Paljonko kehtaa tarjota??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Paljonko kehtaa tarjota??

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Ystäväni kaupittelee mulle vm. -88 2,0i perussatkua. Mittarissa 285t. Auto on lähes ruosteeton (ihme) ja muutenkin orkkiskunnossa.
Katsastettu 11/05.
Ajelin sillä n. 100 km ja kaikki tuntui toimivan.
Luuletteko että 500-700 egee ois kohdillaan???
Tarkoituksena korvata tuo allekirjoituksessa mainittu nooppa, jolle lienee paalauskohtalo edessä. (kunhan osia irrotettu)
Kiitos etukäteen.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Scania
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 09:10
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Scania »

Hinta tuntuis olevan kohillaan, eiku ostat pois vaan :D
Homo Saabiens
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Olenkohan missannut jotain, koska mielestäni ei ole mikään ihme, jos alle 20 vuotta vanha ja alle 300 tuhatta ajettu Saab on ruosteeton...?

Kuukausi sitten konttorilla inssikin syynäili ja koputteli pitkään ysinollaani ihan joka paikasta ja totesi sitten turhautuneena, että ei tästä kyllä ruostetta löydy. Ja kun ei muutakaan moitittavaa keksinyt, niin suositteli vaihtamaan tuulilasinpyyhkijöiden sulat, kun olivat vähän kulahtaneet, ja löi leiman paperiin.
NG 900S 3d 2.3i -98
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Hepis kirjoitti:Olenkohan missannut jotain, koska mielestäni ei ole mikään ihme, jos alle 20 vuotta vanha ja alle 300 tuhatta ajettu Saab on ruosteeton...?
Todennäköisesti olet...

Ei Saabit pahimpia ruostumaan ole, mutta 20v ja 300 000 km niin oli auto mikä hyvänsä niin ruosteettomuus on ihme.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Hepis kirjoitti:Olenkohan missannut jotain, koska mielestäni ei ole mikään ihme, jos alle 20 vuotta vanha ja alle 300 tuhatta ajettu Saab on ruosteeton...?

Kuukausi sitten konttorilla inssikin syynäili ja koputteli pitkään ysinollaani ihan joka paikasta ja totesi sitten turhautuneena, että ei tästä kyllä ruostetta löydy. Ja kun ei muutakaan moitittavaa keksinyt, niin suositteli vaihtamaan tuulilasinpyyhkijöiden sulat, kun olivat vähän kulahtaneet, ja löi leiman paperiin.
No munkin noppa on samanikäinen, mutta läpimätä..siksi keväällä paaliin.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Vau, olenkin siis kohdannut ihmeen. Do you see the light?! Touch the screen. Heal! Heal! :lol:
NG 900S 3d 2.3i -98
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Hepis kirjoitti:Vau, olenkin siis kohdannut ihmeen. Do you see the light?! Touch the screen. Heal! Heal! :lol:
Äläs nyt turhaan juhli siellä, on noita ruosteettomia noppia muillakin. :D :D :D
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Juu mutta tuollaisesta satkusta kyllä voi tuon verran hyvinkin tarjota. Ja jos sillä hinnalla sen saa, niin saa rahamäärään nähden kohtuullisen paljon hyvää autoa.
NG 900S 3d 2.3i -98
JSP
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 00:26
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JSP »

Kyllä minunkin mielestäni tuo hinta on aika kohdillaan.
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989

Volvo 245 2,3l -93

# 2349
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Meikäläisenkin ysikympistä oli vuosi sitten Tissijuopoll...ööö... Rinta-Joupilla pyynti puhtaaseen anttilatyyliin 999, josta hinnasta varmasti vähintään puolet koostui ihkauusista Goodyearin nastarenkaista. Sitten kun vähän vielä vähennetään myyntikatetta ja myyjäbonuksia pois, niin kyseisen kulkimen todelliseksi arvoksi varmaan jäi jotain pari-kolmesataa eypoa jos sitäkään. Siihen suhteutettuna tuo hinta vastaavankuntoiselta kuulostavasta satkusta ruiskukoneella kuulostaa ihan kohtuulliselta. Jos olisi ylimääräistä taskussa niin heittäisin itsekin tarjouksen.

Se on sitten ihan eri tarina, että sain tuon ysikympin omaksi pelkästään hakemalla sen pois, mutta ainakaan siitä ei paljon hinta/laatusuhde parane.
NG 900S 3d 2.3i -98
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Hepis kirjoitti:Vau, olenkin siis kohdannut ihmeen. Do you see the light?! Touch the screen. Heal! Heal! :lol:
Et ole, koska mullakin on sellainen noppa....tosin vain 77.000 ajettu ja mallia -85.

Nototuuden nimissä kuskin oven alareunan tein uusiksi, mutta muuten OK

Niin ja -89 satkuun ei ole rakennetteu edes ovia uusiksi :D
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Et ole, koska mullakin on sellainen noppa....tosin vain 77.000 ajettu ja mallia -85.
77 tonnia ajettu ei saakaan olla vielä muuta kuin uutta vastaavassa kunnossa tai se ei ole mikään auto vaan kierrätettävä hyödyke. Mutta alle satkun ajettu ysinolla (tai ihan mikä vaan pre-GM Saab)... Lopetanpa haaveilun, ettei mene yöunet... :wink:

On minunkin Saabiani jouduttu edellisten omistajien aikana paijaamaan ja silittelemään kun on elämä kolhinut.

Mutta eihän mikään auto kauaa välinpitämättömyyttä kestä. Uudenkin auton saa loppumaan parissa vuodessa, kun unohtaa autoon liittyvät vähäiset mutta tärkeät perusasiat. Mutta se on jo aika karua, että joudutaan uuteen autoon täällä maahantuojan huollossa tekemään peltitöitä ennen auton luovuttamista ensimmäiselle omistajalle.
NG 900S 3d 2.3i -98
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Mukavuutta

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jos auto ei 100km:n ajollakaan paljastanut mitään vikaa ja se on ruosteeton, niin osta ihmeessä. Totta kai se on vanha, mutta jos ruiskumoottori pelaa OK (lähtee helposti käyntiin missä olosuhteissa vain) ja ohjaustehostinkin ns. pelittää hyvin, niin kyllähän tuossa mukavuustaso nousee huimasti. Varsinkin jos vaihtoehtoinen 90 paalataan ja jatkaa elämää kahtena kiinalaisautona.. :roll:

Lisäksi, tuolla 285tkm:n ajomäärällä sillä on ajettu tarpeeksi paljon, että vanhusta voi vielä päivittäiskäytössä ajaa ja tarpeeksi vähän, että niitä käyttö-kilometrejä on vielä jäljellä. Ainoa tylsyys tuon ikäluokan autossa on venttiilinsuoja-lisäaineen käyttö (lyijyä ei enää saa bensan mukana), mutta loppujen lopuksi ehkä pieni vaiva.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900:ssa ainaskin -85 alkaen kaikki koneet katilla tai ilman kestää ajaa lyijyttömällä ja sitäkin vanhemmissa turbo- ja ruiskukoneiden katalysaattoriversioissa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Aloita tuosta 500 tarjoamaan. Mikäli naame menee norsunv*tulle, nosta summaa hiljalleen, mutten itse enempää kuin 700 maksaisi. Eli hyvä haarukka sulla on :D
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Vastaa Viestiin