Paljonko kehtaa tarjota??
Paljonko kehtaa tarjota??
Ystäväni kaupittelee mulle vm. -88 2,0i perussatkua. Mittarissa 285t. Auto on lähes ruosteeton (ihme) ja muutenkin orkkiskunnossa.
Katsastettu 11/05.
Ajelin sillä n. 100 km ja kaikki tuntui toimivan.
Luuletteko että 500-700 egee ois kohdillaan???
Tarkoituksena korvata tuo allekirjoituksessa mainittu nooppa, jolle lienee paalauskohtalo edessä. (kunhan osia irrotettu)
Kiitos etukäteen.
Katsastettu 11/05.
Ajelin sillä n. 100 km ja kaikki tuntui toimivan.
Luuletteko että 500-700 egee ois kohdillaan???
Tarkoituksena korvata tuo allekirjoituksessa mainittu nooppa, jolle lienee paalauskohtalo edessä. (kunhan osia irrotettu)
Kiitos etukäteen.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Olenkohan missannut jotain, koska mielestäni ei ole mikään ihme, jos alle 20 vuotta vanha ja alle 300 tuhatta ajettu Saab on ruosteeton...?
Kuukausi sitten konttorilla inssikin syynäili ja koputteli pitkään ysinollaani ihan joka paikasta ja totesi sitten turhautuneena, että ei tästä kyllä ruostetta löydy. Ja kun ei muutakaan moitittavaa keksinyt, niin suositteli vaihtamaan tuulilasinpyyhkijöiden sulat, kun olivat vähän kulahtaneet, ja löi leiman paperiin.
Kuukausi sitten konttorilla inssikin syynäili ja koputteli pitkään ysinollaani ihan joka paikasta ja totesi sitten turhautuneena, että ei tästä kyllä ruostetta löydy. Ja kun ei muutakaan moitittavaa keksinyt, niin suositteli vaihtamaan tuulilasinpyyhkijöiden sulat, kun olivat vähän kulahtaneet, ja löi leiman paperiin.
NG 900S 3d 2.3i -98
Todennäköisesti olet...Hepis kirjoitti:Olenkohan missannut jotain, koska mielestäni ei ole mikään ihme, jos alle 20 vuotta vanha ja alle 300 tuhatta ajettu Saab on ruosteeton...?
Ei Saabit pahimpia ruostumaan ole, mutta 20v ja 300 000 km niin oli auto mikä hyvänsä niin ruosteettomuus on ihme.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
No munkin noppa on samanikäinen, mutta läpimätä..siksi keväällä paaliin.Hepis kirjoitti:Olenkohan missannut jotain, koska mielestäni ei ole mikään ihme, jos alle 20 vuotta vanha ja alle 300 tuhatta ajettu Saab on ruosteeton...?
Kuukausi sitten konttorilla inssikin syynäili ja koputteli pitkään ysinollaani ihan joka paikasta ja totesi sitten turhautuneena, että ei tästä kyllä ruostetta löydy. Ja kun ei muutakaan moitittavaa keksinyt, niin suositteli vaihtamaan tuulilasinpyyhkijöiden sulat, kun olivat vähän kulahtaneet, ja löi leiman paperiin.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Meikäläisenkin ysikympistä oli vuosi sitten Tissijuopoll...ööö... Rinta-Joupilla pyynti puhtaaseen anttilatyyliin 999, josta hinnasta varmasti vähintään puolet koostui ihkauusista Goodyearin nastarenkaista. Sitten kun vähän vielä vähennetään myyntikatetta ja myyjäbonuksia pois, niin kyseisen kulkimen todelliseksi arvoksi varmaan jäi jotain pari-kolmesataa eypoa jos sitäkään. Siihen suhteutettuna tuo hinta vastaavankuntoiselta kuulostavasta satkusta ruiskukoneella kuulostaa ihan kohtuulliselta. Jos olisi ylimääräistä taskussa niin heittäisin itsekin tarjouksen.
