900 mittarivalot kateissa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Antti kantonen
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 13:31
Paikkakunta: Raisio

900 mittarivalot kateissa

Viesti Kirjoittaja Antti kantonen »

Sulakkeet tarkastettu poksista oliskos apuja en oo viellä kattonut kaikkia polttimoita mut valojen merkkivalot kyllä toimii mut nopeusmittarin valot ei voisko vika olla himmentimes
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

Satkulle on ominaista että mittarivalot ei toimi/pätkii... Jos lamput on ehjät kokeile jättää kiertämättä kantoja ihan kiinni asti ja kokeile miten toimii siinä asennossa. Kontaktia noiden lamppujen pesien pitäis ottaa mittariston ja kantojen väliin jäävästä "johdin-matosta". Johdinkohdat vaan tuntuu olevan vanhoissa autoissa kovin kuluneet, joten luulen että ohut kuparilevy on osittain loppuun kulunut pesän terävän kannan sitä aikojen saatossa hiertäessään... Ajattelin omaan satkuun juottaa noihin helvt#"¤%#"%:n kantoihin omat virtajohdot säätöpotikasta, kun aina saa noiden kanssa tapella. Saa ihan väärän laatuvaikutuksen koko autosta kun mittarivalot toimii millon sattuu, miten sattuu....
900 T16 Aero -84
#2673
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Mulla omassa 900c:ssä pätkivät mittarivalot korjaantuivat ihan niitä kannan kontakteja vähän vääntämällä niin, et puristaa paremmin siihen mittariston johtimeen.
9-3SC 2.0t Aut. -08
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

smuurine kirjoitti:Satkulle on ominaista että mittarivalot ei toimi/pätkii... Jos lamput on ehjät kokeile jättää kiertämättä kantoja ihan kiinni asti ja kokeile miten toimii siinä asennossa. Kontaktia noiden lamppujen pesien pitäis ottaa mittariston ja kantojen väliin jäävästä "johdin-matosta". Johdinkohdat vaan tuntuu olevan vanhoissa autoissa kovin kuluneet, joten luulen että ohut kuparilevy on osittain loppuun kulunut pesän terävän kannan sitä aikojen saatossa hiertäessään... Ajattelin omaan satkuun juottaa noihin helvt#"¤%#"%:n kantoihin omat virtajohdot säätöpotikasta, kun aina saa noiden kanssa tapella. Saa ihan väärän laatuvaikutuksen koko autosta kun mittarivalot toimii millon sattuu, miten sattuu....
Onko ongelma nimeomaan ne lampun kannat. Aikoinaan omistin 900:n ( ja nyt taas omistan ja siinäkin lamput pätkii :evil: ). Silloin jäi jotenkin kuva, että se säätöpotikka pätki, eli liuku ei tehnyt kunnon kontaktia.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

pevi kirjoitti:Onko ongelma nimeomaan ne lampun kannat. Aikoinaan omistin 900:n ( ja nyt taas omistan ja siinäkin lamput pätkii :evil: ). Silloin jäi jotenkin kuva, että se säätöpotikka pätki, eli liuku ei tehnyt kunnon kontaktia.
Mulla on ollut ongelmia nimenomaan tuon johdin-lärpäkkeen ja kantojen johdinnastojen välisessä kontaktissa. Säätöpotikkaan en vikaa ole omissa tapauksissa pystynyt kohdistamaan. Täytyy tosiaan kattoa jos siitä säätöpotikasta sais suoraan vietyä sähköt noihin lampun pohjiin. Luulen että sit sais olla rauhassa mittarivalojen suhteen. Lampunkannat jos on muuten tiukassa niin pienellä, lyhyellä lenkkiavaimella aukee nätisti :P Ei tartte sormiaan rikkoa hommassa...
900 T16 Aero -84
#2673
Antti kantonen
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 13:31
Paikkakunta: Raisio

vika korjattu

Viesti Kirjoittaja Antti kantonen »

lamput palaneet vaihdoin muutaman polttimon ni taas pelittää toimii himmennin ja kaikki
Viimeksi muokannut Antti kantonen, Pe Tammi 13, 2006 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

mulla ei palanut valot ja oli kanssa vain huonot kontaktit, kun vähän pyöräytteli kantoja niin rupesi palamaan, ja mullahan on potikka rikki kun ei valot kirkastuneet/himmentyneet nappia kiertämällä ollenkaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

meikäläiselläkin yleensä se potikka... keles.. tinaa vaan ja aina palaa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Mikä sulake

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Do diin, mikähän sulake se on joka mittarivaloja komentaa? Hitto en mie ruottia ymmärrä.
Toisaalta ei noi pimeet mittarit juurikaan haittaa.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Catharsis
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 00:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Catharsis »

Mulla oli toinen lamppu palanut ja toisessa kanta hapettunut paskaksi.
Taas mennään.
ex 9000 i vm 91 ja ex 900 C vm 89
toistaiseksi ilman saappia
Pilot
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ke Kesä 09, 2004 10:56
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Mittariston valoista ...

Viesti Kirjoittaja Pilot »

Mittarivaloista ... niin siis mites niihin polttimoihin jne. pääsee käsiksi ...?
Itselläni tuli sama ongelma: joskus mittarivalot toimii, joskus ei, mut nyt ovat ihan pimeenä, joskus syttyy, kun nyrkillä lyö kojelautaan ...
Ohjeita ja neuvoja, niin meikä yrittää myös saada mittaristoon valot ...
Pilot
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Kaijutinritilä irti ja käsi aukosta sisään. Kurki suuntaa tuulilasin ulkopuolelta. Lethermania tms. voit joutua käyttämään, jos polttimoiden kannat ovat tiukasti kiinni. Kyllä se siitä.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Vastaa Viestiin