sytkän pulssivahvarin korvaaminen hyppylangalla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

sytkän pulssivahvarin korvaaminen hyppylangalla

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

eli tonnari t16 -86 ei käy, voiko rikkinäisen sytytyspulssivahvistimen korvata hyppylangalla?
sytytys toimii, pa-pumppu pyörii kun sen releen korvaa hyppylangalla, sytkän ohjausboksista nasta 7 on yhteys (kun pulssivahvarin korvaa hyppylangalla) ruiskuboksin nastaan 1 eli pulssitieto pitäisi mennä perille. vika siis ehkä pulssivahvistimessa mutta ei ole tähän hätään korvaavaa osaa.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kysy tuolta tipo puolelta.. :lol:
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

niin tietty, kun on tuo tekniikka menossa satkuun niin eksyin :)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Samat palikat löytyy samanikäisestä satkusta. Yhden kokeilun perusteella lh2.2:ssa ei voi korvata hyppylangalla.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

suorsa kirjoitti:Samat palikat löytyy samanikäisestä satkusta. Yhden kokeilun perusteella lh2.2:ssa ei voi korvata hyppylangalla.
tossa pihassa on -87 i8 satku, siitäkö löytyis ja mistähän kohtaa? vai olisiko tuossa t16 -88 satkussa (jenkkimalli)?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Siellähän se pulssivahvistin on satkussakin reletaulussa, jos on. Eli etsit sieltä kuskinpuolen lokasuojan luota. Tosin tonnarin pulssivahvistin 9518481 taitaa olla vain 86-87-satkuissa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

i8:ssa voit käyttää hyppylankaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

suorsa kirjoitti:i8:ssa voit käyttää hyppylankaa.
rele löytyi, vika ei ole siinä ilmeisestikään koska satku josta sen otin on jäänyt ajosta seisomaan.
epc:n mukaan pitäisi olla sama kuin tossa "tipossa".
eli piuhat ja jännitteet tarkastettu 5 kertaa, vika leinee ruiskuboksissa. se jopa haiskahti pahalta.
aha, renki avas just, ainakin pari vastusta kärvähtäny.

kimmo (tai muut), löytyykö (93 89 545)?

tai onko moisen kytkentäkaaviota jos koettaa vaihtaa vastukset.
MökkiSaab
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Marras 21, 2022 21:26

Re:

Viesti Kirjoittaja MökkiSaab »

suorsa kirjoitti:
Ke Tammi 18, 2006 15:41
i8:ssa voit käyttää hyppylankaa.
Tämä olisi erittäin ajankohtainen aihe (900i, 1987) kun "rele" (eli saab 9518481) todettiin vain ajoittain toimivaksi. Mitkä navat pitää siis yhdistää? 8O
Vastaa Viestiin