90 kuluttaa liikaa (n.16l/100km)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
miiq
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 19:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja miiq »

kiitokset vastanneille.... minun osaltani

Säädin on paikallaan, auto lähti käyntiin ja otti kierroksia (ainakin paikallaan ;) ) Täytyypä käydä kohta vielä testilenkillä...

Toivotaan, että kulutus rupeaa nyt minullakin tippumaan, autossani on juuri samat oireet, kuin alkuperäisellä ketjun aloittajallakin! Mittarissakin suunnilleen saman verran kilometrejä ;)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tarkasta nyt vielä ilmanputsari ja kaasarin alipaineletkut!
kaveri tuli kanssa äsken käymään että on satkun kulutus luokkaa 20e/100km. ilmanputsarissa oli kyllä heinää enemmän kuin sata hevosta tarvivat ja kaasarista 1 letku katki ja toinen ihan murteilla!
ja nyt kun ajeli 40km kotiin niin ei ollut paljon edes bensa neula tippunut!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
miiq
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 19:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja miiq »

Kiitos, ilmanputsarin olen tarkistanut, vaihtokunnossa (en tosin vielä ole hommannut uutta)

Muut alipaineletkut näytti olevan kiinni, en tosin tiedä onko ne oikein kytketty, onkohan jossain kaaviota tms. niistä?

Vaikuttaako kaasariöljyn määrä/vähyys kulutukseen? Mitä öljyä sinne kannattaa laittaa, kun olen kuullut erilaisia mielipiteitä siitä?


Niin... tuli vielä mieleen, onkohan takapyörän laakerin vaihto 90:ssä miten iso homma? Ja mikä tuossa 90:n takap. laakerissa maksaa, kun esim. etupyörään ja muihin automerkkeihin hinnat ovat luokkaa 20e+ mutta tosta saappaan laakerista saa pulittaa lähes joka paikassa yli 100e...
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Punaista automaatin ATF:ää olen lurautellut, jos on tarvinnut lisäillä (Mobilin tekelettä, ATF220 tmv.), automaattiöljyähän tuohon mehumaijaan suositellaan. Takapyörän laakerin vaihdossa taitaa mennä koko takanapa uusiksi (näin olen ymmärtänyt), siksi kallis. Tuli aikanaan ihmeteltyä, kun meni etupäästä laakeri vaihtoon (SKF 50€) ja huvikseni kyselin takalaakerin hintoja, kun sinnekin on pientä remonttia odotettavissa (satulaa,levyä, yms. ja kokeilisi laakerien kunnon samalla).
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

900i kirjoitti:Omassa 99Hmoottorilla kulutukseen löytyi vika kaasuttimen Bypass kalvosta ,siellä vasemmalla puolella sellaisen pienen kopan alla.
Mistäköhän tuollainen kalvo mahtaa muuten löytyä? Koitin varaosakaasarista katsella, mutta en löytänyt.
Miten tuon pystyy tarkistamaan onko ehjä?

Vähän on itselläkin ongelmia suuren kulutuksen kanssa tuossa toisessa ysikympissä, ja ajattelin tsekata tuonkin.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kaasaritietoutta, toimintaselostukset ja kaaviot löytyvät
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 622#179622

900i tarkoittanee bypass-kalvolla PDF:n http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/2_description.pdf sivulla 9 olevan ryyppykuvan kalvoa 1.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin