900 2.1L -92 käyntiongelma
900 2.1L -92 käyntiongelma
Luotettava ystäväiseni on alkanut oikuttelemaan. Joskus toimii moitteettomasti ja joskus sammahtelee, tai ei lähde käyntiin. Huollosta meinaavat, että "käyntinopeus/asento" - anturi on viallinen.
Sen olen itse saanut selville, että vika on bensan syötössä. Silloin kun kone ei hengitä, niin bensaa ei mene moottorille asti (tarkistettu irroittamalla bensaletku startin aikana moottoritilasta). Voiko kyseinen anturi aiheuttaa ongelmia bensansyötössä?
Anturin vaihto vaatisi ehkä moottorin poistamisen ja anturikaan ei ole ilmainen (300e). Osia on arvottu bensapumpusta lähtien, mutta ongelma ei ole korjaantunut. Maksanko kiltisti koko homman, vai onko muita vikaehdotuksia?
Sen olen itse saanut selville, että vika on bensan syötössä. Silloin kun kone ei hengitä, niin bensaa ei mene moottorille asti (tarkistettu irroittamalla bensaletku startin aikana moottoritilasta). Voiko kyseinen anturi aiheuttaa ongelmia bensansyötössä?
Anturin vaihto vaatisi ehkä moottorin poistamisen ja anturikaan ei ole ilmainen (300e). Osia on arvottu bensapumpusta lähtien, mutta ongelma ei ole korjaantunut. Maksanko kiltisti koko homman, vai onko muita vikaehdotuksia?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Mitenkäs
Olisiko bensansuodatin, tankin edessä apparin puolella, takapyörien välissä, ei ole kallis, ja kannattaa silloin tällöin vaihtaa muutenkin?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
ässä kun mulla teki vastaavaa. oli bensapumpun rele tiensä päässä. Sen vaihdolla alkoi taas auto pelata kunnolla
Tuo anturin vaihto ei vaadi koneen irroitusta. Ahdasta on, mutta kyllä sen näppäsrästi sopii tekemään. Hihnapyörä irti, ja sen jälkee sitten irroittaa sen anturin ja samalla vaikka vaihtaa öljypumppuun uudet tiivisteet
Periaatteessa tuo on myös mahdollista että asento anturi olisi menossa rikki. sillä ainakin turbossa vaatii saada sytyspulssin ennekuin bensapumppu lähtee pyörimään. Katso ensi kerralla, tuleeko kipinä. Koska se jos tulee, niin silloin tuon asentoanturin pitäisi toimia käsittääkseni.
Tuo anturin vaihto ei vaadi koneen irroitusta. Ahdasta on, mutta kyllä sen näppäsrästi sopii tekemään. Hihnapyörä irti, ja sen jälkee sitten irroittaa sen anturin ja samalla vaikka vaihtaa öljypumppuun uudet tiivisteet
Periaatteessa tuo on myös mahdollista että asento anturi olisi menossa rikki. sillä ainakin turbossa vaatii saada sytyspulssin ennekuin bensapumppu lähtee pyörimään. Katso ensi kerralla, tuleeko kipinä. Koska se jos tulee, niin silloin tuon asentoanturin pitäisi toimia käsittääkseni.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
ja samalla vaikka vaihtaa öljypumppuun uudet tiivisteet
Yhdyn edelliseen kannattaa kampuran steeeffani ja pumpun o-rengas vaihtaa samalla nimittäin tulee Saabin koneesta kuiva samaan rahaan
Yhdyn edelliseen kannattaa kampuran steeeffani ja pumpun o-rengas vaihtaa samalla nimittäin tulee Saabin koneesta kuiva samaan rahaan
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015