900i kylmäkäynnistys
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
900i kylmäkäynnistys
Jos on pakkasta semmoista -5 astetta tai enemmän, niin tahtoo tuo käyntiin lähteminen olla vähän tuskaista. Kyllähän se lähtee, mutta aika pitkään saa sitkutella startilla. Yleensä ei lähde edes ekalla.
Jos on ollut lämmityksessä, niin silloin ei kyllä ole mitään ongelmia...
Sanokaapa, jotta mitä kannattaisi myllystä tarkistella? Kulutus on pysynyt ihan aisoissa, samoten tehot on tallella.
Jos on ollut lämmityksessä, niin silloin ei kyllä ole mitään ongelmia...
Sanokaapa, jotta mitä kannattaisi myllystä tarkistella? Kulutus on pysynyt ihan aisoissa, samoten tehot on tallella.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Re: 900i kylmäkäynnistys
Mulla sama homma -88i satkussa! Monta kertaa pitää startata ja kitkuttaa, että lähtee. Yli -15c saa rukoilla vartin, ennen kuin heppa hörähtää käyntiin.tknummelin kirjoitti:Jos on pakkasta semmoista -5 astetta tai enemmän, niin tahtoo tuo käyntiin lähteminen olla vähän tuskaista. Kyllähän se lähtee, mutta aika pitkään saa sitkutella startilla. Yleensä ei lähde edes ekalla.
...
....
Kuulema joku kylmäntunnistusruuvi(!) tai joku on rikki, mutta tarkemmin en tiiä. Se vissiin saa saman verran bensaa kuin lämpimänä, joka ei tietenkään oo riittävästi.
Kulutus 8-12l/100, sekalainen kaupunki/maantie. Tulppia en oo tutkinu, enkä kyllä muutakaan. Virranjakajan kanteen taisin suihkutella jotain ceeärceetä, johtoja vähän vääntelin. Eipä tietenkään auttanu.
Jos tuosta helpolla hommalla pääsee, niin vinkeistä ollaan täälläkin kiitollisia.
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vaihtakaa lämpöaika-kytkin uuteen, eiköhän se sillä tokene, jos ei suuttimet tiputtele tai kansi falskaa. Motonetistä 49,90 (aito Bosch), merkkiliikkeestä tingittynä n. 60€.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ekana tulee tietysti mieleen että kannattaa kylmäkäynnistys suutin vaihtaa. Myös huonokuntoiset ruiskusuuttimet voivat olla syynä huonoon käynnistymiseen. Virranjakan alipaine säädinkin tahtoo ajan mittaan mennä puhki ja se myös kannattanee tsekata.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Kumpi kannattaisi ensin kokeilla, kylmäsuutin vai lämpö-aikakytkin? Voisiko niitä jotenkin testata? Meinaan vaan, jos saan muistuttaa, niin opiskelijabudjetissa toi on yhden kuukauden kaikki ylimääräiset rahat toi 49,90€...
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Mitä luokkaa lienee oomiarvot kylmänä, jos ottaa lämpöaikakytkimen irti ja tuikkaa yleismittarin napoihin? Entä lämpimänä?
Ao sivuilla oli jotain, mutta eipä oo haisua, onko tuo sama ruisku
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI10
Tuolta löytyi myös jotain
http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=117545
Ao sivuilla oli jotain, mutta eipä oo haisua, onko tuo sama ruisku
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI10
Tuolta löytyi myös jotain
http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=117545
OG900i -88
VW 1300 -70
VW 1300 -70
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No eiköhän noita k-jet satkuja löydy sen verran, että kokeilemalla selviää kumpi on susi...Jos arvata pitäisi, niin kyllä se tuon kytkimen puoleen kääntyisi. Testatakin toki voi, eli tulpanjohdot irti (tai vaikka puolanjohto...) silleen, ettei kipinä iske "ikävään" paikkaan, sitten kylmäkäynnistyssuutin irti, pistä se johonkin purkkiin (piuha kiinni) ja yritä startata kylmää konetta. Jos ei tule tipan tippaa,niin mittaa jännitteet liittimeltä starttiyrityksessä. Jos on jännitettä, mutta suutin ei ruiki, on suutin susi, jos ei ole jänniteitä, niin kytkin on susi. Tai jotain.tknummelin kirjoitti:Kumpi kannattaisi ensin kokeilla, kylmäsuutin vai lämpö-aikakytkin? Voisiko niitä jotenkin testata? Meinaan vaan, jos saan muistuttaa, niin opiskelijabudjetissa toi on yhden kuukauden kaikki ylimääräiset rahat toi 49,90€...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Lämpöaikakytkimen olennainen toiminta ei ole lämpötilan mukaan muuttuva vastusarvo, staran viittaaman taulukko koskee sähköruiskujärjestelmän LH-jetronicin jäähdytysnesteen lämpötilaa mittaavaa lämpöanturia.stara kirjoitti:jossain foorumilla oli nää arvot lämpöaika- anturille
Lämpöanturi: 0 astetta 5700-5900 Ohm
Mekaanisessa katittomassa K-jetronic-ruiskussa ei ole lämpöanturia, josta voisi tuollaisia em. lämpötilariippuvia vastusarvoja mitata. Sen ominaisuus on vaan estää startilta tulevan jännitteen pääsy kylmäkäynnistyssuuttimelle jos jäähdytysneste on valmiiksi lämmintä tai jos starttaus kestää kymmenkunta sekuntia tai pidempään.
