check engine..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

check engine..

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Auto on -90 S eli lucasin ruisku.Missäs olis toi vikaluvun pistoke?Entäs mistäs sais ne koodien merkitykset suomeksi,lienevätkö samat bossissa ja lukasissa?
Minkäslainen laite niitten lukemiseen tarvitaan-voiko tehdä itse?
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Pistoke on varmaan takapenkin alla, multa varmaan löytyy koodien selvitykset, mutta lukeminen onkin toinen juttu. En ole varma pystyikö tässä lukemaan virta-avain systeemillä vai oliko vain Boschissa moinen, itse olen käyttänyt TEChissä.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

ode kirjoitti:Pistoke on varmaan takapenkin alla, multa varmaan löytyy koodien selvitykset, mutta lukeminen onkin toinen juttu. En ole varma pystyikö tässä lukemaan virta-avain systeemillä vai oliko vain Boschissa moinen, itse olen käyttänyt TEChissä.
Ei mun mielestä tarvinnut takapenkin alle mennä räpläämään. Tupakan sytkäriltä virta, virtalukolta maa..jne..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Suabisti kirjoitti:
Ei mun mielestä tarvinnut takapenkin alle mennä räpläämään. Tupakan sytkäriltä virta, virtalukolta maa..jne..
No ei, tosin hää kysyi missä se pistoke on
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Olisko jollain tietoa?Ja mielellään linkki niihin koodeihin jotta voisi tulostaa ne.
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

No ei nyt heti Suomeksi, mut tuossa on kerrottu kuinka saat johdolla luettua ne koodit ja koodit... suomennellaan jos on kysymyksiä.
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... 4codes.htm
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Suabisti kirjoitti:
ode kirjoitti:Pistoke on varmaan takapenkin alla, multa varmaan löytyy koodien selvitykset, mutta lukeminen onkin toinen juttu. En ole varma pystyikö tässä lukemaan virta-avain systeemillä vai oliko vain Boschissa moinen, itse olen käyttänyt TEChissä.
Ei mun mielestä tarvinnut takapenkin alle mennä räpläämään. Tupakan sytkäriltä virta, virtalukolta maa..jne..
Selvennä.
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Tuolla Townsendin sivuilla ainakin sanotaan, et takapenkin alta etsit sen mustan pistokkeen ja siitä harmaa/punainen johto=2.liitin ja tätä maihin tökkimällä tietyissä jaksoissa(tuolla selvitetty tarkemmin) saat check engine valolla luettua vikakoodit
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

tomaatti kirjoitti:
Suabisti kirjoitti:
ode kirjoitti:Pistoke on varmaan takapenkin alla, multa varmaan löytyy koodien selvitykset, mutta lukeminen onkin toinen juttu. En ole varma pystyikö tässä lukemaan virta-avain systeemillä vai oliko vain Boschissa moinen, itse olen käyttänyt TEChissä.
Ei mun mielestä tarvinnut takapenkin alle mennä räpläämään. Tupakan sytkäriltä virta, virtalukolta maa..jne..
Selvennä.
Hetkonen, kattoppas siine konehuoneen puolelle, kohtaan about termari kotelon lähelle. Siinä menee niitä johtoja ja mulla siinä johtoläjässä on on 2kpl punaista Saabin naaraspuolista liitintä mistä saa katsottua Vikakoodit.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
MSaab
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Koodinlukua

Viesti Kirjoittaja MSaab »

Hei, nyt tarkkana: nuo townsendin ohjeet on Boschin LH 2.4:lle - EI LUCAKSELLE!
Kertokaa Lucas-ruiskuiset, miten homma käy - jos käy!
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koodinlukua

Viesti Kirjoittaja ode »

MSaab kirjoitti:Hei, nyt tarkkana: nuo townsendin ohjeet on Boschin LH 2.4:lle - EI LUCAKSELLE!
Kertokaa Lucas-ruiskuiset, miten homma käy - jos käy!
Ups aivan, ei muuten korjaamokirjakaan, kerro mitään muuta tapaa Lucakselle kuin ISAT tai Tech. Kuitenkin saab.club.ru sivustoilla näyttäisi samaan tapaan onnistuvan kuin Boschissa??
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Vielä olis tietoa tarvis.Eipä mulla mitään kriitistä ole mutta valo on syttynyt pari kertaa pidemmällä tyhjäkäynnillä.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

tomaatti kirjoitti:Vielä olis tietoa tarvis.Eipä mulla mitään kriitistä ole mutta valo on syttynyt pari kertaa pidemmällä tyhjäkäynnillä.
Sama kun munkin Ässässä. Eli tyhjäkäynnillä syttyy. Samantien rupeaa voimakkaasti katilta haisemaan kun valo syttyy. Lambda-anturi on ainakin mulla sökönä, että pitää kattoa tilannetta uudestaan, kun saan sen uuden lamppiksen.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Jos se valo palaa/syttyy niin uusi lamda anturi on se ensimmäinen korjaus jutska,mä oon selvinny aina sillä.
Niin ja sit toisaalta joskus on ollu muuta vikaa ja ei oo valo rienennu.
Ei se valo taija muusta rienata kun hajallisesta lamda anturista siis noin käytännössä.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Vastaa Viestiin