Cabbe ostettu ;)
Cabbe ostettu ;)
Morojenttes
Taas on 2 vuoden saabiton aika ohi, eli USA:sta cabbe hommattu. Olisinkin kysynyt sattuiskos kenelläkään olemaan tietoa että mitä muutoksia on odotettavissa, että saa suomen rekisteriin? Ainkin etuvilkut pitää uudelleenkytkeä, etteivät pala kokoaikaa.
Auto 87 tbo 16v automaatti. 2 kuukautta odottelua, että näen uuden perheenjäsenen.
tervesin jarkko
Taas on 2 vuoden saabiton aika ohi, eli USA:sta cabbe hommattu. Olisinkin kysynyt sattuiskos kenelläkään olemaan tietoa että mitä muutoksia on odotettavissa, että saa suomen rekisteriin? Ainkin etuvilkut pitää uudelleenkytkeä, etteivät pala kokoaikaa.
Auto 87 tbo 16v automaatti. 2 kuukautta odottelua, että näen uuden perheenjäsenen.
tervesin jarkko
En ole paljoa noista avo-Saabeista pitänyt mutta kuva Suorsan valkoisesta airflow-sarjalla ja 3-spoke-vanteilla sai minunkin silmän löytämään asian ytimen.
Itselle en ostaisi (puuttuu lämminsäilytystila). Tai no, eihän sitä ikinä tiedä. Niin, ja riviin jos laitetaan OG900, NG900, OG9-3 ja NG9-3 avona niin hankala olis päättää minkä niistä ottais jos ilman sais. Hienoja ovat.
Itselle en ostaisi (puuttuu lämminsäilytystila). Tai no, eihän sitä ikinä tiedä. Niin, ja riviin jos laitetaan OG900, NG900, OG9-3 ja NG9-3 avona niin hankala olis päättää minkä niistä ottais jos ilman sais. Hienoja ovat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Nyt, kun tässä näitä og 900 cab omistajia on enemmänkin
tiedustelisinkin ketä mahdollisesti kiinnostaisi tuulensuoja taustalevy tai mikä sen nimi nyt on. Eli sellainen "verkko, joka tulee etuistuimien taakse pystyyn ja takaistuimien päälle vaakaan estäen vedon. Tämä on tarkoitettu nimenomaan og900:een.
Hintaa tulisi 250 euroa/kpl. Voin laittaa halukkaille tarkempia kuvia sellaisesta ensi viikolla. Kyseessä ei ole mikään kotitekoinen kanahäkki, vaan ihan siistin näköinen lisävaruste. Ohessa vähän mallia.
[/URL]

Hintaa tulisi 250 euroa/kpl. Voin laittaa halukkaille tarkempia kuvia sellaisesta ensi viikolla. Kyseessä ei ole mikään kotitekoinen kanahäkki, vaan ihan siistin näköinen lisävaruste. Ohessa vähän mallia.

9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Kiitokset onnitteluista. Kyllä jännitää että millainen pirssi sieltä tulee, pääasia olisi, että hän selviää kuljetuksen ehjänä. (nimi on vielä miettimättä)ecopower kirjoitti:Tervetuloa!joko sais suomeen koottua pieni mittaiset CAPPE POTKIAISET!!
Mutta onko mitään isompaa mitä pitää autolle tehdä ennenkuin sen saa suomen kilpiin? Mitä olen lukenut, niin ei kaiketi mitään isompaa pitäisi olla, mutta kenellä kokemusta, niin kernaasti kuulisin.
jk
Takavalot kelpaavat sellaisenaan, punaisia sivuvaloja ei tarvitse poistaa, koska ne ovat takavalon yhteydessä.
DOT- hyväksytyt valoumpiot kelpaavat, mutta jos haluat nähdä jotakin, vaihda Suomi-umpiot. Multa voi toki ostaa DOT-varaosaumpion vasemmalle puolelle...
Oranssit etuparkit on poistettava käytöstä, siis tehtävä niistä normaalit etuvilkut. Huom... eri lamput ja kannat kuin Suomiautoissa.
Ja sitten peruutus-ojavalosysteemi ei ole sallittu, jos sellainen autossa on. Siis parkkiumpioissa syttyy 21 W polttimo peruutusvaihteen ollessa päällä.
Autosi on siis -87, jolloin päästöluokituksen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, koska tiukempi päästönormi koskee 1.7.87 jälkeen käyttöönotettuja autoja ja jenkkiotteessa tuskin lukee käyttöönottopäivää ja silloin autoa käsitellään käyttöönottopäivällä 00.00.1987.
Voihan auto olla jo vähäpäästöinenkin, jolloin sen voi sellaisena pitää Suomessakin, jos vaan löytyy päästötarra konehuoneesta. Ehkä tulevaisuutta ajatellen hyvä ajatus, koska mahdollisesti autojen käyttömaksut määräytyvät joskus päästöluokan mukaan???
Ja sitten vielä autosta voi löytyä tarra, joka todistaa auton täyttävän jenkkimääräykset, mutta sillä ei mielestäni ole merkitystä näin vanhassa autossa.
Jotakin tällaista...
DOT- hyväksytyt valoumpiot kelpaavat, mutta jos haluat nähdä jotakin, vaihda Suomi-umpiot. Multa voi toki ostaa DOT-varaosaumpion vasemmalle puolelle...
Oranssit etuparkit on poistettava käytöstä, siis tehtävä niistä normaalit etuvilkut. Huom... eri lamput ja kannat kuin Suomiautoissa.
Ja sitten peruutus-ojavalosysteemi ei ole sallittu, jos sellainen autossa on. Siis parkkiumpioissa syttyy 21 W polttimo peruutusvaihteen ollessa päällä.
Autosi on siis -87, jolloin päästöluokituksen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, koska tiukempi päästönormi koskee 1.7.87 jälkeen käyttöönotettuja autoja ja jenkkiotteessa tuskin lukee käyttöönottopäivää ja silloin autoa käsitellään käyttöönottopäivällä 00.00.1987.
Voihan auto olla jo vähäpäästöinenkin, jolloin sen voi sellaisena pitää Suomessakin, jos vaan löytyy päästötarra konehuoneesta. Ehkä tulevaisuutta ajatellen hyvä ajatus, koska mahdollisesti autojen käyttömaksut määräytyvät joskus päästöluokan mukaan???
Ja sitten vielä autosta voi löytyä tarra, joka todistaa auton täyttävän jenkkimääräykset, mutta sillä ei mielestäni ole merkitystä näin vanhassa autossa.
Jotakin tällaista...
Kiitos kommenteista, näillä pärjää jo hyvinkin. Nyt vain toivottava että auto tulee nopeasti suomeen. omat kommentit löytyvät tuosta lainauksesta.janne69 kirjoitti:Takavalot kelpaavat sellaisenaan, punaisia sivuvaloja ei tarvitse poistaa, koska ne ovat takavalon yhteydessä.
DOT- hyväksytyt valoumpiot kelpaavat, mutta jos haluat nähdä jotakin, vaihda Suomi-umpiot. Multa voi toki ostaa DOT-varaosaumpion vasemmalle puolelle...
**Jep, olen varatutnut vaihtamaan umpiot ja etuvilkut/parkit. Ilmeisesti kannattava toimenpide näkyvyyden kannalta.
Oranssit etuparkit on poistettava käytöstä, siis tehtävä niistä normaalit etuvilkut. Huom... eri lamput ja kannat kuin Suomiautoissa.
**Nämähän tulee siinä vaihdetuksi samalla, kun vaihtaa vilkut ja parkit
Ja sitten peruutus-ojavalosysteemi ei ole sallittu, jos sellainen autossa on. Siis parkkiumpioissa syttyy 21 W polttimo peruutusvaihteen ollessa päällä.
**Tuo olisi kyllä kiva jättääkin, mutta poistettavahan se on jos kerta suomessa kieletty
Autosi on siis -87, jolloin päästöluokituksen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, koska tiukempi päästönormi koskee 1.7.87 jälkeen käyttöönotettuja autoja ja jenkkiotteessa tuskin lukee käyttöönottopäivää ja silloin autoa käsitellään käyttöönottopäivällä 00.00.1987.
Voihan auto olla jo vähäpäästöinenkin, jolloin sen voi sellaisena pitää Suomessakin, jos vaan löytyy päästötarra konehuoneesta. Ehkä tulevaisuutta ajatellen hyvä ajatus, koska mahdollisesti autojen käyttömaksut määräytyvät joskus päästöluokan mukaan???
**Toi on nyt kaksipiippunen juttu. Luultavasti harrastaminen olisi vapaampaa jos se ei ole vähäpäästöinen, mutta hyvä pointti kyllä tuo auton käyttömaksu. No tuskin se koskaan sen käyttömaksun vuoksi kesäksi talliin jää
Ja sitten vielä autosta voi löytyä tarra, joka todistaa auton täyttävän jenkkimääräykset, mutta sillä ei mielestäni ole merkitystä näin vanhassa autossa.
Jotakin tällaista...
t.jarkko
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 281#266281janne69 kirjoitti: Ja sitten peruutus-ojavalosysteemi ei ole sallittu, jos sellainen autossa on. Siis parkkiumpioissa syttyy 21 W polttimo peruutusvaihteen ollessa päällä.
Jos haluaa pelata varman päälle, niin ottaa polttimot pois leimalle mennessä.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
saattaisin kuvitella että on ainakin katti malli, eikö jenkeissä ole päästömääräykset jonkin verran vielä tiukemmat kuin täälä...
juu, nuo sivuperuutusvalot kannattaa ottaa katsastukseen pois, mutta laittaa sen jälkeen takaisin, ovat nimittäin aika pirun kätevät täälä pimeässä!
juu, nuo sivuperuutusvalot kannattaa ottaa katsastukseen pois, mutta laittaa sen jälkeen takaisin, ovat nimittäin aika pirun kätevät täälä pimeässä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
No jos siinä Katti on niin se kyllä lähtee ensimmäisenä. Aivan turha kapistus. Eli ei mitään vähäpäästöistä kyllä tuosta tehdä, ellei ole pakko lakien puitteissa.mikkoimp kirjoitti:saattaisin kuvitella että on ainakin katti malli, eikö jenkeissä ole päästömääräykset jonkin verran vielä tiukemmat kuin täälä...
juu, nuo sivuperuutusvalot kannattaa ottaa katsastukseen pois, mutta laittaa sen jälkeen takaisin, ovat nimittäin aika pirun kätevät täälä pimeässä!
jarkko
Onnea vaan, kestääkös nuo rahdit aina noin tolkuttoman kauan, ja mikä siinä ottaa aikaa, makaavatko viikkotolkulla satamissa matkan varrella tms?
Tuollainen kiinnostaisi joskus itsekin hankkia, jenkkilä olisi varmaankin kätevin paikka etsiä koska tarjontaakin tuntuisi olevan.
Hommasitko autosi jonkin jobbarin kautta vai hoiditko itse kaupat?
Tuollainen kiinnostaisi joskus itsekin hankkia, jenkkilä olisi varmaankin kätevin paikka etsiä koska tarjontaakin tuntuisi olevan.
Hommasitko autosi jonkin jobbarin kautta vai hoiditko itse kaupat?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98