja -89 erot
Olis varaosiksi tarjolla -87/-88 900 8V kaasarisaappi mutta en tiedä onko siinä paljon mitään samaa osaa tuon -89 900i 16V:n kanssa.Onko alusta muuttunut paljonkin tuolloin kun pyörän pulttijako vaihtui pienemmäksi,passaako esim.vetonivelet,iskarit,jarrut tai muutkaan alustanosat?Siinä varaosakoppurassa on pystykeula ja isompi pulttijako ja tässä omassa vinokeula ja pienempi jako.Korinosien suhteenkaan ei ole paljon vaihtokelpoisia osia kun se on 2-ovinen porrasperäinen ja minun on 4-ovinen combi.Jos jotain kiinnostaa osat niin se on 300 tkm ajettu ja tosi hyvällä ja tarkalla pidolla ollut ruosteeton kaikinpuolin kunnes kolaroitu keulasta ja perästä,sisusta on muistaakseni hyväkuntoinen harmaa ja päältäpäin tummanpunainen,ei metallihohto.Jos haen auton niin voin myydä osia,eivät ole kalliita ja itse irrottaen vielä halvempia.
Olet oikeilla jäljillä, että osissa ei ole yhtäläisyyksiä ainakaan niin paljon, kuin voisi toivoa. Kun jako vaihtui, meni myös jarrulevyt, jarrusatulat jne uusiksi. Iskarit+jouset on vaihtokelpoista. Samoin, jos korista tarviit leikata esim. korjauspaloja. Moottorit tiedätkin varmasti erilaisiksi. Yhteistä on vain lohko ja taitaa se kampiakselikin olla sama? Vaihdelaatikko olisi varmasti käyttökelpoinen varaosa, samoin syyläri, laturi jne. Sisätiloissa osat on toki käyttökelpoisia, mutta penkkien muutoksista en ole ihan varma. Taisi vasta 90-luvulla tulla uudemman tyyppisiä etujakkaroita satkuihin? Konepelti, takaluukku, ovet jne toki käyttökelpoisia, jos eivät menneet kolarissa ruttuun. Nehän eivät muutu pystäri/vinokeula välillä millään muotoa. Vetoakselit+nivelet näyttäis EPC:n mukaan olevan samat, kunhan ei yritä ABS-Ei ABS välillä vaihtaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01