Se on sitten ihan eri tarina, että sain tuon ysikympin omaksi pelkästään hakemalla sen pois, mutta ainakaan siitä ei paljon hinta/laatusuhde parane.
Se on sitten ihan eri tarina, että sain tuon ysikympin omaksi pelkästään hakemalla sen pois, mutta ainakaan siitä ei paljon hinta/laatusuhde parane.
NG 900S 3d 2.3i -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Et ole, koska mullakin on sellainen noppa....tosin vain 77.000 ajettu ja mallia -85.Hepis kirjoitti:Vau, olenkin siis kohdannut ihmeen. Do you see the light?! Touch the screen. Heal! Heal!
Nototuuden nimissä kuskin oven alareunan tein uusiksi, mutta muuten OK
Niin ja -89 satkuun ei ole rakennetteu edes ovia uusiksi
# 419 Vesa Pohjalainen
77 tonnia ajettu ei saakaan olla vielä muuta kuin uutta vastaavassa kunnossa tai se ei ole mikään auto vaan kierrätettävä hyödyke. Mutta alle satkun ajettu ysinolla (tai ihan mikä vaan pre-GM Saab)... Lopetanpa haaveilun, ettei mene yöunet...Vesa Pohjalainen kirjoitti:Et ole, koska mullakin on sellainen noppa....tosin vain 77.000 ajettu ja mallia -85.
On minunkin Saabiani jouduttu edellisten omistajien aikana paijaamaan ja silittelemään kun on elämä kolhinut.
Mutta eihän mikään auto kauaa välinpitämättömyyttä kestä. Uudenkin auton saa loppumaan parissa vuodessa, kun unohtaa autoon liittyvät vähäiset mutta tärkeät perusasiat. Mutta se on jo aika karua, että joudutaan uuteen autoon täällä maahantuojan huollossa tekemään peltitöitä ennen auton luovuttamista ensimmäiselle omistajalle.
NG 900S 3d 2.3i -98
Mukavuutta
Jos auto ei 100km:n ajollakaan paljastanut mitään vikaa ja se on ruosteeton, niin osta ihmeessä. Totta kai se on vanha, mutta jos ruiskumoottori pelaa OK (lähtee helposti käyntiin missä olosuhteissa vain) ja ohjaustehostinkin ns. pelittää hyvin, niin kyllähän tuossa mukavuustaso nousee huimasti. Varsinkin jos vaihtoehtoinen 90 paalataan ja jatkaa elämää kahtena kiinalaisautona..
Lisäksi, tuolla 285tkm:n ajomäärällä sillä on ajettu tarpeeksi paljon, että vanhusta voi vielä päivittäiskäytössä ajaa ja tarpeeksi vähän, että niitä käyttö-kilometrejä on vielä jäljellä. Ainoa tylsyys tuon ikäluokan autossa on venttiilinsuoja-lisäaineen käyttö (lyijyä ei enää saa bensan mukana), mutta loppujen lopuksi ehkä pieni vaiva.
Lisäksi, tuolla 285tkm:n ajomäärällä sillä on ajettu tarpeeksi paljon, että vanhusta voi vielä päivittäiskäytössä ajaa ja tarpeeksi vähän, että niitä käyttö-kilometrejä on vielä jäljellä. Ainoa tylsyys tuon ikäluokan autossa on venttiilinsuoja-lisäaineen käyttö (lyijyä ei enää saa bensan mukana), mutta loppujen lopuksi ehkä pieni vaiva.
900:ssa ainaskin -85 alkaen kaikki koneet katilla tai ilman kestää ajaa lyijyttömällä ja sitäkin vanhemmissa turbo- ja ruiskukoneiden katalysaattoriversioissa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 183
- Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
- Paikkakunta: Bönde
- Viesti:
Aloita tuosta 500 tarjoamaan. Mikäli naame menee norsunv*tulle, nosta summaa hiljalleen, mutten itse enempää kuin 700 maksaisi. Eli hyvä haarukka sulla on
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
"The Jorma" - Skoda Octavia '60