Näistä on kyllä ennenkin virheellisesti keskusteltu lämpöaikakytkin-otsikon alla. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=21437#21437
Viimeksi muokannut jus, To Tammi 21, 2016 08:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Ei käynnisty
Sen messinkisen isohkon mutterin näköisen "lämpöaikakytkimen" vaihdoin hajottamolta haettuun toiseen niin alkoi mun -87 8v iivari taas lähteä käyntiin vanhaan malliin. Auttoi ainakin tässä tapauksessa vaihto. Auto on nykyään kilvettömänä tuolla takapihalla, ollut jo kaksi vuotta, välillä seisonut koskemattomana puolikin vuotta, akunkenkä irti. Käynnistyy ekayrittämällä, ainakin toistaiseksi on pelannut hyvin. Muuten hyvä auto mutta se korin rapeus.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Re: Ei käynnisty
Nyt on mullakin vetämässä huuto.netissä tarjous tuosta osasta...Mun mielestä osia kannattaa aina kysyä semmoisisilta, joiden nimimerkki päättyy jotain _1990 tai vastaavalla tavalla Voi saada halvalla haluamansa.tUrpoEinari kirjoitti:Sen messinkisen isohkon mutterin näköisen "lämpöaikakytkimen" vaihdoin hajottamolta haettuun toiseen niin alkoi mun -87 8v iivari taas lähteä käyntiin vanhaan malliin. Auttoi ainakin tässä tapauksessa vaihto.
EDIT: Niin, ja mistäs tuota osaa kannattaa metsästää pellin alta?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Ei käynnisty
Sylinterikannen kytkimenpuoleisesta päästä termarikotelosta, sojotta kohti jäähdytintä. Kaksi johtoa. Siinä on myös toinen pienempi anturi, yksijohtonen, se on lämpömittarin. siis jos autosi on tuo -88 malli.tknummelin kirjoitti:EDIT: Niin, ja mistäs tuota osaa kannattaa metsästää pellin alta?
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Ei käynnisty
tUrpoEinari kirjoitti:Sylinterikannen kytkimenpuoleisesta päästä termarikotelosta, sojotta kohti jäähdytintä. Kaksi johtoa. Siinä on myös toinen pienempi anturi, yksijohtonen, se on lämpömittarin. siis jos autosi on tuo -88 malli.tknummelin kirjoitti:EDIT: Niin, ja mistäs tuota osaa kannattaa metsästää pellin alta?
Eikö 88-mallisessa kasitappisessa ole nämä systeemit:
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Re: Ei käynnisty
Tuo näyttää paljon tutummalta Katsotaanpa siitä suunnasta. Kunhan vielä saisi sen varaosan (hirmu herutus käynnissä)...Isolohko kirjoitti:tUrpoEinari kirjoitti:Sylinterikannen kytkimenpuoleisesta päästä termarikotelosta, sojotta kohti jäähdytintä. Kaksi johtoa. Siinä on myös toinen pienempi anturi, yksijohtonen, se on lämpömittarin. siis jos autosi on tuo -88 malli.tknummelin kirjoitti:EDIT: Niin, ja mistäs tuota osaa kannattaa metsästää pellin alta?
Eikö 88-mallisessa kasitappisessa ole nämä systeemit:
[kuva]
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius