Cabbe ostettu ;)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Källi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 10:39
Paikkakunta: Siuntio

Cabbe ostettu ;)

Viesti Kirjoittaja Källi »

Morojenttes

Taas on 2 vuoden saabiton aika ohi, eli USA:sta cabbe hommattu. Olisinkin kysynyt sattuiskos kenelläkään olemaan tietoa että mitä muutoksia on odotettavissa, että saa suomen rekisteriin? Ainkin etuvilkut pitää uudelleenkytkeä, etteivät pala kokoaikaa.

Auto 87 tbo 16v automaatti. 2 kuukautta odottelua, että näen uuden perheenjäsenen.

tervesin jarkko
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Onneksi olkoon!Tulee varmaan pitkä 2 kuukautta kun joutuu hyvää odottamaan. :lol:
Källi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 10:39
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Källi »

tomaatti kirjoitti:Onneksi olkoon!Tulee varmaan pitkä 2 kuukautta kun joutuu hyvää odottamaan. :lol:
Kyllä on pitkä odotus.. kuin enteenä tuli korvatulehdus, vaikka näin vain lyhyen unenpätkän autosta :)

jk
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Tervetuloa cab-harrastajien joukkoon!
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

En ole paljoa noista avo-Saabeista pitänyt mutta kuva Suorsan valkoisesta airflow-sarjalla ja 3-spoke-vanteilla sai minunkin silmän löytämään asian ytimen.

Itselle en ostaisi (puuttuu lämminsäilytystila). Tai no, eihän sitä ikinä tiedä. Niin, ja riviin jos laitetaan OG900, NG900, OG9-3 ja NG9-3 avona niin hankala olis päättää minkä niistä ottais jos ilman sais. Hienoja ovat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Viesti Kirjoittaja janski »

Onneksi olkoon! ja Tervetuloa cab-harrastuksen pariin myös minun puolesta.. :D
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tervetuloa! :lol: joko sais suomeen koottua pieni mittaiset CAPPE POTKIAISET!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Nyt, kun tässä näitä og 900 cab omistajia on enemmänkin :lol: tiedustelisinkin ketä mahdollisesti kiinnostaisi tuulensuoja taustalevy tai mikä sen nimi nyt on. Eli sellainen "verkko, joka tulee etuistuimien taakse pystyyn ja takaistuimien päälle vaakaan estäen vedon. Tämä on tarkoitettu nimenomaan og900:een.

Hintaa tulisi 250 euroa/kpl. Voin laittaa halukkaille tarkempia kuvia sellaisesta ensi viikolla. Kyseessä ei ole mikään kotitekoinen kanahäkki, vaan ihan siistin näköinen lisävaruste. Ohessa vähän mallia.


Kuva[/URL]
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Källi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 10:39
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Källi »

ecopower kirjoitti:Tervetuloa! :lol: joko sais suomeen koottua pieni mittaiset CAPPE POTKIAISET!! :wink:
Kiitokset onnitteluista. Kyllä jännitää että millainen pirssi sieltä tulee, pääasia olisi, että hän selviää kuljetuksen ehjänä. (nimi on vielä miettimättä)

Mutta onko mitään isompaa mitä pitää autolle tehdä ennenkuin sen saa suomen kilpiin? Mitä olen lukenut, niin ei kaiketi mitään isompaa pitäisi olla, mutta kenellä kokemusta, niin kernaasti kuulisin.



jk
janne69
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 09:52
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja janne69 »

Takavalot kelpaavat sellaisenaan, punaisia sivuvaloja ei tarvitse poistaa, koska ne ovat takavalon yhteydessä.

DOT- hyväksytyt valoumpiot kelpaavat, mutta jos haluat nähdä jotakin, vaihda Suomi-umpiot. Multa voi toki ostaa DOT-varaosaumpion vasemmalle puolelle...

Oranssit etuparkit on poistettava käytöstä, siis tehtävä niistä normaalit etuvilkut. Huom... eri lamput ja kannat kuin Suomiautoissa.

Ja sitten peruutus-ojavalosysteemi ei ole sallittu, jos sellainen autossa on. Siis parkkiumpioissa syttyy 21 W polttimo peruutusvaihteen ollessa päällä.

Autosi on siis -87, jolloin päästöluokituksen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, koska tiukempi päästönormi koskee 1.7.87 jälkeen käyttöönotettuja autoja ja jenkkiotteessa tuskin lukee käyttöönottopäivää ja silloin autoa käsitellään käyttöönottopäivällä 00.00.1987.

Voihan auto olla jo vähäpäästöinenkin, jolloin sen voi sellaisena pitää Suomessakin, jos vaan löytyy päästötarra konehuoneesta. Ehkä tulevaisuutta ajatellen hyvä ajatus, koska mahdollisesti autojen käyttömaksut määräytyvät joskus päästöluokan mukaan???

Ja sitten vielä autosta voi löytyä tarra, joka todistaa auton täyttävän jenkkimääräykset, mutta sillä ei mielestäni ole merkitystä näin vanhassa autossa.

Jotakin tällaista...
Källi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 10:39
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Källi »

janne69 kirjoitti:Takavalot kelpaavat sellaisenaan, punaisia sivuvaloja ei tarvitse poistaa, koska ne ovat takavalon yhteydessä.

DOT- hyväksytyt valoumpiot kelpaavat, mutta jos haluat nähdä jotakin, vaihda Suomi-umpiot. Multa voi toki ostaa DOT-varaosaumpion vasemmalle puolelle...

**Jep, olen varatutnut vaihtamaan umpiot ja etuvilkut/parkit. Ilmeisesti kannattava toimenpide näkyvyyden kannalta.

Oranssit etuparkit on poistettava käytöstä, siis tehtävä niistä normaalit etuvilkut. Huom... eri lamput ja kannat kuin Suomiautoissa.

**Nämähän tulee siinä vaihdetuksi samalla, kun vaihtaa vilkut ja parkit

Ja sitten peruutus-ojavalosysteemi ei ole sallittu, jos sellainen autossa on. Siis parkkiumpioissa syttyy 21 W polttimo peruutusvaihteen ollessa päällä.

**Tuo olisi kyllä kiva jättääkin, mutta poistettavahan se on jos kerta suomessa kieletty

Autosi on siis -87, jolloin päästöluokituksen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, koska tiukempi päästönormi koskee 1.7.87 jälkeen käyttöönotettuja autoja ja jenkkiotteessa tuskin lukee käyttöönottopäivää ja silloin autoa käsitellään käyttöönottopäivällä 00.00.1987.

Voihan auto olla jo vähäpäästöinenkin, jolloin sen voi sellaisena pitää Suomessakin, jos vaan löytyy päästötarra konehuoneesta. Ehkä tulevaisuutta ajatellen hyvä ajatus, koska mahdollisesti autojen käyttömaksut määräytyvät joskus päästöluokan mukaan???

**Toi on nyt kaksipiippunen juttu. Luultavasti harrastaminen olisi vapaampaa jos se ei ole vähäpäästöinen, mutta hyvä pointti kyllä tuo auton käyttömaksu. No tuskin se koskaan sen käyttömaksun vuoksi kesäksi talliin jää ;)

Ja sitten vielä autosta voi löytyä tarra, joka todistaa auton täyttävän jenkkimääräykset, mutta sillä ei mielestäni ole merkitystä näin vanhassa autossa.

Jotakin tällaista...
Kiitos kommenteista, näillä pärjää jo hyvinkin. Nyt vain toivottava että auto tulee nopeasti suomeen. omat kommentit löytyvät tuosta lainauksesta.

t.jarkko
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

janne69 kirjoitti: Ja sitten peruutus-ojavalosysteemi ei ole sallittu, jos sellainen autossa on. Siis parkkiumpioissa syttyy 21 W polttimo peruutusvaihteen ollessa päällä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 281#266281

Jos haluaa pelata varman päälle, niin ottaa polttimot pois leimalle mennessä.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

saattaisin kuvitella että on ainakin katti malli, eikö jenkeissä ole päästömääräykset jonkin verran vielä tiukemmat kuin täälä...
juu, nuo sivuperuutusvalot kannattaa ottaa katsastukseen pois, mutta laittaa sen jälkeen takaisin, ovat nimittäin aika pirun kätevät täälä pimeässä!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Källi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 10:39
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Källi »

mikkoimp kirjoitti:saattaisin kuvitella että on ainakin katti malli, eikö jenkeissä ole päästömääräykset jonkin verran vielä tiukemmat kuin täälä...
juu, nuo sivuperuutusvalot kannattaa ottaa katsastukseen pois, mutta laittaa sen jälkeen takaisin, ovat nimittäin aika pirun kätevät täälä pimeässä!
No jos siinä Katti on niin se kyllä lähtee ensimmäisenä. Aivan turha kapistus. Eli ei mitään vähäpäästöistä kyllä tuosta tehdä, ellei ole pakko lakien puitteissa.

jarkko
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onnea vaan, kestääkös nuo rahdit aina noin tolkuttoman kauan, ja mikä siinä ottaa aikaa, makaavatko viikkotolkulla satamissa matkan varrella tms?
Tuollainen kiinnostaisi joskus itsekin hankkia, jenkkilä olisi varmaankin kätevin paikka etsiä koska tarjontaakin tuntuisi olevan.
Hommasitko autosi jonkin jobbarin kautta vai hoiditko itse kaupat?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin